Tips til DAC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Tips til DAC

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til DAC

vurderer å kjøpe meg forsterker med innebygget DAC men lurer også på å kjøpe separat.. begrenset utvalg av nevnte forsterkere. jeg synes dog det er drøyt å bruke over 10 lapper på en konverter; for all del, Benchmark eller Electrocompaniet sine er sikkert meget bra men er ute etter noe i prisklassen 3-4 tusen. Skulle gjerne hatt både optisk og vanlig, og om det er mulig, XLR ut. noen som vet? og hvor mye har DAC å si for lyden i forhold til høyttalere/forsterker?

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer du over en av Parasound sine dac'er så er det løp å kjøp. De spiller utrolig bra og det finnes oppgraderinger til de når du kommer til neste oppgraderings abstinens.
    De heter D/AC 800, 1000, 1500, 1600 og 2000.

Selv har jeg en D/AC-1000 som jeg er veldig fornøyd med, og de går for mellom 1000 og 2000 kr ca. Noe som er billig for en så bra dac.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beresford TC-7510 kan også være verdt en titt. Har vært diskutert på avforum tidligere og virker som de fleste er godt fornøyde. Har dog ikke XLR utgang. Den koster $210 så havner litt under budsjettet ditt.

Finnes også en tråd på avsforum...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ste
    Beresford TC-7510 kan også være verdt en titt. Har vært diskutert på avforum tidligere og virker som de fleste er godt fornøyde. Har dog ikke XLR utgang. Den koster $210 så havner litt under budsjettet ditt.

Finnes også en tråd på avsforum...

Dac som alt annet er dumt å kjøpe uten å prøve de i sitt anlegg, har for tiden en Beresford hjemme, på mitt hovedanlegg så låter det ikke bra i det hele tatt, mens på mitt anlegg nr. 2 så låter det bra. Hva med lete brukt?

Har testet både RME og Xindak Dac-5 begge disse var gode, men som sagt Beresford låt rett og slett plastikk hos meg.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil slå et slag for Xindak DAC 5. Meget mye for pengene! 4500,-
    Audiofoni AS

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Damnation
    Skulle gjerne hatt både optisk og vanlig, og om det er mulig, XLR ut. noen som vet? og hvor mye har DAC å si for lyden i forhold til høyttalere/forsterker?

Hvis du finner brukt eller kan bestille fra USA så er lavry da10 det beste jeg noen gang har hørt. Tror du kan få'n inn i norge for litt over 5k, denne var hos meg mange hakk bedre en Xindak'n også. Tar både optisk og coax. samt er balangsert ut.

Hvor mye en dac har å si for lyden, tja, ikke lett å si da alt henger sammen i et anlegg, men de gangene jeg har testet dac'er så merker jeg at forskjellige dac'r gir forskjellig lyd. Lyden har både blitt bedre å dårligere med dac vs. spiller. Du kan lese litt om dac testene jeg har hatt..

RME og DA10

DA10 og Xindak dac 5
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •