Sannheiser HD 650 vs. Beyerdynamic DT 990 - beste lydkvalitet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sannheiser HD 650 vs. Beyerdynamic DT 990 - beste lydkvalitet?

Hei!

Er veldig interessert i lyd, men trenger et godt headset da jeg ikke alltid har muligheten til å spille musikk over høyttalere grunnet andre i huset. Trenger derfor et kvalitetsheadset!

Håpet derfor at noen kan hjelpe meg med valget mellom Sannheiser HD650 og Beyerdynamic DT990. Hva burde jeg satse på her? Hvilket har best lydkvalitet?

Og et siste - hvordan er disse hvis man sammenlikner med skikkelig høyttalersett? Gir det dårlig lyd, eller er det fullt på høyde med dyre høyttalere?

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SkyFly
    Håpet derfor at noen kan hjelpe meg med valget mellom Sannheiser HD650 og Beyerdynamic DT990. Hva burde jeg satse på her? Hvilket har best lydkvalitet?
    Har ikke hørt om Beyerdynamic, men har hatt noen Sennheiser, og jeg har likt alle, nå har jeg HD570. Lydbildet er veldig detaljert og dynamisk.

Og et siste - hvordan er disse hvis man sammenlikner med skikkelig høyttalersett? Gir det dårlig lyd, eller er det fullt på høyde med dyre høyttalere?
    Hva er dyre da? Selve lydkvaliteten er nok på høyde, men det er noen haker med headset da. Headsetet mitt brukes ikke lenger, men jeg brukte det før, da jeg brukte PCen til gaming. Det gir jo en ekstrem stereofølelse, og man får med seg alle detaljer. Personlig syns jeg det er slitsomt å høre på headset i lengden, selv om et godt headset har veldig god passform. Lyden blir på en måte litt intens om man spiller på litt volum, selv på et ganske dyrt headset, men dette kan være en personlig greie. Videre er jeg glad i fyldig bass, og er vant med subwoofer. HD570 blir litt spinkelt her, men man har jo i verste fall tonekontroll da.

Det kan være lurt å handle en plass der du har mulighet til å høre på, og ikke minst bytte. Vi har alle våre preferanser. Sennheiser og Koss finner man vel hos elkjedene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •