Konvertering M4P til M4A/MP3 - Saken løst!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Konvertering M4P til M4A/MP3 - Saken løst!

Hei!

Rydder opp i noen musikkfiler for en kompis for tiden. Han har en ekstern HDD full av kjøpt musikk fra Apple, altså M4P med drm-beskyttelse. Problemet er at han ikke ønsker å måtte skrive inn passordet for å høre på disse filene over Itunes, men samtidig husker han ikke passordet han brukte da han kjøpte låtene.
    Jeg har prøvd noen programmer for å fjerne drm-beskyttelsen og samtidig få konvertert filene over til M4A eller MP3, det som passer best. Et eksempel er QTfairuse, men jeg får det ikke til. Er det fordi at jeg må vite passordet i tillegg for dermed å kunne spille av låta i konverteringsprogrammet eller skal det gå uten?

Takk for svar!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke dette mulig med MediaMonkey tro?

Det er ihvertfall mulig med WMA-Covert- bruk prøveversjonen:

Convert DRM Music: Copy protected WMA music to MP3, iPod and other MP3 players

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Er ikke dette mulig med MediaMonkey tro?

Det er ihvertfall mulig med WMA-Covert- bruk prøveversjonen:

Convert DRM Music: Copy protected WMA music to MP3, iPod and other MP3 players
    Takk for feedback! Skal prøve det programmet. Hvis du slipper å oppgi passordet på forhånd tror jeg det kan funke.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Status på denne saken:
    Mediamonkey funket ikke. Reagerte på samme måte som iTunes at du måtte skrive inn passordet for å spille av låten og at maskinen ikke var autorisert for å spille av.
    WMAconvert fungerte i 90 sekunder med konvertering før den avbrøt med en feilmelding. Dette fordi du må kjøpe den og få en seriellnøkkel for å fullt utbytte av den. Altså for i det hele tatt kunne konvertere, kunne smake også, og ikke bare lukte....
    Noen som har en slik nøkkel(teit å spørre om) eller vet om andre programmer som gjør det den skal...?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DRM'en fra iTunes kan ikke brytes. Det du kan gjøre som teoretisk ikke vil forringe lydkvaliteten, er å "brenne" låtene til en virtuell CD på harddisken, og så rippe dem i lossless. Ripper du dem tilbake til AAC eller Mp3 vil lyden tape seg.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pat2007
    Status på denne saken:
    Mediamonkey funket ikke. Reagerte på samme måte som iTunes at du måtte skrive inn passordet for å spille av låten og at maskinen ikke var autorisert for å spille av.
    WMAconvert fungerte i 90 sekunder med konvertering før den avbrøt med en feilmelding. Dette fordi du må kjøpe den og få en seriellnøkkel for å fullt utbytte av den. Altså for i det hele tatt kunne konvertere, kunne smake også, og ikke bare lukte....
    Noen som har en slik nøkkel(teit å spørre om) eller vet om andre programmer som gjør det den skal...?
    Ja, stemmer det - jeg KJØPTE faktisk lisens til denne i sin tid, men da har jeg den til evig og alltid

USD19,99 (ca en hundrelapp) er ikke all verden for så å ha full frihet til tidenes morgen.
    Du får da en epost med serienummer/nøkkel og så er du i gang!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg gidder ikke å kjøpe dette programmet. Jeg kjøper ikke musikk selv fra Apple, jeg skal kun bruke programmet en gang for å konvertere/fjerne DRM 54 låter for en kompis, og så gjør jeg det nok aldri igjen. Han er allerede overbevist om at det å kjøpe den musikken med DRM-beskyttelse for så å irritere seg over begrensningene etterpå er nok et eksempel på at musikkbransjen skyter seg selv i hodet...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dtddiver
    DRM'en fra iTunes kan ikke brytes. Det du kan gjøre som teoretisk ikke vil forringe lydkvaliteten, er å "brenne" låtene til en virtuell CD på harddisken, og så rippe dem i lossless. Ripper du dem tilbake til AAC eller Mp3 vil lyden tape seg.
    Det fungerer ikke. Har prøvd, men siden den er DRM-beskyttet nytter det ikke å konvertere tilbake til MP3 fra en virtuell cd. Den ber fremdeles om passord pr låt...:?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerer ikke. Har prøvd, men siden den er DRM-beskyttet nytter det ikke å konvertere tilbake til MP3 fra en virtuell cd. Den ber fremdeles om passord pr låt...:?
    Da foreslår jeg at du rett og slett brenner filene som lydcd med iTunes (brenn på 1x) og importer dem i lossless etterpå. En CD-R koster vel 10 øre eller noe. Teoretisk vil dette ikke forringe lydkvaliteten.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da foreslår jeg at du rett og slett brenner filene som lydcd med iTunes (brenn på 1x) og importer dem i lossless etterpå. En CD-R koster vel 10 øre eller noe. Teoretisk vil dette ikke forringe lydkvaliteten.
    Joda, det er nok ikke noe problem å brenne, hehe..."Lossless"?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det er nok ikke noe problem å brenne, hehe..."Lossless"?
    Åpne iTunes, gå til Valg->Avansert->Brenning->Velg "Apple Lossless koding" under Importer med.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Åpne iTunes, gå til Valg->Avansert->Brenning->Velg "Apple Lossless koding" under Importer med.
    Så lossless vil si at det er tapsfritt?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lossless vil si at det er tapsfritt?
    Det skal det være... på samme måte som .flac formatet er (teoretisk) tapsfritt. Apple har sitt eget format som heter Apple Lossless (.m4a)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Det skal det være... på samme måte som .flac formatet er (teoretisk) tapsfritt. Apple har sitt eget format som heter Apple Lossless (.m4a)
    OK, m4a, ja. Er med...
    Ok, skal prøve dette. Takk!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar opp denne tråden igjen...
    Jeg fikk tak i passordet til låtene, slik at maskinen ble autorisert til å spille dem av.
    Men jeg lyktes ikke med å få importert dem til lossless *.m4a etterpå.
    Det er mulig det er fordi jeg kun tok "Sikkerhetskopier til plate". Fant ingen andre brennemuligheter.
    Når det gjaldt brenne-innstilinger så satte jeg til 1x og lydcd, men kunne ikke starte brenning der. Resultatet ble at filene på cd'en ble m4p, og dermed beholdt dette formatet når den ble importert tilbake til itunes.
    Med andre ord like langt.
    Gjør jeg noe feil her?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Lag en liste over de sange du vil brenne i ITunes, pass opp, ikke for mange slik at der ikke er plass på en cd-rw, men ITunes vil fortelle deg om der er for mange.
    Da brenner du disse sange på en cd-rw.
    Nå går du inn i rediger menyen på ITunes, velger Innstillinger, og da Avansert i boksen der kommer opp. Her velger du, under Import "Apple Lossless", "Automatisk" og feilkorrigering på.
    Nu tar du ut cd-rw´en fra maskinen, og setter den inn igjen. ITunes vil spørre om du vil importere disse sangene til biblioteket. Klikk ja.
    Nå blir sangene importert til biblioteket, albumbilder lastet ned automatisk og du er ferdig.
    Da tar du neste samling sange, bare slett cd-rw´en før du begynner igjen.
    Det er alt......

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja. Lag en liste over de sange du vil brenne i ITunes, pass opp, ikke for mange slik at der ikke er plass på en cd-rw, men ITunes vil fortelle deg om der er for mange.
    Da brenner du disse sange på en cd-rw.
    Nå går du inn i rediger menyen på ITunes, velger Innstillinger, og da Avansert i boksen der kommer opp. Her velger du, under Import "Apple Lossless", "Automatisk" og feilkorrigering på.
    Nu tar du ut cd-rw´en fra maskinen, og setter den inn igjen. ITunes vil spørre om du vil importere disse sangene til biblioteket. Klikk ja.
    Nå blir sangene importert til biblioteket, albumbilder lastet ned automatisk og du er ferdig.
    Da tar du neste samling sange, bare slett cd-rw´en før du begynner igjen.
    Det er alt......
    Endelig fant jeg det! Takk!
    Har virkelig tro på at dette funker nå! Er ikke så kjent med iTunes og slikt vøtt....
    Har ikke så mange cd-rw da. Velger å ta en image-kopi av den ene cd'en, slette cd'en og bruke den flere ganger på alle låtene for så å importere image-cd'ene. Regner med at dette går greit.
    Hjertelig takk for hjelp!

Det funket! Importerte lossless apple-filer (m4a) til iTunes. I tillegg ble jo disse lagt på en egen mappe på maskinen! Bra greier!

Saken løst!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •