blu-ray i 5.1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: blu-ray i 5.1

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

blu-ray i 5.1

jeg har et merkelig problem som jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med. og det er avspilling av 5.1 lyd på blu-ray filmer i min playstation 3 maskin, jeg bruker harman kardon avr 8500 som surround receiever,og til lyden bruker jeg optisk kabel. når jeg spiller av vanlig dvd eller blu-ray spill(faktisk) så går lyden automatisk til alle kanaler, men når jeg setter på en blu-ray film går lyden over til dolby digital 2. k surround off(dette vises på displayet på receiveren).har ikke så mange blu-ray filmer ,og kan ikke huske at jeg hadde dette problem tidligere,jeg har gått igjennom alle lydinnstillinger på playstation 3,og mener jeg har stilt in rett,kan det ha skjedd noe med decoderen inne i hk kino receiveren da tro?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under Settings - BD/DVD-settings, står "BD Audio Output Format (optical digital)" (dette er det nederste valget) til "PCM" eller "Bitstream"? Står det PCM vil du få stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tipset,skal prøve på det når jeg kommer hjem:-D

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm..

Dersom det er dolby true Hd format på 5.1 sporet på Bluray dvd'n du forsøker å spille av, er det lite sannsynlig at Recieveren din støtter dette. Det kan være grunnen til at du får stereolyd.

For å kunne få 5.1 i dette formatet må du ut i fra det jeg har forstått koble til recieveren din via de analoge utgangene på ps3 dersom Ps3 har dette. Tror også Recieveren din må ha støtte for LPCM dersom dette skal funke. Altså må PCM i innstillingene for audio out på Ps3 være aktiv.

De som vet bedre må mer enn gjerne rette meg her!

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    For å kunne få 5.1 i dette formatet må du ut i fra det jeg har forstått koble til recieveren din via de analoge utgangene
    Det er feil. Lossless-formatene på Blu-ray får du kun ut via HDMI fra PS3.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Det er feil. Lossless-formatene på Blu-ray får du kun ut via HDMI fra PS3.
    Hva mener du den spørrende bør gjøre da Striky, etter som det er du som sannsynligvis sitter på mest knowledge om dette? Bytte reciever, eller får man lurt det til allikevel?

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter han BD audio ut til bitstream vil han ihvertfall få DD og DTS over til receiveren, med "Dolby Digital" og "DTS" på receiverdisplayet. PS3 har vel også mulighet til å dekode disse formatene internt og sende som PCM over den optiske utgangen, men da vil han altså få "PCM" i displayet.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg ikke lenger skjønner et pøkk blir det så jeg setter meg ned å leser alt om pcm vs bitstream osv..

Enten misforstår jeg deg striky, eller så misforstår jeg hva tomaudio spør om..

Jeg trodde iallefall at dersom du skal spille av enten dd eller dts i HD, må du enten bruke den innebygde dekoderen i avspilleren ELLER den innebygde dekoderen i recieveren. Dersom du skal kjøre Bitstream fra avspilleren MÅ du ha innebygd dekoder i recieveren for å få hd lyden (AVR 8500 har jo ikke innebygd dekoder for hd.). Da striky sier han får DD eller DTS i displayet på Reciever hvis tomaudio kjører bitstream fra ps3, må det være god gammeldags dolby digital eller dts surround du snakker om da striky, og ikke HD?

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Da striky sier han får DD eller DTS i displayet på Reciever hvis tomaudio kjører bitstream fra ps3, må det være god gammeldags dolby digital eller dts surround du snakker om da striky, og ikke HD?
    Ja, det stemmer. Den "gammeldagse" måten å overføre digitallyd på (gjennom optisk eller koaks) har ikke kapasitet nok til å kunne overføre de nye HD-lydformatene. Man må bruke HDMI for dette, eventuelt analog overføring (6-8 kabler, en for hver kanal) i de tilfeller hvor avspilleren støtter intern dekoding og har analoge utganger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •