Playstation 3 vs apple tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Duckand sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Playstation 3 vs apple tv

har bestemt meg for å kjøpe playstation 3 til sommeren, men går også å vurderer hvorvidt jeg skal kjøpe en apple tv også. Er rimelig belest på apple tvs kvaliteter, så det jeg lurer på er hvordan playstation 3 fungerer som mediasenter. eksempelvis kan man koble til en trådløs harddisk? og kan man streame musikk og film fra en macbook? er det andre ikke opplagte fordeler for ps3 vs apple tv som er verdt å vite?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 kan stream fra UPnP-servere (f.eks. mediatomb), men jeg synes mulighetene er noe begrenset, i.f.t. formater. Eksempelvis takler den ikke FLAC eller WMA Lossless, så du vil ikke kunne spille av lossless. Transcoding til PCM funket tidligere, men ser ut til å ha blitt knekt i en firmware-oppdatering.

Den har heller ikke noen god støtte for å køe opp elementer du vil den skal spille av, så det blir stort sett til at jeg setter på et helt album ad gangen.

Min erfaring er at den funker greit for basic-ting, men mangler en del for å være komplett.

Hvis du uansett skal kjøpe en PS3, er det jo bare å prøve den og se om den passer ditt bruk. Hvis ikke kan du gå videre med Apple-boksen.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duckand
    har bestemt meg for å kjøpe playstation 3 til sommeren, men går også å vurderer hvorvidt jeg skal kjøpe en apple tv også. Er rimelig belest på apple tvs kvaliteter, så det jeg lurer på er hvordan playstation 3 fungerer som mediasenter. eksempelvis kan man koble til en trådløs harddisk? og kan man streame musikk og film fra en macbook? er det andre ikke opplagte fordeler for ps3 vs apple tv som er verdt å vite?
    ville heller sett på en Popcorn Hour istedenfor en appletv...

Har hatt appletv, og selv om man cracker den er formatstøtten dårlig, ikke kraftig nok for hd med mindre man koder alt til mp4, noe som er veldig dårlig støtte for om man kjører linux/windows op, pluss at en film tar en evighet, selv med god hardware...

Popcorn hour som jeg har nå har hittil tatt ALT jeg har gitt den med gode resultater! skikkelig fornøyd, veldig brukervennlig+++
    importerte den og betalte 1400kr totalt inkl dhl tollgebyr osv.
    tok 4 dager fra jeg kjøpte den til den lå på døra=)

Newcomer Duckand sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for innspill. Popcorn hour skal absolutt vurderes. regner med den er kompatibel med en mac for oppsett? eneste klare fordelen jeg ser her, er apple tvs tilgang til itunes store. Man kan ikke leie filmer med denne eksempelvis.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min PS3 takler Flac via transkoding med nyeste firmware her ihvertfall.
    Samt at den tar Divx, den tar også WMVHD, men jeg får ikke lyd. Dette blir vel fikset en eller gang regner jeg med. Det holder egentlig med Divx, men jeg hadde jo satt pris på nativ MKV-støtte.
    Samt at brukergrensesnittet til både musikk/film/foto blir kraftig forbedret. Det ligger vel litt i kortene at dette kommer. (Man kan ihvertfall håpe)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •