ohm på høytaler og eff. forsterker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    ja, du kan fint bruke 4ohm cv høyttalere fordi gamle cv dropper lite i ohmen da en spiller med de.
    mens andre høyttalere dropper ned i 1,5ohm på noen frekvenser så dropper cerwin vega veldig lite.
    f.eks 1515 går aldri under 2ohm selv om den har mange drivere.
    det er delefilteret og\eller små magneter som gjør det. de mindre høyttalerene dropper enda mindre....

i vedlegget her kan en lese om det..
    takk for svarene, nå har jeg testa yamaha rx-v465 5.1 systemet med cerwin vega høtalerne mine, og det spiller konge!i hvertfall i forhold til min gammle nad t744 som jeg maksa med den forsterkeren uten problem!yamahaen har mye mer trøkk, og kalibreringen funket helt vilt bra!nå blir det morro og se film

Newcomer Desillusjonert sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg skjønner ikke dette!

Hvorfor er dere så opptatt av impedans, ohm og watt?

Dette har minimalt å si og det er kjeden av enheter du har som til slutt gir dette! Så alt må prøves og det er ytterst vanskelig å teoretisere seg frem til noe som helst rundt dette.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Desillusjonert
    Hvorfor er dere så opptatt av impedans, ohm og watt?

Dette har minimalt å si og det er kjeden av enheter du har som til slutt gir dette! Så alt må prøves og det er ytterst vanskelig å teoretisere seg frem til noe som helst rundt dette.
    Grunnen til at folk er opptatte av impedans er at det finnes høyttalere som rett og slett dreper forsterkere og det er greit å unngå slike høyttalere for oss som ikke har råd til forsterkere som takler lav impedans.

Newcomer Desillusjonert sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Grunnen til at folk er opptatte av impedans er at det finnes høyttalere som rett og slett dreper forsterkere og det er greit å unngå slike høyttalere for oss som ikke har råd til forsterkere som takler lav impedans.
    Dersom du klarer å drepe en forsterker på denne måten, da bør du se deg etter en ny hobby. De fleste av oss skjønner og hører når en forsterker gir seg! Forsterkere ødelegges ikke uten videre av å settes på lav impedante høytalere.

Igjen, jeg skjønner ikke hvorfor man skal diskutere dette. Det MÅ testes! Svært få klarer å teoretisere seg frem til resultatet...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •