EAC , trenger litt hjelp her

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 57
    Newcomer hifinyter sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question EAC , trenger litt hjelp her

Hei
    Må vel starte med at jeg har lest opp og ned forumet og googlet så godt jeg har kunnet. Må tydeligvis konkludere med at min evne og kunnskap til å forstå dette ikke er god nok Så da blir dette neste steg.

Har lastet programmet ned, innstallering har gått greit og alt virker bra sålangt. Vil ha platene mine i flac format. Men i programmet står det kun waw og mp3 (+img og write). Har lagt i plate og trykket på waw knappen, får da sangene i waw format, men hadde som sagt planer om å legge de inn i flac format. Må jeg gjøre noe mere med waw filene eller mangler jeg en plug in av noe slag?

Er litt grønn på dette..

Har planer om innkjøp av squeezebox duet og tenkte å gjøre litt forarbeid. Håper noen kan hjelpe meg litt her.

Hilsen Ove

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har valgt .flac i oppsettet så lagrer den som .flac når du trykker på mp3-knappen.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eac

Hei
    Takk for kjapt svar. Om det ikke var verre enn det må jeg si dette var litt pinligops:

Prøver å lære meg litt grunnleggende her først, før jeg tar tak i hele samlingen. Litt kjedelig å bruke så mye tid om man gjør noe feil.

Skal teste dette med en gang. Takk for hjelpen sålangt.

Hilsen Ove

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Snart en time på ett album! Kan vel ikke stemme?

Har rippet en singel smertefritt, holder på nå med ett coldplay album. Har nå snart holdt på i en time, det kan vel umulig stemme?
    Står følgende i "opplysninsruten": leser spor lesefeil syncfeil
    I statusfeltet blir det bare fler og fler røde ruter om noen forstår hva jeg mener.

Står litt fast, takknemlig for all hjelp

Ove

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sletta

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifinyter
    Har rippet en singel smertefritt, holder på nå med ett coldplay album. Har nå snart holdt på i en time, det kan vel umulig stemme?
    I statusfeltet blir det bare fler og fler røde ruter om noen forstår hva jeg mener.

Ove
    Er det mye hakk i den, eller kanskje den har god kopibeskyttelse? Skal ikke ta så lang tid om du har normale innstillinger og grei PC.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EAC Ripping Guide
    Bare et tips, du kan skifte til ITunes og rippe med den. Vil ta ca. 5-10 min. per cd med feilkorreksjon slått på. Tags og albumbilder lastes ned automatisk. Lettere blir det ikke.
    Etterpå kan du konvertere til flac med dbpoweramp.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Er det mye hakk i den, eller kanskje den har god kopibeskyttelse? Skal ikke ta så lang tid om du har normale innstillinger og grei PC.
    Platen har endel hakk ja. Spiller uten problem i cd spiller.
    Er EAC veldig kresen på plater med "overflate" hakk?

Ove

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    EAC Ripping Guide
    Bare et tips, du kan skifte til ITunes og rippe med den. Vil ta ca. 5-10 min. per cd med feilkorreksjon slått på. Tags og albumbilder lastes ned automatisk. Lettere blir det ikke.
    Etterpå kan du konvertere til flac med dbpoweramp.
    Takk for flott guide, hadde vist ikke googlet godt nok.

Hvilket format ripper du filen til i ITunes? Ripper du til Apple lossless eller annen komprimert fil før du konverterer til flac? Vil gjøre det så enkelt som mulig, men samtidig vite at kvaliteten ikke forringes.

Ove

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Autoflac

Bruk Autoflac (et skript som samarbeider med EAC) -Det går så det griner! Mye raskere.....

AutoFLAC | LegRoom.net

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EAC ga jeg rett og slett opp. Fikk tips om MediaMonkey, og det var så enkelt at jeg nesten ble irritert over at jeg hadde gidda å bruke tid på EAC.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    EAC ga jeg rett og slett opp. Fikk tips om MediaMonkey, og det var så enkelt at jeg nesten ble irritert over at jeg hadde gidda å bruke tid på EAC.
    Hva var forskjellen i bruk? Bare nysgjerrig ettersom jeg har ripper over 8000 sanger med EAC og lurer på hva jeg har gått glipp av...ops:

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Franks99
    Bruk Autoflac (et skript som samarbeider med EAC) -Det går så det griner! Mye raskere.....

AutoFLAC | LegRoom.net
    Takk for tips. Lastet ned programmet, men der stoppet det også. Har brukt endel tid på EAC nå så det hadde vært meget tilfredsstillende å få det til å fungere bra. Kan du fortelle litt mere spesifikt hvordan dette programmet fungerer?
    Har nå laget en mappe jeg kaller: musikk, flac. All musikken jeg ripper havner her. Men det blir selvfølgelig veldig rotete, hjelper autoflac med dette? Eller må jeg lage egen mappestruktur?
    Hmm, kjenner jeg begynner å bli litt frustrert her..

Ove

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Hva var forskjellen i bruk? Bare nysgjerrig ettersom jeg har ripper over 8000 sanger med EAC og lurer på hva jeg har gått glipp av...ops:
    Forskjellen i bruk kan jeg ikke uttale meg om Ragnar, da jeg aldri kom så langt at jeg fikk prøvd det. Og det er poenget mitt. Selv om jeg prøvde å følge en guide på nettet, stokka det seg helt. Jeg kan omtrent ingenting om data, og da ble det rett og slett for vanskelig for meg. Nå kommer det sikkert mange og sier at; "jammen det er jo så lett jo!". Det er lett å gjøre ting man kan eller forstår.

Med MediaMonkey kom jeg igang med noen få tips fra brukeren nordvest. Det var ikke snakk om så mange minuttene før første cd var rippet.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lossless er Lossless, der er ingen forskjell om du bruker flac, wma eller Apple Lossless, og du kan konvertere imellom formatene som du vil.
    Det eneste du kan tenke på er hva du skal bruke filene til, bruker du en Linn Akurate tar denne ikke Apple Lossless filer f.eks.
    Der er masse muligheter med flac, som med annet, men først må du ha et bibliotek hvor musikken lagres, dette må settes i system, og, desverre har jeg ingen erfaring med dette......du kan sikkert laste ned et bibliotek på nettet og bruke EAC, andre må svare på dette.....
    Jeg bruker ITunes, denne laster du ned. Da får du et bibliotek, dette er delt opp i alt tenkeligt, band, sjangre, artist, år osv.
    Når du ripper en cd lastes automatisk ned albumbilder og tags om cd´en, og dette lagres automatisk i biblioteket.
    ITunes kan jo spilles på din pc, som du bruker Windows Media Player.
    ITunes lagres normalt i Mine Dokumenter, Min Musikk, og kopierer du denne snarveien til SqueezeCenter når du får din Squeezebox er du klar, det er alt du trenger gjøre.
    I Min Musikk kan du likevel ha annen musikk, f.eks. musikk lastet ned i flac eller wma fra Linn´s nettside. Dette kommer ikke i ITunes sitt bibliotek, men siden den musikken ligger i Min Musikk ser Squeezeboksen den jo, så du kan spille den. Sålenge all musikken ligger i denne mappe er det greit.
    Jeg har ikke konverteret musikken i mitt bibliotek til annet format enn Apple Lossless.
    har du lyst, last ned ITunes, gå til Regiger, Innstillinger, Avansert, Import, og velg da Apple Lossless, Automatisk, og huk av for feilkorrigering, etter 5 minutter vil du se din første cd i biblioteket, ferdig!
    Jeg har dog stadigvek den gamle ITunes, har ikke oppdatert ennå...
    Her kan du laste ned hvis du vil prøve : Download Top 10 bare hold deg til 44.1/24 eller 88.2/24 filer hvis du skal ha Duet, den klarer ikke 24/96, du kan dog formatere disse til 44.1/24 med dbpoweramp tror jeg hvis du vil.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eac

Takk for ftldig svar Nielsen.
    Som du sikkert skjønner har jeg bitt meg litt fast i EAC.
    Kan nok ikke argumentere med at det er så mye bedre enn andre programmer, men har nå altså bestemt meg for dette programmet. Prøver ihvertfall litt til før jeg gir opp.

Har lastet ned autoflac, men skjønner ikke hva jeg skal skrive inn i ett felt som kalles cue sheet selection

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifinyter

Ove
    Det er fordelen med EAC. Med riktig oppsett vil du være sikker på at du får en bit for bit lik kopi. Mange av de andre programmene kan virke mye enklere å bruke men gir ikke samme trygghet for kvaliteten.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett kompressjonen lavere ,-5 f.eks. da går det fortere, resultatet er det samme, filen endrer seg bare litt i størrelse.
    Kvalitet ? Jeg, og alle andre der bruker ITunes f.eks. har ikke opplevd noen som helst feil. ITunes gjør jobben like bra som EAC, der er virkelig ingen som helst grunn til å gjøre ting mer komplisert når det er veldig enkelt. Det ITunes ikke klarer å rippe klarer andre ikke heller, da kjøper man en ny cd.
    Men nå skal jeg slutte å propagandere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følg den øverste guiden her nøye. Les alt og noter i word hvis du må klikke deg videre eller åpne opp flere explorer faner. Jeg har fulgt denne guiden kun en gang så jeg husker ikke alt. Virker stabilt. Brukte også lang tid på å få EAC satt opp. Vi er nok ikke de eneste he he.....Guiden er generell(ikke bare for SlimServer) ser det ut til. Prøv den.

EACBeginners - Slim Devices : Community : Wiki

BeginnersGuideOverview - Slim Devices : Community : Wiki

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si meg enig med Niels Nielsen her. Lossless er lossless. Selv foretrekker jeg flac og bruker derfor MediaMonkey istedet for Itunes,men det er jo smak og behag. EAC er ubegripelig mye tyngre å ha med å gjøre, og jeg foretok en blindtest da jeg skulle rippe og for meg var det i alle fall plent umulig å høre forskjell på flac filer fra detene eller andre rippeprogrammet (Noe det da også skal være...).

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •