EAC , trenger litt hjelp her - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 57 av 57
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hvis jeg kobler en optisk kabel ifra pc'en til en DAC, og spiller av FLAC fra f.eks Winamp, vil ikke Windows da tukle med lyden på en eller annen måte?

Må jeg da bruke en annen avspiller eller ha noe spesiell software slik at lyden ikke farges gjennom lydkort og lignende?
    Prøv denne guiden her Windows Media Player for Windows - Setup Guide - Benchmark finner det meste om instillinger i WMA for best computer audio.

Jeg må slappe av litt med Liverpool - Chelsea. Slitsom dag. Husk jeg er ikke ekspert. Skal prøve å finne ut av hvordan jeg gjorde det med EAC flac senere i kveld/utpå natta. Vanskelig å huske når man ikke driver med dette ofte. Kan ikke koder og tags. Bare kopierte og limte inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifinyter
    Stayroom: Har slettet flac.exe og lastet det ned på nytt. Passet på og velge tools only. Har versjon 1.7.1 Er det riktig?
    4-3

Jeg skal prøve å finne igjen linken i SlimDevices forumet hvor jeg ber om hjelp med EAC. Det er en lang koderemse man skal legge inn i EAC. Den må være helt nøyaktig. Hvis det mangler mellomrom, , % så blir det feil. Kan det være dette? Mener å minnes at flac.exe skal legges i en spesiell mappe, men jeg kan blande sammen softsqeeze som forøvrig også var et problem å få akkurat som jeg ville, men ga ikke like bra lyd som Squeezebox.

Tar ugangspunkt i at jeg mislykkes, men det blir interessant. Hvis det er noen som har greie på dette skikkelig? Bidra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er det samme om det er en nyere versjon av flac.exe man bruker. Hovedsaken er at man bruker tools only vil jeg anta.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hifinyter,

Her har vi moroa. Se om du får noe ut av dette. File names with eac - Slim Devices : Community : Forums

Det kan være at du har lagt in feil command prompt.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har slettet hele pc'n og begynt på nytt igjen. Dermed også EAC'n
    Har fått det meste på plass, men når jeg ripper så lager den ikke egen mappe til den cd'n jeg ripper, men legger heller alle sangene på "roten" hvordan får jeg det til..

Har prøvd begge to alt. på "katalog" på innstillinger-menyen. Så det må være et annet sted.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EAC - EAC options - Filename - naming scheme - legg til en "\" og sett de variablene du skal ha med f eks \%A - %C\ . som da gir ny subdir med navnet Artist - CD tittel

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    EAC - EAC options - Filename - naming scheme - legg til en "\" og sett de variablene du skal ha med f eks \%A - %C\ . som da gir ny subdir med navnet Artist - CD tittel

Mine tags er

%D - %C - %A - %N - %T

Er det feil det da..?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Mine tags er

%D - %C - %A - %N - %T

Er det feil det da..?

ja, det vil ikke gi kataloger

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, det vil ikke gi kataloger

Kan du gi meg riktig oppføring, så jeg bare kan kopiere den over på EAC (pleazzz)

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er tre:

Artist\Album\Track # Title.mp3: %A\%C\%N %T
    Artist\Album\Artist - Album - Track # - Track.mp3: %A\%C\%A - %C - %N - %T
    Artist - Album\Track # - Title.mp3: %A - %C\%N - %T

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er tre:

Artist\Album\Track # Title.mp3: %A\%C\%N %T
    Artist\Album\Artist - Album - Track # - Track.mp3: %A\%C\%A - %C - %N - %T
    Artist - Album\Track # - Title.mp3: %A - %C\%N - %T

Takker!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Jeg må si meg enig med Niels Nielsen her. Lossless er lossless.
    Men hvis Lossless er Lossless, hvorfor lar så EAC meg velge komprimerings bits fra 32bit til 1024bit?

Hva er det det valget gjør i forskjell?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

WMA-Lossless

Har nettopp bestilt Squeezebox Duet, og skal i gang med å rippe CD-samlingen på nytt i Lossless format, forhåpentligvis for siste gang. Pr i dag er biblioteket en salig blanding av div. komprimerte og ukomprimerte formater.

Hadde egentlig bestemt meg for å satse på EAC og Flac, men etter å ha lest diskusjonen i denne tråden er jeg ikke akkurat oppmuntret!

Vet det er upopulært i enkelte kretser, men likevel: Hva er egentlig galt med å satse på WMA-Lossless og Windows Media Player?

Det er jo enkelte åpenbare fordeler: Programvaren er tilgjengelig på alle WindowsPCer, den er brukervennlig og enkel, og det er vel ikke særlig sannsynlig at støtten for formatet vil forsvinne med det første. Lossless er Lossless, og selv om det er proprietært og Microsoft er Microsoft, så er vel ikke det særlig sterke motargumenter??

Har ikke mye erfaring med dette, og er veldig interessert i gode argumenter før jeg starter på jobben, men for meg er det to ting som er viktig: (Disse er naturligvis motstridende...) Lydkvalitet og enkelhet.

Hva mener dere??

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge Sqeezecenter har full støtte for WMA-lossless så er det jo ikke noe å tenke på for din del.
    Men så vidt jeg vet støtter ikke Squeezecenter WMA-lossless natively, dvs at låtene må reencodes on the fly i SC ved avspilling. Dette går ikke ut over kvaliteten så vidt jeg vet siden det reencodes til FLAC (eller var det WAV?). Men uansett så er det helt unødvendig å innføre dette ekstra mellomleddet når man står fritt til å velge et 100% native dekodet format (FLAC anbefales i Squeezecenter sammenheng)

For min del ville jeg ikke hatt WMA-lossless-filer for alt i verden.
    Hvis du lagrer i FLAC så er du sikret at filene blir portable, og du slipper å reencode filene om du noen gang skulle finne ut at du vil bruke en annen applikasjon en Windows Media Player eller en annen platform enn Windows.
    Så FLAC vil være mye mer fremtidssikret for din del mtp å gjøre jobben én gang, siden du slipper problemer om du skulle bytte platform eller applikasjoner.

Det at folk har problemer med EAC å bruke er helt fantastisk synes nå jeg. Det er et par tre innstillinger som skal til ved første gangs bruk, og da har du ett klikks ripper med automatisk tagging.
    Glem de overkompliserte guidene på nett, de er kun der for å lage verifiserte 100% ripper med logger osv, noe som ikke er viktig om man ripper for sin egen del. Dette er kun noe som betyr noe om man driver med opplasting hvor den slags som regel er et krav (på de seriøse sidene).

EAC ripper feilfrie CDer out-of-the box, så ekstra innstillingene man bør gjøre går på dette med automatisk tagging, egen mappestruktur og FLAC. Dette er helt intuitivt og planke, bortsett fra at man bør lese oppsettsguiden på FLAC for å få riktige FLAC-innstillinger.

Men Windows Media Player kan fint brukes dersom man kun ser på ditt nåværende behov. Jeg synes det bare er en skikkelig hobbyløsning som ikke egner seg dersom man er litt mer seriøs angående sitt nettverksbaserte lydbibliotek.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Men Windows Media Player kan fint brukes dersom man kun ser på ditt nåværende behov. Jeg synes det bare er en skikkelig hobbyløsning som ikke egner seg dersom man er litt mer seriøs angående sitt nettverksbaserte lydbibliotek.
    Hobbyløsning?? Linn distribuerer sine lydfiler i to Lossless formater, FLAC og WMA. Dette gjelder også deres Studio Master filer. Bortsett fra at HiFi for de fleste av oss vel fortsatt er en hobby er det ikke mye "hobbypreg" over det Linn foretar seg.
    Takker for dine synspunkter, jeg har fortsatt ikke bestemt meg, men registrerer vel ikke noen særlig sterke argumenter mot WMA her.
    Takknemlig for flere innspill!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Serratus
    Hobbyløsning?? Linn distribuerer sine lydfiler i to Lossless formater, FLAC og WMA. Dette gjelder også deres Studio Master filer. Bortsett fra at HiFi for de fleste av oss vel fortsatt er en hobby er det ikke mye "hobbypreg" over det Linn foretar seg.
    Takker for dine synspunkter, jeg har fortsatt ikke bestemt meg, men registrerer vel ikke noen særlig sterke argumenter mot WMA her.
    Takknemlig for flere innspill!
    Misforstå meg rett, jeg sier ikke at det er noe i veien med WMA-lossless formatet rent teknisk, det er bare WMP som er en hobbyløsning av et avspillerprogram. Samtidig som Squeezecenter ikke har native støtte for dette formatet. Så WMA-lossless er rett og slett ikke det optimale formatet til akkurat denne bruken, i hvertfall ikke så lenge det ikke er en ren Windows-løsning.

I tillegg er det relativt unikt at Linn også tilbyr WMA. De fleste jeg har sett som tilbyr lossless formater bruker FLAC. Og jeg mener seriøst også at Linns nettverksavspillerløsninger er hobbyløsninger. Ikke lydmessig men nettverksløsningsmessig. De krever en tredjepartsserver og har ingen god løsning på dette i forhold til f.eks den integrerte funksjonaliteten man har med in-house løsningen med Squeezecenter.

Sider som what.cd osv har også kuttet helt ut støtte for andre lossless formater enn FLAC, så dersom du pleier å "prøvekjøre" losslessmusikk fra nett så blir hverdagen din greiere om du i det minste kan avspille FLAC skikkelig (WMP kan ikke dette out-of-the-box i hvertfall).

Så du kan jo godt transcode alt du får tak i uten kvalitetstap, men det virker bare meningsløst tungvindt på meg når du like godt bare kan bruke FLAC på alt fra første stund uten noen bakdeler annet enn å bruke en annen mediaplayer enn WMP.

Realiteten er rett og slett at det finnes langt mer musikk tilgjengelig i FLAC enn i WMA-lossless, spesielt fra "gratis-kanalene", så du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å se bort fra dette formatet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Realiteten er rett og slett at det finnes langt mer musikk tilgjengelig i FLAC enn i WMA-lossless, spesielt fra "gratis-kanalene", så du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å se bort fra dette formatet.
    Hmmm. Hører hva du sier, og er definitivt fortsatt i tvil, du har nok et poeng....

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •