EAC , trenger litt hjelp her - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 57
    Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Sett kompressjonen lavere ,-5 f.eks. da går det fortere, resultatet er det samme, filen endrer seg bare litt i størrelse.
    Kvalitet ? Jeg, og alle andre der bruker ITunes f.eks. har ikke opplevd noen som helst feil. ITunes gjør jobben like bra som EAC, der er virkelig ingen som helst grunn til å gjøre ting mer komplisert når det er veldig enkelt. Det ITunes ikke klarer å rippe klarer andre ikke heller, da kjøper man en ny cd.
    Men nå skal jeg slutte å propagandere.
    ITunes er enklere i den forstand at det er færre valg å forholde seg til og det er mindre diskriminerende med hensyn på ødelagte CDer. Med de riktige settingsene i EAC vil du kunne se hvilke CDer som har sektorer som er så ødelagt at ikke er mulig å gjenskape selv ved å lese den ødelagte sektoren flere ganger og bruke statistikk. Bruk av Itunes og andre program diskriminerer mindre mhp. feil og kan gi spor med hørbare feil. Men hvis du ikke er perfeksjonist er kanskje Itunes ok.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nu har jeg ingen ødelagte cd´er, så jeg ER perfeksjonist.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Nu har jeg ingen ødelagte cd´er, så jeg ER perfeksjonist.
    Har du bit-sjekket hver eneste CD siden du kan komme med den påstanden ;-)

Jeg trodde jeg hadde en veldig oppegående CD-samling, men EAC rapporterer stadig bitfeil på CD'er som tilsynelatende er i Mint-condition. Det er ikke uvanlig med noe feil på selv fabrikk-nye CD'er.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens litt sent å anbefale dBpoweramp som både ripper secure til Flac, laster ned cover-fil og er enkelt og greit å bruke?

Jeg kjøpte dBpoweramp-reference, men vet ikke så mye om forskjellene på det og gratis-versjonen. Jeg er i alle fall fornøyd og har rippet hele min samling med det (vel, nesten hele. Har rippet noen med EAC før jeg byttet ripper)

DrE

Newcomer hifinyter sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eac

Sitat Opprinnelig postet av stayroom
    Følg den øverste guiden her nøye. Les alt og noter i word hvis du må klikke deg videre eller åpne opp flere explorer faner. Jeg har fulgt denne guiden kun en gang så jeg husker ikke alt. Virker stabilt. Brukte også lang tid på å få EAC satt opp. Vi er nok ikke de eneste he he.....Guiden er generell(ikke bare for SlimServer) ser det ut til. Prøv den.

EACBeginners - Slim Devices : Community : Wiki

BeginnersGuideOverview - Slim Devices : Community : Wiki
    Denne hjalp utrolig mye. Takk for linken. Er bare smådetaljer som gjenstår før den store rippefesten kan begynne

Ove

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var gøy å høre . Lykke til.

Selv har jeg ikke hatt tid til å sette meg inn i alt. Bare ripper til flac og har en ok database for cd`r. Skal sette meg mer inn i tingene senere når det blir aktuelt å rippe mange. Det er deilig å se den flac codecen(flac.exe) jobbe i bakrunn første gangen. Og at Accurate ripped vinduet kommer opp når man trykker på ok. Jeg hodt på hele natta med assistanse fra SlimDevices forum. Hadde noen dager på egenhånd før det også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men etter dere kara har fått rippa godsakene inn på maskinen.. hva brukes til å spille av Spdif, Analog, andre løsninger ? :-)

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har all min musikk liggende på en hjemmeserver. Hvis jeg sitter ved pc sender jeg musikk ut digitalt til receiver eller analogt til pc-høyttalere. I stua bruker jeg en Squeezebox. Signalet vil bli sendt digitalt til ny forsterker når den kommer på plass

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags avspillingsprogrammer bruker dere (på pc) for å spille av FLAC?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker SlimServer programvaren-ethernet kabel fra pc-inn i Squeezebox-aktive høttalere. Foobar, Vlc, Itunes og sikkert WMA kan brukes som software player. DAC1 USB, Transporter, Squeezebox, lydkort og svindyr high end dac/musikkserver
    Linn Klimax DS - Network Music Player - Slim Devices : Community : Forums

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eac

Jeg ripper platen med tanke på å kjøpe meg en Squeezebox duet. Til denne har jeg planer om å koble til en Q-Nap (ett eller annet) harddisk. Synes denne løsningen virker helt genial, all musikken samlet på en plass. Har sålangt ikke brukt pcen til musikkavlytting og tror heller ikke jeg kommer til å gjøre det i framtiden.

Har heller ikke lyd på min pc, så da er det bare å vente på SB

Ove

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Autoflac

Noen som har peiling på dette?
    Legger ved bildet som kommer opp i det autoflac startes.
    Finner ikke noen forklaring noen steder på hva som skal fylles ut og hvorfor. Tips??

Ove

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg kobler en optisk kabel ifra pc'en til en DAC, og spiller av FLAC fra f.eks Winamp, vil ikke Windows da tukle med lyden på en eller annen måte?

Må jeg da bruke en annen avspiller eller ha noe spesiell software slik at lyden ikke farges gjennom lydkort og lignende?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifinyter
    Noen som har peiling på dette?
    Legger ved bildet som kommer opp i det autoflac startes.
    Finner ikke noen forklaring noen steder på hva som skal fylles ut og hvorfor. Tips??

Ove
    Tror nok det er denne biten her du har bommet på: Use the "tools only" download as the Windows FLAC installer includes a front-end GUI. Do not use the front-end GUI with EAC as EAC can't execute it. Use the FLAC encoder itself, flac.exe. Viktig.

FLAC codec - FLAC - download (Free Lossless Audio Codec used natively by Squeezebox, most current version as of this writing is v1.1.2a). Why are we using Flac? See the How to for Best Audio Quality for more details. Use the "tools only" download as the Windows FLAC installer includes a front-end GUI. Do not use the front-end GUI with EAC as EAC can't execute it. Use the FLAC encoder itself, flac.exe.

EACBeginners - Slim Devices : Community : Wiki

Har ikke peiling på koder/tags gjorde som det sto i denne guiden. SlimDevices forum i tillegg. Last ned "tools only" er nok greia flac.exe skal komme opp når en melodi er ferdig rippet. Du har nok lastet ned front end gui som ikke EAC kan kjøre. Bare en antagelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trykket på start-programmer-Flac for å sammenligne med ditt bilde men fikk bare muligheten til å velge >uninstall.

Newcomer Ludolf sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å bruke FLAC med EAC må du laste ned kodeken og installere den på pc'n med å trykke next x antall ganger: FLAC - download

Så går du til komprimeringsinstillinger og velger brukerdefinert omkoder og peker mot katalogen flac.exe ligger i. Se vedlegg.

Deretter kan du lese denne som viser deg anbefalte innstillinger: Eli's Suggested EAC settings for FLAC - Hydrogenaudio Forums

EAC har høy terskel men er verdt innsatsen synes nå jeg. Du kan også kjøre to vinduer samtidig om du har to brennere og pc uten pusteproblemer.

Lykke til!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hva slags avspillingsprogrammer bruker dere (på pc) for å spille av FLAC?
    Jeg bruker foobar

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EAC, sliter fremdeles

Takk til dere som har bidratt sålangt. Begynner å miste talmodigheten kjenner jeg, men da må det vel bli desto enda bedre når alt er på plass..

Stayroom: Har slettet flac.exe og lastet det ned på nytt. Passet på og velge tools only. Har versjon 1.7.1 Er det riktig?

Autoflac fikk jeg tips om og laste ned. Trodde dette programmet lastet ned albumbilder, men tar sikkert feil. Noen som kan fortelle hva autoflac gjør?

Ble pinlig mange spørsmål angående dette, men tenkte jeg ikke skulle gi opp riktig enda.

Ludolf: Ser ut til at jeg har samme innstillinger. Selvfølgeli bortsett fra program, søkesti da.

Ove

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

feilmelding

Noen som vet hvorfor dette kommer opp?
    Kommer når jeg starter autoflac før jeg begynner å rippe.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •