Nye pc høytalere, tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye pc høytalere, tips?

Heisann
    Jeg lurte på om noen hadde et bra forslag til pc høytalere?

Jeg har sett på en Dynavoice f-6 pakke som en kamerat av meg sier er veldig bra:

Dynavoice Magic F-6-pakke XTZ 10 subwoofer

Men da trenger jeg også en forsterker. Noen som har forlag til gode forsterkere?
    Hvordan burde jeg foresten koble anlegget til PC-en og hvordan ledninger trenger jeg? har en 1 x Optical SPDIF out.

Setter pris på tilbakemeldinger
    Morten

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Triarius
    Heisann
    Jeg lurte på om noen hadde et bra forslag til pc høytalere?

Jeg har sett på en Dynavoice f-6 pakke som en kamerat av meg sier er veldig bra:

Dynavoice Magic F-6-pakke XTZ 10 subwoofer

Men da trenger jeg også en forsterker. Noen som har forlag til gode forsterkere?
    Hvordan burde jeg foresten koble anlegget til PC-en og hvordan ledninger trenger jeg? har en 1 x Optical SPDIF out.

Setter pris på tilbakemeldinger
    Morten
    til den pakken ville jeg valgt Yamaha RX-V461 RDS i Titan farge

finne også mye bra brukt

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logitech Z-10

Dette er et knakende bra høyttalersett som garantert overbeviser hvis du tar en lytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensken
    til den pakken ville jeg valgt Yamaha RX-V461 RDS i Titan farge

finne også mye bra brukt
    Tusen takk, men viss jeg tenker på noe billigere.. Duger noe sånt?
    Forsterker/Receiver (HiFi) - Kenwood KRF-V5200D - Finn beste pris hos Prisguide.no

Trenger jeg og kjøpe noen ledninger i tillegg?

Foresten, ville det vært bedre å hatt 4x f-6 å en senter + samme sub i stede for den pakken?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dynaudio mc15

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Triarius
    Tusen takk, men viss jeg tenker på noe billigere.. Duger noe sånt?
    Forsterker/Receiver (HiFi) - Kenwood KRF-V5200D - Finn beste pris hos Prisguide.no

Trenger jeg og kjøpe noen ledninger i tillegg?

Foresten, ville det vært bedre å hatt 4x f-6 å en senter + samme sub i stede for den pakken?
    jeg hadde nok heller kjøpt yamaha'n. får mye mer tilkoblingsmuligheter. tror også den Kenwood forsterker ikke er spesielt bra :P.
    du kan ju kjøpe noe brukt, som denne:
    Yamaha RX-V1300 Surroundforsterker BILLIG | FINN torget

høytaler kabler trenger du i tilegg ja. det er bare å dra innom biltema og kjøpe en rull. holder i masse hvis

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bose Companion 5 er helt rå lyd tar liten plass og, men du har jo f.eks Logitech z-5500 osv.. Har hatt z-5500 selv

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både Z5500 og Z10 liggende hjemme, og selv om Z5500 leverer en god del bedre bassgjengivelse, er lyden i Z10 på linje med et par gode monitorer og en bra forsterker. Med andre ord gir Z10 ekstremt god lyd for en billig penge.

Skjønner ikke hva det er vits i å tulle med en receiver og svære høyttalerkasser til en pc????

HØR på Z10, de spiller MEGET bra!!

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Jeg har både Z5500 og Z10 liggende hjemme, og selv om Z5500 leverer en god del bedre bassgjengivelse, er lyden i Z10 på linje med et par gode monitorer og en bra forsterker. Med andre ord gir Z10 ekstremt god lyd for en billig penge.

Skjønner ikke hva det er vits i å tulle med en receiver og svære høyttalerkasser til en pc????

HØR på Z10, de spiller MEGET bra!!
    både z10 og z-5500 anbefales!

casen er jo om du vil ha sinnsyk bass, eller meget pen og ryddig lyd.

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    både z10 og z-5500 anbefales!

casen er jo om du vil ha sinnsyk bass, eller meget pen og ryddig lyd.

mvh
    stian
    takk for tilbakemeldinger folkens.
    Tenker på at jeg snart flytter på hybel og at det kan være godt å ha et ordentlig anlegg du kan bruke til fest, tv osv. Ville dere fortsatt anbefalt z10 og z-5500?

Men trur dere det blir i det stiveste laget å kjøpe 4x dynavoice f-6, forsterker, dynavoice C-4 og sub til rundt 10000 med tilbehør( ledninger, støtte for høyttalerne)?

Hilsen Morten/Triarius

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal anlegget dras frem til fest i ny og ned, så hadde jeg nok satset på Z5500. De fyller selv store rom med heftig dypbass.

Z10 spiller også høyt og kan gi god lyd i "store" rom, men har begrenset med dypbass og hedaroom i forhold.

Bottom line - skal du ha et godt anlegg til pc'en, som også skal fungere til en fest i ny og ne - gå for Z550. Er primærbehovet kun pc-bruk - gå for Z10.

:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Skal anlegget dras frem til fest i ny og ned, så hadde jeg nok satset på Z5500. De fyller selv store rom med heftig dypbass.

Z10 spiller også høyt og kan gi god lyd i "store" rom, men har begrenset med dypbass og hedaroom i forhold.

Bottom line - skal du ha et godt anlegg til pc'en, som også skal fungere til en fest i ny og ne - gå for Z550. Er primærbehovet kun pc-bruk - gå for Z10.

:-)
    Er det mye forskjell på z-5500 vs 4x f-6 med sub og senter?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan F-6 låter, men utifra det jeg kan se med det blotte øyet, så har jo F-6 dedikerte bass/mellomtone- og diskantelement. Z5500 har et 3 eller 4 tommers fulltoneelement i hver satelitt, og selv om det høres "bra ut", så vil jeg nok driste meg til å påstå at 4 stk F-6 med tilhørende senter og sub nok vil spille bedre.

Det tar dog mye større plass, og spørsmålet er om hvor mye størrelse/pris/ytelse har å si for deg...:-p

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan anbefale Klipsch ProMedia Ultra 2.0. Har disse selv, og er storfornøyd. De har fått en veldig bra test i Lyd & bilde, som ligger på bladets nettside.

Som modellnavnet tilsier er dette stereohøyttalere uten subwoofer. Klipsch har imidlertid også 2.1- og 5.1-pakker i samme serie.

Lykke til!

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du sier ingenting om hvor mye du har tenkt å bruke eller hva du skal bruke det til (spill, musikk, film..?).

har hatt og hørt diverse logitech htt.. de duger til spill men ikke stort mer. mangelfull mellomtone og overdreven grautbass selv på lavt volum. dette gjelder de fleste pc-htt til under 2-3000.

skal du flytte på studenthybel er det kanskje ikke så lurt å kjøpe et fullt surroundsett med gulvstående. mest for pengene får du vel om du kjøper en brukt stereoforsterker og noen fuglekasser, og kanskje en sub i tillegg. 3-4000 burde holde lenge. skal du kjøpe nytt er vel Audio Pro Stereo One helt grei.

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har _hatt_ z5500 selv, og synes det er noe av det værste som fins. Hører du på dem for seg selv , så er det kansje ikke så lett å oppdage , men ved siden av mitt 10 år gamle høyttalersett fra altec lansing , så merket jeg fort at diskant og mellombass var totalt fraværende. Synes det kan stemmer godt , subben (10" eller 12"?) klarer ikke igjengi mellombass noe særlig , og en 3" mellomtone klarer ei heller igjengi diskant på en delikat måte. Har dobbelsjekkat det mange ganger og når jeg sist hørte det i butikken (etter å ha gitt vekk mitt eget sett) , hørte jeg det også da. Samt at tilkoblingsmulighetene er noe begrenset.

Når sant skal sies har jeg et slikt sett tilkoblet på kontorpcen på jobb for tiden , og det duger jo helt fint til å høre på p4 nettradio med, subben er jo ganske brutal og gir helt greit "fest-lyd", men synes det stopper der. Da hadde jeg heller sjekket ut Z10 som HansMarius anbefaler , disse har iallefall dedikert diskant, og vil nok virke mer "høyoppløselige" Driter du i det og synes at grumsete tale men bass som får hele pulten til å riste er å foretrekke, så kan nok Z-5500 evt avtakeren Z-5450 være et alternativ.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter deg på uttalelsene i forhold til bassgjengivelse, men kanskje ikke minst også i forhold til "fraværende" diskant/mellombass. Hører man isolert sett på Z5500 er det kanskje ikke "så galt" men målt i forhold til f.eks Z10 så er sistnevnte i en HELT annen liga.

Z5500 funker greit som et hybelanlegg/pc-anlegg, men har som sagt sine begrensninger pga mangel på dedikert diskantelement.

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal bruke 6000 (?) så får du jo en god del morro for det, og jeg vil tro feks pakka du linker til helt øverst spiller bedre enn ting fra Logitech.

Det jeg ville gjort er å sjekke bruktmarkedet, Finn, Zett og QXL (og avtorget?). Du kan risikere å få mye mer for penga der. Folk som enten er i pengeknipe eller er ute etter det beste og nyeste har en tendens til å selga unna billig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt rykter om at XBOX 5.1 SURROUND SOUND SYSTEM skal være utrolig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Hvis du skal bruke 6000 (?) så får du jo en god del morro for det, og jeg vil tro feks pakka du linker til helt øverst spiller bedre enn ting fra Logitech.

Det jeg ville gjort er å sjekke bruktmarkedet, Finn, Zett og QXL (og avtorget?). Du kan risikere å få mye mer for penga der. Folk som enten er i pengeknipe eller er ute etter det beste og nyeste har en tendens til å selga unna billig.
    Heisann, jeg har også tenkt å bruke eventuelt f-6 som bakhøyttalere. Da blir prisen ca 10000 inkludert forsterker og alle andre utgifter som ledninger.

Siden jeg ikke har peiling på lyd i det hele tatt, er det vanskelig å lete rundt etter brukt.

Hadde vert fint med noen forslag og anbefalelser!

Her er et forslag:

1 stk. Dynavoice Magic F-6-pakke + XTZ 10" subwoofer Kr 5890,- (eventuelt med 4x f-6 som blir kr 6560,- )

pakken inneholder:
    - 1 par Dynavoice F-6,
    - 1 par Dynavoice Magic S-4
    - 1 stk. Dynavoice Magic C-4
    - 1 stk. XTZ 99 W10.16 Pianolakk

1 stk. Proson Y-kabel 1 hun til 2 han - - ( / ) Kr 149,-

1 stk. Proson Subkabel 8 meter Kr 399,-

2 stk. 8 stk. Høyttalerføtter i sølv - - ( / ) Kr 498,-

20 stk. Proson Høyttalerkabel 4 mm² Smoke-transparent - - ( / ) Kr 600,- (kan jeg kjøpe en billigere varient med med samme kvalitet?)

Totalt kr Kr 7536,- (Kr 8206,- med fire dynavoice f-6)

Så litt på NAd T744, men vet ikke om denne duger noe særlig:

+ NAD T744 Kr 2.498 ,-

Totalt kr Kr 10 034,- (Kr 10704,- med fire dynavoice f-6)

Er det verdt det? Skal bruke anlegget til spill/film og musikk.

Takker for all hjelp!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •