Høyfrekvent pipelyd i høyttalere fra Abrahamsen anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyfrekvent pipelyd i høyttalere fra Abrahamsen anlegg

Jeg får innimellom høyfrekvente pipelyder i høyttalerne mine, uavhengig om jeg har på lyd eller ikke. Jeg regner med feilen ligger i forforsterkeren, siden lyden er der selvom jeg skrur av den ene eller andre effekforsterkeren. Jeg har ikke vært borti en slik feil med andre hi fi produkter jeg har hatt. Noen som har vært borti lignende problem? Hva kan det være tro?:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier du har pipelyder i begge høyttalerne. Men hvis du slår av den ene effektforsterkeren så fortsette pipelyden i den andre høyttaleren ikke sant?
    Siden du har denne lyden i begge kanalene så er det nok ikke noe galt med effektforsterker som du sier, og heller ikke noe med kabel, men kabel hadde jo vært greit å teste litt på.
    Ta bort så mye som mulig av komponenter. Også kilder, og ha bare en effektforsterker på Pre'en og se hvordan det går da. Feilsøking går som regel ut på å ta bort alt, og sette på en og en komponent til man oppdager feilen.

Er feilen ikke tilstede hele tiden så er jo det noe dritt å feilsøke på.

Lykke til!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja stemmer, hadde den pipelyden før jeg fikk et effekttrinn til også. Det kan være helt fint noen dager, så kommer lyden tilbake og irriterer hele kvelden med å komme og gå. Ser nok ut som jeg må sende forforsterkeren på service gitt.

Jeg har forøvrig byttet xlr kabel, venstre/høyre. Det samme med høyttaler kabel bare for sikkerhets skyld, uten hell.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert muligheten for at det er støy på strømnettet? Mulig at det du hører er støy fra kjøleskap, mikro, elmotor e.l..... Har du industri i nærheten av der du bor, kan forklaringen ligge der. Prøv å monter et enkelt strømfilter, og hør om problemet blir mindre/forsvinner.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe industri i nærheten. Leiligheten er ganske ny også, så det elektriske burde være i orden, men kan for sikkerhets skyld prøve et strømfilter. Hva er prisen på noe sånt?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •