Surround i campingvogn :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround i campingvogn :)

Jeg har tenkt å installere surround i campingvogna.
    Vogna er kjempeliten, så jeg har ikke plass til TV. Så jeg tar med laptop med bred skjerm. Men laptop'er har som kjent horribel lyd!
    Så jeg tenkte at det hadde vært gull å installere et lite surrondanlegg i vogna som jeg kan koble laptop'en til når vi skal se film.

Jeg ser for meg to mulige løsninger, og jeg har ikke tenkt å svi av mye penger for dette:

1: bruke eksisterende 12 volts bil anlegg (4*45w) og to høytallere. Kjøp sub element samt 12 volt forsterker (to kanaler) til å drive sub + front. Hvis ekisterende anlegg ikke kan forsterke 4 kanaler, men bare 2, vurdere jeg å kjøpe en 5-6 kanal 12 volt forsterker og drite i eksisterende anlegg.

2: kjøpe et greit rimelig PC surround høytaller kit. kjøp 12volt til 220volt konverter til å drive anlegget.

løsning 1 er nok dyrest vill jeg tru. Det greieste er å ha en løsning der jeg kan bruke 12 volt, for da må jeg ikke ha vogna koble til nettspenning (selv om jeg sikkert alikevel vil være det i 95% av tilfellene). Hmm, det er noen ganger adaptere til disse PC surround høtallerne, kansje det finne noen som trenger 12 volt...

En trådløs løsning hadde også vært gull, men er nok dyrt.

Noen som har veiledning/tips til hva jeg burde gjøre?

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pc anlegg hørtes jo absolutt ut som en glup ide. Det hadde jeg gått for hadde jeg vært deg ut ifra hva du forklarer om vognens str osv.

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette finner jeg meget interesant. Legg ut noen bilder hvis du får tid en gang. :P

Men tror jeg faktisk ville bygd inn bil høytalere, da en 12-->220V omformer kan bli litt rart lyd messig. Men ville da bygd di inn på en eller annen måte.

Lykke til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •