> HDMI fra PS3 til Samsung HT-TXQ120 til TV, Er dette ukompatibelt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

> HDMI fra PS3 til Samsung HT-TXQ120 til TV, Er dette ukompatibelt?

Trenger å få bekreftet eller avkreftet om jeg har blitt fucked av en selger:

I går var jeg på expert og skaffet meg et samsung ferdigpakke hjemmekinoanlegg, av typen:
    http://www.samsung.com/no/products/homethe.../ht_txq120r.asp
    Komplett.no - Samsung HT-TXQ120 Hjemmekino, 1000W Oppskalering 1080p, HDMI

Kjøpte i samme slengen en Playstation 3, tanken var da å bruke PS3 som mediecenter/Blu-ray og litt spillmaskin, dette beskrev jeg til selger. Han sa da at hjemmekinoannlegget var superegnet for dette, fordi jeg kunne ta HDMI fra PS3 til anlegg og videre til TV med 1080p hele veien.

Men så viser det seg at dette ikke vil funke, får bare beskjed fra anlegget om "mode not supported".
    Så kikker jeg litt rundt på nettet, og finner følgende topic på et svensk forum:
    http://www.minhembio.com/forum/index.php?s...p;#entry1559093

Der sier en kar at han har vært i kontakt med Samsung support om dette:
    Jag har precis köpt ny TV och nytt hemmibiosystem.
    TV: Samsung LE-52M86 med 2000 firmware
    Hemmabio: Samsung HT-TXQ120R

Jag försöker koppla min PS3:a till TV'n via hemmabiosystemet, men får hela tiden "Mode is not Supported" på TV'n. Kopplar jag PS3:an direkt så funkar det.
    Jag har testat flera olika upplösningar på PS3:an utan att lyckas.
    Och jag har även testat att koppla min digitalTV mottagare (med HDMI) via hemmbiosystemet utan problem.
    Jag har även uppgraderat PS3:an till v. 1.9.
    Någon annan som har liknande problem?

---------------------------------------------------------------------------------------

Jag fick idag svar från Samsungs support.

"Tack för ert email till Samsung Electronics Nordic.
    Problemet kan ha att göra med olika HDMI-versioner. Hemmabiosystemet har
    stöd för HDMI 1.2.
    Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor.

Med vänliga hälsningar
    Olle
    Samsung Support"

Det man då kan undra är varför de nu har vart så kaxiga i sin marknadsföring på detta systems kompabilitet med HD-DVD och Blu-ray system när de ej ändå klarar HDMI 1.3, vilket väl är kravet för ljud och bild på 1080p?

Så hvis det han har funnet stemmer, så sitter jeg altså med et anlegg til ti tusen kroner som overhodet ikke gjør som lovet i butikken? Det er jo sikkert mulig å kjøre en annen lydkilde fra PS3 inn i anlegget, men etter min mening er dette helt uvesentlig.
    Og hvorfor står det ingen steder når man sjekker tekniske data om slike ting hvilken versjon av HDMI som er i bruk?

Håper på svar i løpet av helgen. Ønskesvaret er jo seff at dette er mulig å få til på en eller annen måte, for er fornøyd med performance fra anlegget på DVD og musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann jeg har akkurat det samme problemet..
    men vist du bare kjøper en optisk kabel kan få lyden fra ps3 over til hjemmekino anlegget

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med å kjøre HDMI til TV, og deretter optisk ut fra tv til surround.

Dermed så kan jeg jo bare ha surrounden stående på optisk inn uansett om jeg bruker Playstation eller RiksTV.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •