Pioneer VSX1016 Problemer med lyd i Stero

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX1016 Problemer med lyd i Stero

Hei, har noen spesielle problemer. Kanskje jeg som er helt lost og at saken bare er en bagatell.

Men, jeg har en VSX 1016. Et par eldre Proson Høytallere og et par nye Dynavoice M65(Surround.no).

Når jeg bruker Proson Høytallerne så får jeg kun lyd fra Subbene og mellomtonen ingen diskant.

Når jeg bruker Dynavoice høytallerne så får jeg kun lyd fra Mellomtone og Diskant, ingen bass.

Jeg har prøvd utallige kombinasjoner i instillingene til Pioneer reciveren. Feks Small/Large No sub/Sub. Crossover osv. Men det burde jo være lyd ut på alt i utgangspunktet?

Proson høytallerne har link mellom de fire portene bak til høytaller kabel red/red black/black osv.

Det har ikke Dynavoice.

Skal jeg kanskje prøve og linke black/black red/red på Dynavoice? Og eventuelt prøve Proson uten?

Jeg har prøvd begge frontene hver for seg som er utgangspunktet det jeg er ute etter. (Et sett for party med mer bass og et med mer fokus på film)

Takk for all hjelp. Begynner og bli ganske lei.

Høytallerne fungerer på annen forsterker uten problemer. (Stereo)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kendoo
    Hei, har noen spesielle problemer. Kanskje jeg som er helt lost og at saken bare er en bagatell.

Men, jeg har en VSX 1016. Et par eldre Proson Høytallere og et par nye Dynavoice M65(Surround.no).

Når jeg bruker Proson Høytallerne så får jeg kun lyd fra Subbene og mellomtonen ingen diskant.

Når jeg bruker Dynavoice høytallerne så får jeg kun lyd fra Mellomtone og Diskant, ingen bass.

Jeg har prøvd utallige kombinasjoner i instillingene til Pioneer reciveren. Feks Small/Large No sub/Sub. Crossover osv. Men det burde jo være lyd ut på alt i utgangspunktet?

Proson høytallerne har link mellom de fire portene bak til høytaller kabel red/red black/black osv.

Det har ikke Dynavoice.

Skal jeg kanskje prøve og linke black/black red/red på Dynavoice? Og eventuelt prøve Proson uten?

Jeg har prøvd begge frontene hver for seg som er utgangspunktet det jeg er ute etter. (Et sett for party med mer bass og et med mer fokus på film)

Takk for all hjelp. Begynner og bli ganske lei.

Høytallerne fungerer på annen forsterker uten problemer. (Stereo)
    Normalt skal terminalene bak på høytalerene være lasket - sort-sort og rød-rød.

Det øverste settet går som regel til diskanten og mellomtonen mens den nederste går til bassen.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da prøver jeg det nå.

Men det er jo enda rart jeg ikke har diskant i Proson høytallerne. For de er jo Lasket som nevnt.

Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Normalt skal terminalene bak på høytalerene være lasket - sort-sort og rød-rød.

Det øverste settet går som regel til diskanten og mellomtonen mens den nederste går til bassen.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kendoo
    Da prøver jeg det nå.

Men det er jo enda rart jeg ikke har diskant i Proson høytallerne. For de er jo Lasket som nevnt.
    De kan jo være sprengt?? Diskantene altså...
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •