Gode argumenter å slå i bordet med til audio-amatør? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Såååeh... du har kommet ut av skapet? :P
    Jepp!

Jeg heter Andreas, og jeg er Audiofil!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Såååeh... du har kommet ut av skapet? :P
    "Halve Norge" har jo snart det, så oss andre er snart en utdøende rase som må passes på og dulles med på best mulige måte.............

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    "Halve Norge" har jo snart det, så oss andre er snart en utdøende rase som må passes på og dulles med på best mulige måte.............
    Nja, så ille er det vel ikke? Det spørs jo hvor man setter grensene, om man nøyer seg med et oppsett til max 20000,- eller om man satser på "going all in Akto-style"? Hehe...

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg pleier ikkje bruke så mye energi å sånne folk. Prøver å hjelpe dem litt, menn det er en fase alle skal igjennom. Gi han litt tid så forstår han det er er "galt"

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV fasen, mellom 14-16år ?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimba
    CV fasen, mellom 14-16år ?
    Skulle ønsket det, men han er 21 år...det er vel egentlig "naturstridig" å ennå være i CV fasen da?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cv fase du liksom, har nettop blitt 16, og har ikke ferdige CV fronter enda:P, har nå center, et par tomme v-35 kasser, og dc-15 som jeg fikser på.
    ----

Har på en måte det samme problemet (men nesten bare omvendt)
    Han er ute etter fin fin lyd, er veldig glad i norske hifi produkter, og jeg er bass kåt 16åring.

Han takler mine genexxa mira 6.2 når lyden er MYE mindre skrikete en veldig mye annet i budsjett klassen. Jeg gir blanke f... Jeg har MITT anlegg som jeg er fornøyd med å, og han har sitt anlegg som HAN er fornøyd med. Han innrømmer at det hadde vert kjekt å hatt et par CV for å spille høyt men that`s it. Og jeg innrømmer at det hadde vert kjekt med High-End annlegg. Men det er for dyrt, desuten den basskåte 16åringen jeg er er det helt feil å handla Sonus Faber osv.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnus14
    det er en fase alle skal igjennom. Gi han litt tid så forstår han det er er "galt"
    Hehe...

Jeg ser ikke helt for meg den karen sitte med rør-amper, Klipsch LaScala og Johnny Cash kvitrende fra en high end vinylrigg! :lol:

Men hvem vet? Jeg har til og med sett ex-narkomane med våpentillatelse for håndkanon, så da går vel alt an?

Dj-vega: Bare fortsett med interressen for lyd du, og gi blanke i hva andre syns, du er 16 men personen som vi diskuterer her er snart 22! Det er vesentlig forskjell...

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bestille en time med hørselstest til ham? :-)

Sitter han å båler med ett kobbel CV-høyttalere med bassen på +12 har sannsynligvis ett problem!

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ikke noe galt åssen kompisen din vil ha lyden jeg. Hvis han liker den sånn, må han vel få lov til det? Det finnes faktisk folk som liker musikken til Kari Bremnes også, selv om jeg liker den,må da andre få lov til å nyte denslags musikk.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg kommer i "skade" for å nevne hobbyen min, sier folk : Å du er en sånn en....... Men så klarer jeg heller ikke å holde kjeft :-D

AV er gøy, dermed basta

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Og så prøver han så godt han kan å torpedere mine planer om å kjøpe Yamaha receiver, "for de er jo så svake og da kan det jo umulig bli noe bra lyd" sier han! Hehe... Jeg prøvde å fortelle han at hvis jeg skulle gått for HK (som han har) ville det blitt skjæring i toppen og blaut bass, men fortsatt ville han ikke høre...
    Det kan jo se ut som om dere begge er litt forutinntatt i denne diskusjonen da.

H/K på Klipsch er i mine ører en veldig fin kombo, og du bør teste dette ut selv før du dømmer det nord og ned. Det kan godt tenkes Yamaha er bra på Klipsch også, men de nyere H/K fra x35 og oppover er vesentlig greiere i diskanten enn tidligere modeller.

Mulig HIFI politiet mener noe annet, men de er vel i utgangspunktet kritiske til det meste som kan kjøpes med vanlige lønninger.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Nja, så ille er det vel ikke? Det spørs jo hvor man setter grensene, om man nøyer seg med et oppsett til max 20000,- eller om man satser på "going all in Akto-style"? Hehe...
    Det var den andre varianten av "ut-av-skapet" jeg tenkte på............. hehe

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til trådstarter, har du noen gang prøvd å forklare viktigheten av å lære seg hvordan et land styres politisk til er 14 åring Eller at historie faktisk er nyttig å kunne? Jeg har en 14 år gammel lillesøster og det høres ut som kompisen din ligger på samme intelligens/erfarings nivå Min erfaring er at det ikke er vits å prøve engang når alle logiske argumenter preller av.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dagkr
    Det kan jo se ut som om dere begge er litt forutinntatt i denne diskusjonen da.

H/K på Klipsch er i mine ører en veldig fin kombo, og du bør teste dette ut selv før du dømmer det nord og ned.
    Har testet, jeg likte det ihvertfall ikke...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Det var den andre varianten av "ut-av-skapet" jeg tenkte på............. hehe
    Jeg skjønte jo den da! Hehe :lol:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Hva med å bestille en time med hørselstest til ham? :-)

Sitter han å båler med ett kobbel CV-høyttalere med bassen på +12 har sannsynligvis ett problem!
    Da vi jobbet ilag ifjor sommer ble vi sendt til bedriftslege undersøkelse og jeg kom bedre ut enn han i hørselstestene... :roll:

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm jeg er 25 å elsker cerwin vega sin lyd. så med andre ord sier du att jeg ikke er helt snavla :P jeg spiller alt av musikk omtrent utenom techno og klassisk. la nå kompissen din få ha instillingene på sin eq som han vill. folk må da få ha lyden som de vill selv

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.. Kjenner til dette greiene.. Har kjentfolk som skal ha de største (og billigste) høyttalerne i verden, med tilhørende buldrebass til å rive hus med, men elektronikk til å drive dette med, er uvesentlig.
    Jo mer bass, jo bedre anlegg, tror dem. Og ja, det er helt håpløst å prøve å fortelle dem noe annet.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    la nå kompissen din få ha instillingene på sin eq som han vill. folk må da få ha lyden som de vill selv
    Jo det er greit nok, men når han kommer til meg og diskriminerer mine innstillinger og nærmest sier at jeg er noob på å stille inn lyden rett så blir jeg forbanna! Han ristet bare på hodet da han så at jeg kjørte nærmest nøytralt på bass/treble knottene, han tror jo at bass skal stå på max hele tiden... :-|

Så hvis han hadde respektert mine innstillinger og mitt syn på lyd hadde alt vært OK egentlig... :roll:

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •