To anlegg, felles høytalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

To anlegg, felles høytalere?

Hei, jeg har dessverre alt for liten greie på dette, men lurer på en ting:

Jeg har et hjemmekinoanlegg i kjelleren bestående av: X1 projektor, phillips surround forsterker(fr996) phillips dvd, dali center + bakhøytalere, infinity fronthøytalere(noen store jævler med 15" element. Anlegget fungerer helt ok på normalt volum. Men når jeg guffer opp skikkelig med cd/musikk dvd så kobler forsterkeren ut etter en liten stund. Har tenkt over behovet mitt, som først og fremst er høy rocknroll på enten cd eller dvd, surround er ikke viktig for meg lengre, heller skikkelig trøkk fra to fronthøytalere!

Fikk anbefalt Xindak 6950 av en kamerat. Er det mulig å koble opp denne forsterkeren til fronthøytalerne og dvd spilleren min(som jeg også spiller av cd med) samtidig som resten er koblet opp også. Sånn at ved film dvd og sånt så bruker jeg phillips forsterkeren med surround, mens ved høy partyfaktor og rocknroll så kan jeg bruke xindak forsterkeren(hvis jeg kjøper den da) som kun er koblet opp mot front høytalerne? Hvis dere skjønner hva jeg mener?

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du trenger er en Effektforsterker Du kobler høytalerene til den og så kobler du denne til forsterkeren du har nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kunne jo sjekket om du har pre-out på surround forsterkeren din. Har den det, kan du kjøpe deg en bra 2 kanals effektforsterker som du kobler til for å drive frontene dine.

Newcomer erikk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du kan tenke på er å kjøpe deg en integrert 2-kanals forsterker med prosessorinngang - som lar deg kople pre-out fra surround-forsterkeren inn på stereoforsterkeren (gjennom by-pass av forforsterkeren eller med "unity gain"). Da kan du kople CD-spiller direkte til stereoforsterkeren og få separate stereo- og surround-anlegg. Du finner en oversikt over integrerte forsterkere her:audiophile.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •