Cdspiller i 4-5k klassen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cdspiller i 4-5k klassen

Hei,

Jeg skal kjøpe meg en ny cdspiller, og funnet ut at jeg vil bruke ca4-5k på spilleren.
    Jeg har kikket på DENON DCD-1450, tror den kan være ett godt alternativ.

Det jeg lurer på er om det er noen andre spillere i denne prisklassen jeg bør høre på.

Den skal spille sammen dette utstyret:

Harman/Kardon 3370
    Bowers & Wilkins Dm601S3 (bruker Tara Labs Omni 3)

Har monster singnal kabel nå, men den skal byttes ut med en fra Tara Labs.

Takker for alle svar

Mvh
    Alexander Davidsen

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du er oppe i den prisklassen ville jeg nok forsøkt å finne en spiller med HDCD-mulighet. Ikke bare fordi du skal kjøpe musikk med det formatet, men også fordi HDCD krever litt mer av DA-konverterne, som da må være av bedre kvalitet.
    Et eksempel er NAD C542 som du får i kledelig Titanium-finish (ikke bare NAD-grå, som noen synes er stygg).

Det finnes sikkert flere alternativer med HDCD. Jeg har hørt HDCD-plater en gang, og det er en helt klart mye bedre presisjon og detaljering spesielt i diskanten på HDCD. Anbefales, men jeg vet jo ikke om denne standarden faktisk blir en standard eller om den lider Betamax-døden...

Pass også på at spilleren har digitale utganger, slik at den kan kobles til forsterkere med gode og oppdaterte dekodere. Da kan du eventuelt bruke den som rent CD-drivverk og la forsterkeren gjøre konverteringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det lurt å la forsterkeren ta seg av konverteringen. Hvilke fordeler har det? er ikke så veldig inn i dette

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexanderd
    er det lurt å la forsterkeren ta seg av konverteringen. Hvilke fordeler har det? er ikke så veldig inn i dette
    Det er ikke nødvendigvis noen fordel. Hvis CD-spilleren har bedre DA-konverter er det best å la den gjøre jobben, hvis forsterkeren har bedre DA-konverter, så er det bedre å la den gjøre jobben.

Ellers så skjer det jo hele tiden utvikling på formatfronten. Med en digital utgang er man bedre forberedt for fremtidig utskiftning/utvikling. Selv om CD-spilleren din har den beste DA-konverteren i dag, så kan det hende at du på sikt oppgraderer forsterkeren og får en DA-konverter som er bedre der. Poenget med flere innganger/utganger er at man har fleksible muligheter til å bytte ut deler av anlegget. Dette blir omtrent som å kjøpe receiver uten pre-out. Da kan du ikke bygge på med bedre effektforsterkere. Uten digitalutgang på CD-spilleren kan du ikke bygge på med bedre DA-konvertere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDCD er et døende format. Det kommer riktignok endel utgivelser, men det er ikke noe vits i å satse på det. Forskjellen i D/A konverteren er at spillere med HDCD må takle 20bit og at den interpolerer signalet. En slags upsampling. Ikke nødvendigvis en fordel.

Jeg har et par HDCDer, men jeg har aldri klart å høre noen tydelig forskjell på HDCDspillere og vanlige CDspillere. Men de fleste HDCDer er virker å være gode innspillinger. En HDCD har egentlig ikke noe mer informasjon enn CD. HDCD har noen flagg på sampler som HDCD-dekoderen bruker når den omgjør signalet fra 16bit til 20bit.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, så DENON DCD-1450 vil være ett godt alternativ? Tror den er rimelig bra, har ikke vært å hørt på den ennå men... Hva med en av disse Shanling cdspillerne? Er de fryktelig dyre?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, så DENON DCD-1450 vil være ett godt alternativ? Tror den er rimelig bra, har ikke vært å hørt på den ennå men... Hva med en av disse Sharling cdspillerne? Er de fryktelig dyre?
    De er dyre fra forhandler i Norge. :?
    Hvis du vil vite mer om priser og forhandlere av ulike modeller, så post en forespørsel i kategorien Produkt -og prisjakt Audio. Priser holder vi stort sett utenfor når vi diskuterer i de tekniske kategoriene.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men har NAD C542 sølv som fargemulighet?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å huske at Usher hadde en rimelig CD-spiller. Du kan spørre Jørgen på DaCapo Hifi. (http://www.dacapohifi.no)

Ellers ville jeg gitt blanke i HDCD. Det er en slags uekte måte å forbedre lyden.

Ellers, hva med denne?: http://www.lcaudio.dk/fv.htm Ferdig oppgradert spiller fra LC-audio.

Marantz har jo vært gode på CD-spillere de siste årene. CD 6000 OSE til 4500, og CD6000KI til 6000...

Vincent CD-S1 ser jo lekker ut til omkring 6000.-

Arcam har forøvrig en CD-spiller til 6000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar. Må tenke litt på det, tror den Vincent CD-S1, kan være et godt alternativ til Denon spilleren... Den er litt dyrere da.

Ellers, hva med denne?: http://www.lcaudio.dk/fv.htm Ferdig oppgradert spiller fra LC-audio.
    Angående den, jeg har allerede en dvdspiller og er egentlig ikke interisert i en SACD/DVDA spiller riktig ennå. Har lyst på en skikkelig Cdspiller

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om det er en DVDspiller, så betyr det ikke at den ikke fungerer like bra som en skikkelig cd-spiller. Sannsynligvis er den mer skikkelig enn noe annet du får til prisen. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med den nye cds2 til vincent? den koster 4 lapper ny

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så galt mye, hvem er forhandler av Vincent? Vet at dette ikke passer inn her men

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så galt mye, hvem er forhandler av Vincent? Vet at dette ikke passer inn her men
    www.avhifi.no selger Vincent

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Arcam spilleren som Snckers-is nevner, og er storfornøyd. Anbefales! CD73 heter den, og koster 6K. Den kan dessuten oppgraderes til CD93.

Ellers kan det nevnes at Rotel har en spiller til 5K (med HDCD hvis det betyr noe)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •