Får ikke lyd når jeg kobler fra receiver til høynivå sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke lyd når jeg kobler fra receiver til høynivå sub

Vil først starte med å si at jeg har ekstremt lite peiling på AV, så bare si klart ifra hvis det jeg skriver er helt på tryne.

Skal gå til innkjøp av et hjemmekinosystem til høsten, men inntil videre har jeg bare et panasonic sc-pt550 anlegg. Har nå også fått tak i en XTZ 99 W12 sub. planen var å få koble sammen disse to inntil jeg får en skikkelig receiver inn i heimen. Problemet mitt er da som følger:
    Lavnivå utgangen har bare vanlige høytalerkabler. Er det mulig å få en høytalerledning med en rca-kontakt i den ene enden? Har forsøkt og koble fra fronthøytaler-ut på receiver, til høynivå inn på suben, men da blir det ikke lyd. Kan det ha noe med at receiveren har delefilter?

Alt fra konstruktive innlegg til hånende kommentarer mottas med takk!

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til forumet.
    har desverre ikke nonen råd for problemet ditt, men vil råde deg ti å endre navnet på tråden til noe mer relevant en Hjelp!. Du vil nok få mange flere svar med et mer relevant navn, i tillegg vil forumet bli ryddigere

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takk for tipset! endring gjort

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo alltids "demontere" en signalkabel for å få det til. Kapp av pluggen i ene enden, avmantle, så har du etterhvert to ender du kan putt i terminalene. Fortrinnsvis med en rimelig kabel først for å finne ut om det virker.

Alternativt kan du bruke en høyttalerkabel og lage en slik selv. tviler på at det finnes ferdige høyttalerkabler med RCA/phonoplugg i en av endene.

Har du bilde av bakenden på anlegget ditt? XTZen er vel kjent for de fleste.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •