Shanling CD S100 HDCD-spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Shanling CD S100 HDCD-spiller

Etter å ha hørt og sett den lekre Shanling CD-T100 spilleren i aksjon, så har jeg vært nysgjerrig på dette merket.
    Nå har jeg kommet over Shanling CD-S100 som ikke er så lekker av utseende, men som takler HDCD-formatet og har relativt gode komponenter. Den er også (selvfølgelig) betydelig rimeligere enn T-100. Som dere ser av bildet nedenfor er dette en mer konvensjonell spiller utseendemessig.

Noen som vet noe mer om denne? Beskrivelsen på de kinesiske hjemmesidene er sparsom, og sier lite om både ytelse og funksjonalitet.
    Jeg stusser spesielt ved setningen: "The circuit has increased the field effect tube to compose of the sound output for checkout.". Vil det si at også denne spilleren har rørutgang?

All info, og spesielt lenker til tester er interessant.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fann ei side her som har litt info :arrow: DENNE SIDEN

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye koster en slik cdspiller? :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexanderd
    Hvor mye koster en slik cdspiller? :shock:
    Dette er et ikke-spørsmål i tekniske forum. Men prisen er nok ganske høy fra forhandler i Norge eller andre skandinaviske land.
    Sjekk denne postingen (som ligger i Produkt- og prisjakt Audio) for import-pris: Posting om Shanling CD-S100 i tråden "Vincent(Shengya) rimlig fra Hong Kong??".

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i høyeste grad relevant for diskusjonen. Du trekker frem kvalitet og design som potensielle interessante egenskaper, men de er kun interessante i forhold til pris. Du som moderator valgte å legge denne tråden under generell hifi, og da må du forvente at prisopplysninger kommer frem.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det er i høyeste grad relevant for diskusjonen. Du trekker frem kvalitet og design som potensielle interessante egenskaper, men de er kun interessante i forhold til pris. Du som moderator valgte å legge denne tråden under generell hifi, og da må du forvente at prisopplysninger kommer frem.
    Kategorien "Generelt audio og HiFi" ligger i en kategori-gruppering av tekniske kategorier og utgjør således en teknisk kategori. Reglene om posting pris/forhandler i slike kategorier gjelder også her. Edit: Har bedt om flytting av tråden til "Stasjonære DVD(CD)-spillere/brennere", siden den kategorien er endret til også å omfatte CD-spillere.
    Forøvrig bryter slike regeldiskusjoner flyten i postingen. Ta det eventuelt på pm med en moderator for den gjeldende kategorien (noe jeg ikke er).

At du synes kvalitet og design kun er interessant i forhold til pris får stå for din regning. Som trådstarter har jeg ikke lagt opp til diskusjon av pris. Jeg er foreløpig kun interessert i de tekniske kvalitetene, da jeg kan finne priser ved en senere anledning hvis produktet er interessant ut fra sine tekniske meritter og andre prisuavhengige kvaliteter.

Man kan da diskutere et produkts tekniske kvaliteter uten å være interessert i å kjøpe det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

shanling CD-A10T

Jeg har studert en del på de ulike shanling cd-spillerene og valget mitt har omsider falt på shanling CD-A10T. Dette er et par hakk over modellen som du omtaler, men S100 har fortsatt de fleste av egenskapene til A10T. Jeg har nettopp bestilt min direkte fra China så jeg er svært spent på hva som kommer i posten. Uansett så ser det ut til at du får svært mye for pengene ved kjøp av Shanling cd-spiller.
    Hva tror Dere foresten om forsterkeren Shanling SLM-A40MKII??

info om Shanling finnes på www.shanling.com

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint å høre at du har tro på Shanling, Ziggy, og velkommen i forumet.
    Siden du har gått til skrittet å kjøpe, så har du kanskje sjekket ut litt nøyere spesifikasjonene til de ulike Shanling-spillerne. Hva tror du om det Shanling sier på sin noe stotrende engelsk når de i spesifikasjonen på Shanling CD-S100 skriver: "The circuit has increased the field effect tube to compose of the sound output for checkout."?

Siden tube betyr rør, så kan jo dette tolkes som at de har rør et eller annet sted i denne spilleren, men alle andre steder refererer de jo til at den er en "solid state" spiller, hvilket skulle indikere at den ikke har rør...

Jeg litt forvirret, og skulle gjerne sett noen litt bedre tekniske spesifikasjoner enn det som er angitt på Shanlings sider. Nå ser jeg jo at de andre lenkene her gir en del info, så jeg har vel fått litt mer innblikk i denne spilleren allerede. Det er bare den mystiske setningen lenger opp som jeg ikke forstår...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shanling s-100 er kommet i mkII modell:
    http://www.harmonia-audio.com/feature.htm
    Er noke redd for at s-100 ikke har rør i kretsen, men jeg skal ikke si dette 100% sikkert.
    S-100 er forøvrig samme spiller som Music Hall CD25. Hvorvidt CD25 er modifisert i forhold til s-100 vet jeg ikke, men de er dønn like.

Sjekk forøvrig Music Hall's egne ord rundt denne spilleren:
    http://www.musichallaudio.com/produc...lookup=cd%2025

Denne spilleren har blitt et svært populært modifiseringsobjekt på grunn av den's potensiale. Legger ved en link angående dette:
    http://www.referenceaudiomods.com/ht...MUSICHALL.html

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det er jo helt greit å oppgi ca. pris på produktet? Da dette er et produkt som åpenbart importeres, benytter en ca. importpris.

Det som eventuelt stykker opp denne debatten er først og fremst spørsmålet om prisdiskusjon, som jo åpenbart er tatt opp uten å ha lest de generelle retningslinjene. Dernest er det min formening at en eventuell prisdiskusjon i seg selv er oppsplittende for den videre tekniske diskusjon. Det sporer jo av hele den gode, tekniske praten!

Uansett, forumets retningslinjer er gjengitt under øverste fora, men jeg repeterer de for ordens skyld her:

"Nedenstående kategorier skal inneholde kun teknisk diskusjon. Pris -og produktjaktdiskusjon gjøres i egen kategori! (lenger ned på siden) Det er imidlertid helt greit å oppgi veiledende (ca.) priser så lenge en ikke nevner en spesifikk butikk/nettbutikk... :-) "

Altså, oppgi GJERNE ca. pris på det utsalgssted som her er relevant (altså import), det er selvsagt slik at et produkt ofte diskuteres i forhold til pris! Poenget er at diskusjonen ikke skal skli ut til å kun omhandle pris...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ..har nå endret teksten under generell info til:

"Nedenstående kategorier skal inneholde kun teknisk diskusjon. Pris -og produktjaktdiskusjon gjøres i egen kategori! (lenger ned på siden) Det er imidlertid helt greit å oppgi veiledende (ca.) priser så lenge en ikke nevner en spesifikk butikk/nettbutikk... :-) Produkter som kun er tilgjengelig via import kan gjengis med ca. importpris. Inndelingen er ment for å bedre forumets oversiktelighet, men også for å styrke forumets profil som et teknisk forum, der tråder er relevante og aktuelle i lang tid fremover."

Da er det med andre ord greit også å oppgi ca. importpris...

Håper dette hjelper litt! Mottar også gjerne innspill på selve formuleringen, ta dette imidlertid via PM! På forhånd takk, og nå, tilbake til tema!(?)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper jeg ikke bryter med noen av forumets rettningslinjer første dagen jeg skriver i dette forumet.
    Ca. pris for importert Shanling s100 er ca. 3000.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Shanling CD S100 HDCD-spiller

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg stusser spesielt ved setningen: "The circuit has increased the field effect tube to compose of the sound output for checkout.". Vil det si at også denne spilleren har rørutgang?
    Tviler på det. Er det ikke FET (Field effect Transistor) som her blir omtalt som "tube", siden denne har noen av de samme egenskapene som rør?
    Det er i alle fall den mest nærliggende forklaringen jeg kan komme på...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Ziggy
    Håper jeg ikke bryter med noen av forumets rettningslinjer første dagen jeg skriver i dette forumet.
    Ca. pris for importert Shanling s100 er ca. 3000.
    Flotters! Nå er det bare å forstsette den tekniske diskusjonen! Velkommen til AVforum for øvrig!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har selv denne spilleren hjemme til testing for øyeblikket, og jeg syns den virker lovende..!! Har bare fått hørt på den en halvtimes tid, men sammenlignet med min Nad S570(dvd-spiller) så syns jeg den virker bedre!

Ang. rør eller ikke rør diskusjonen - jeg har altså hørt at den har rør i utgangene, og kan også tenkes at det er det de mener med den formuleringen som var nevnt tidligere her..

Kan komme tilbake med mer info etter endt testing, men synes altså den virker lovende. Fin og detaljert i toppen uten å være for skarp, mangler kanskje noe fokus i mellomtone, og jeg syns det virker som om den(utrolig nok!!) er fast og fin i bassområdet - kanskje tendenser til noe buldring innimellom...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.prisjakt.nu/forum/index.p...1&#entry424131

av hva du kan se fra innsidebildet er ikke det de dyreste delene som sitter i den.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke mye rør å se der.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    http://www.prisjakt.nu/forum/index.p...1&#entry424131

av hva du kan se fra innsidebildet er ikke det de dyreste delene som sitter i den.
    Nei, men fjernkontrollen er jo lekker, da. Et eksempel til etterfølgelse. Det er fantastisk mange produkter der ute som ser lekre ut, mens fjernkontrollen ser ut som den hører til et Fisher kompaktanlegg fra 80-tallet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •