Fra en opphetet hifi diskusjon på et annet forum....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra en opphetet hifi diskusjon på et annet forum....

Denne tråden fikk et etterspill jeg ikke hadde regnet med på forumet hvor alle "meningene/rådene" til en annen person ble gjengitt. Sletter derfor åpningsinnlegget her da jeg ikke var interessert i å ødelegge påska til en annen person.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gjenspeiler ikke det inntrykket jeg har av hifi-center kjeden.

synd at man mister sin hifi integritet pga jobben. skulle jo tro det var mulig å glede seg over gode produkter som sin egen kjede ikke fører.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Jaija, folk har forskjellige meninger og smak. Personlig synes jeg Hegel er altfor nøytralt. Og liker Nad sin lyd signatur veldig godt. Vil ikke si jeg er så veldig enig i det han sier der. Yamaha sine forsterkere skal jo være og er kjempe god. Men det er veldig teit når folk som han der sammenligner forsterkere til altfor mye penger, med forsterkere til overkomlige priser. Og sier de er skikkelig drit. Jeg mener forskjellen er stor mellom ting opp til 20000kr, men over det er kanskje forskjellene mindre?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et spm. Hvordan vet trådstarter at vedkommede jobber på Hifi-Center Kjeden?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns ikke hificenteret er plassen man bør gå hvis man vil ha god service. Er godt fornøyd med butikken i haugesund. Men andre plasser jeg har vært har de så vidt giddet å si hei. Dessuten har jeg merket at de rakker veldig ned på produkter de ikke selger selv. Hifiklubben i sandnes sjekket til og med Hificenteret sine sider for å sjekke opp info om høytaleren min, når de skulle anbefale forsterker til meg. Det viser i allefall at de bryr seg. Og de sa heller ikke noe negativt om høytaleren heller. Er KJEMPE FORNØYD med HIFIKLUBBEN!!!!!!!!!!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg oppfatter det slik at han uttaler seg skeptisk til onkyo pga tidligere erfaringer, jeg er selv skeptisk til testen i siste lyd og bilde pga det jeg har hørt av tidligere onkyo forsterkere. jeg venter likevel til jeg har fått hørt den nye forsterkeren før jeg begynner å uttale meg negativt om den.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Bare et spm. Hvordan vet trådstarter at vedkommede jobber på Hifi-Center Kjeden?
    Mulig det sto på nettsiden til det andre forumet da. Om dette er sant så er ikke dette bra for Hi-fi Centerkjeden.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Jeg syns ikke hificenteret er plassen man bør gå hvis man vil ha god service. Er godt fornøyd med butikken i haugesund. Men andre plasser jeg har vært har de så vidt giddet å si hei. Dessuten har jeg merket at de rakker veldig ned på produkter de ikke selger selv. Hifiklubben i sandnes sjekket til og med Hificenteret sine sider for å sjekke opp info om høytaleren min, når de skulle anbefale forsterker til meg. Det viser i allefall at de bryr seg. Og de sa heller ikke noe negativt om høytaleren heller. Er KJEMPE FORNØYD med HIFIKLUBBEN!!!!!!!!!!!!!
    dette varierer vel kun utifra hvem man spør.

skulle likevel tro at han trådstarter quoter har skreet under på en form for kontrakt som skal hindre ham i å komme med denne type uttalelser.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Dette blir veldig OT, men min erfaring er stikk motsatt.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem forum kommer dette fra, om man kan spørre?

Det forumet har i hvertfall et problem med å holde sine produktrepresentanter på et saklig nivå.....

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Getsome, kan du linke til tråden(e) dette er sakset fra? Greit å se uttalelsene i sammenheng.

Generelt vil jeg si at jeg synes Hifi-center kjeden er omtrent som de fleste merkeforhandlere uansett om de selger AV, biler eller annet. Har aldri hatt noen problemer med de, ei heller med hifi klubben eller Oslo hificenter for den saks skyld.
    Det er forskjeller i service, og enkelte unntak som f.eks hifihuset finnes, men alt i alt får jeg som regel det jeg forventer. Har heller ikke opplevd at en selger på en VAG-butikk skryter veldig av Saab, uten at det sjokkerer meg :-D

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble visst ikke helt populært at jeg linket til den orginale tråden.

*har visst tråkket "mannen med meningene" veldig på tærne*

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere synes det er mye svada hos "faghandelen" så ta en tur til expert :-D
    Var innom en i Oslo for å se på en TV (PX 70) Holdt på å begynne å grine Makan til gjøkereir skal du lete lenge etter...
    (Det ble PX 70, men fra en annen selger.....)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Ble visst ikke helt populært at jeg linket til den orginale tråden.

*har visst tråkket "mannen med meningene" veldig på tærne*
    He he. Ble du overasket???
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse uttalelsene i første post er kanskje ikke geniale, men man kan da ikke dømme en hel kjede til der peppern gror fordet. Uansett om disse uttalelsene kommer fra en på HFC, HFK, Rema 1000 eller Nille

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    He he. Ble du overasket???

Trodde ikke det skulle bli så mye ut av denne tråden jeg startet

Jeg pleier å ha som regel at jeg kan stå inne for det jeg sier, enten om det er "face to face" eller på et uformellt forum. Så jeg kan ikke helt forstå den "stormen i vannglass" som har oppstått!

Personlig er jeg interessert i hifi, men innrømmer at jeg ikke har noe mer peil enn at det jeg hadde nok blitt avslørt ganske raskt hvis det var noen "blindhøringstester" å ta, hehe!

Men selv om jeg ikke har noen peil av nevneverdig grad så synes jeg mange av kommentarene/meningene som ble gitt av denne "ressurspersonen" ikke var helt 100%.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Disse uttalelsene i første post er kanskje ikke geniale, men man kan da ikke dømme en hel kjede til der peppern gror fordet. Uansett om disse uttalelsene kommer fra en på HFC, HFK, Rema 1000 eller Nille
    Det kunne like gjerne vært en som jobbet på expert, hifi-klubben eller et annet sted. Kanskje unødvendig av meg å navngi kjeden han jobbet for, men det var ikke poenget å "henge" ut kjeden! Jeg var mest interessert i å høre deres meninger om han meninger og råd.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at man finner urutinerte og selvgode selgere på de store elektrokjedene er jo ingen overraskelse. Var selv innom en av landets største elektrokjeders filial ikke så langt unna hjemstedet mitt. Skulle ha meg en samsung bdp 1400 og siden de hadde en inne, og ikke så altfor mange kunder var det jo på sin plass å spørre selgeren om litt av hvert. Deriblandt om han hadde sammenlignet å kjøre signalet digitalt til en reciever over hdmi og det å kjøre signalene analogt til en flerkanals analog forforsterker som f.eks. mcintosh c45. Litt overrasket ble jeg når selgeren mente på det ville være bedre med hdmi til en mellomklasse reciever (selv i stereo); begrunnelsen var at lyden ble langt mer fyldig siden det var digitalt, og det mest optimale ville vær en digital reciever fra jvc til 9k, for "den låter mye bedre enn alt annet han hadde hørt"

Men, til trådens tema. Om sitatene i trådens første innlegg faktisk stammer fra en ansatt på hfck håper jeg inderlig at vedkommende får seg en seriøs smekk over fingrene samtidig som han får munnkurv på nettet. sitatene er gjennomsyra talentløse. Selv har jeg ikke imot toskete selgere, morro å kverrulere litt med dem, men hadde jeg kommer over en som ordla seg slik som fyren det her er snakk om, så hadde jeg snudd tvert og traska bestemt ut!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Men selv om jeg ikke har noen peil av nevneverdig grad så synes jeg mange av kommentarene/meningene som ble gitt av denne "ressurspersonen" ikke var helt 100%.
    Vel, ut ifra disse uttalelsene kan man jo betvile ressurspersonens ressurser, men han står selvfølgelig fritt til å mene hva han vil så lenge utalelsene ikke kommer som representant for en etablert hifi-kjede. Kan likevel ikke se problemet med å stå for disse utalelsene. Liker han ikke produktene fra Onkyo er det da en privatsak
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Hvis dere synes det er mye svada hos "faghandelen" så ta en tur til expert :-D
    Var innom en i Oslo for å se på en TV (PX 70) Holdt på å begynne å grine Makan til gjøkereir skal du lete lenge etter...
    (Det ble PX 70, men fra en annen selger.....)
    Hehe, ja, jeg slet med å få surround over HDMI fra PS3en og tenkte jeg kunne høre med ekspertisen, og da mente Expert-gutta i byen her at man ikke fikk surround over HDMI overhodet og at man måtte ha kabler i tillegg. De trodde heller ikke at receiveren min var god nok til å tolke signalene skikkelig. Jeg bare sa: "Takk for hjelpen!" og gikk.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •