cd-spiller med radio motaker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

cd-spiller med radio motaker?

er på utkikk etter noe spesielt tror jeg.
    saken er slik at jeg har noen høytalere, i taket på kjøkkenet.
    forsterkeren til disse, står i et annet rom, like ved.

tanken min, var og bare ha en cd-spiller og radiomotaker stående på kjøkkenet. (slik at det tar minst mulig plass, det skal stå i et skap)

men er det mulig og få tak i en enhet, som har både cd-spiller og radiomotaker i samme sak? som kan da kobles til forsterkeren som er i et annet rom (forsterkeren har innganger for det)
    skjønte noen hva jeg er ute etter?

evt. andre forslag på hvordan løse noe sånt?
    for hvis man kjøper et kompaktanlegg (heter det det?), så sender vel ikke den lyd ut på en aux utgang, når den spiller cd eller radio?

men jeg kan også nevne at forsterkeren som står i det andre rommet, har inngang beregnet for og koble inn høytaler ledninger fra en evt. forsterker, så kanskje et billig kompakt anlegg er noe jeg burde gå for? som har en bra cd og radio del?

budsjettet, er vel ikke på noe mer enn 1000-1500 kr.

noe som er uklart?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg er ikke helt med. En Aux er en INNgang , ikke UTgang.
    Jeg liker Tivoli sine produkter men det er ikke helt i din prisklasse dog. Kanskje du kan finde en brukt på finn eller et annet sted.
    Hvorfor vil du koble det på kjøkkenenet sammen med det i stuen og ikke omvendt ? Har du stereo i stuen kan du jo bare henge ekstra høyttalere på kjøkkenet fra det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har laget en liten skisse som forklarer bedre. størelse forhold og slikt stemmer ikke, men tror du skjønner tegninga.

forsterkeren jeg tenkte og bruke til høytalerene på kjøkkenet, har 2 muligheter for lyd inn.

ene er via RCA kabel, left, right, rear left og rear right.
    andre, er og forsterke signale fra høytaler utgangen, dvs. at istedenfor og koble fra forsterker til høytaler, kobler man fra forsterker til forsterker.

så egentlig står jeg ganske fritt. kanskje bare velge et billig kompakt anlegg, som har cd og radio spiller, og skippe høytalerene, siden det alikevel går gjennom forsterkeren som står i skapet? (ref. skisse)
    er lyden fra cd-spillerene dårligere på billige anlegg?

bedre og skjønne det nå?

http://home.broadpark.no/~klonnkvi/skisse.bmp

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, lyden er heller laber på billige anlegg, men det er ikke cd spillerens skyld alene dog. Noen kan være bra, f.eks. har JVC et lite anlegg med noen små høyttalere med tremembran, og Denon har et meget bra lite anlegg, også med radio/cd.
    Ellers, det mest geniale her leder meg tilbake til B&O f.eks.
    Der kan man ha et anlegg i stuen, og et sett høyttalere på kjøkkenet f.eks. Du tar bare fjernkontrollen med deg på kjøkkenet og via en liten link på veggen transpoteres signalet inn til stereoen, uansett hvor den måtte være.
    I mitt tilfelde bruker jeg Squeezeboks 3. Du kan ha så mange av dem rundt i huset du vil, en på badet, en i soverommet, på kjøkkenet osv.
    De styres via pc, men trenger ikke pc, bare internet for å spille radio. Et lite sett aktive høyttalere er da alt du trenger egentlig, men uansett hva jeg kommer opp med blir prisen for høy.
    Kanskje noen andre kommer med en god ide her.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tanken min, var og bare ha en cd-spiller og radiomotaker stående på kjøkkenet. (slik at det tar minst mulig plass, det skal stå i et skap)

men er det mulig og få tak i en enhet, som har både cd-spiller og radiomotaker i samme sak?
    Svaret er ja. Bla Tangent har CD-receivere.
    Vet ikke hvem som fører dette merket i Norge, men man får kjøpt de hos nettbutikken cableman.dk i Danmark.

cableman.dk

Finnes sikkert mange andre cd-recivere også. Mener Onkyo bla hadde noen modeller for noen år siden. Hvis du søker litt på nett, finner du sikkert en cd-reciver som har de inn og utgangene du ønsker. I tillegg til god lyd selvfølgelig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •