Ok, her er storyen;

Har følgende komponenter;
En Denon DVD-1740 dvd-spiller. Denne er kablet til Pioneer AX2AS-s med 1m Supra HDMI. Videre har jeg likedan Supra-kabel mellom Pioneer og Samsung LE40M86. Ingen bildehehandling eller oppskalering skjer i receiveren.

Problemet oppstår når Denon-spilleren skal skalere til 1080p. Dette resulterer i at enkelte frames hopper opp og ned, eller forsvinner helt. I løpet av en hel spillefilm skjer dette til sammen kanskje i 3-4 sekunder til sammen, sprett utover hele filmen. Akkurat nok til å være irriterende.

Når spilleren står på 720p er det ingen artifacts what so ever. Hvis jeg kabler dvd-spilleren direkte i tv'en fungerer 1080p helt fint.

Tenkte jeg skulle finne ut om det er spilleren som ikke klarer å kommunisere med receiveren, derfor fikk jeg lånt en Denon DVD-1940 på Hifi-klubben. Dette resulterer istedet i at bildet konstant står og hopper opp og ned, reneste vibratoren. Dette gjelder filmen, pausebildet på Denonen, samt setupmenyen på Denonen. Dette skjer uansett om spilleren er kablet via Pioneer, eller direkte i tv'en. Dette forsvinner også om jeg igjen velger 720p på Denon istedet for 1080p..

Det intressante er; Måten bildet hopper når jeg bruker 1940, er akkurat samme måten som OSD'en til Pioneeren hopper opp og ned på, når jeg skal programere den med menyen visende på tv'en. Akkurat dette problemet med hoppende meny på Pioneer er jeg 99% sikker på at dukket opp etter jeg oppgraderte firmwaren på tv'en..

Med andre ord, ett sammensatt problem, og jeg vet virkelig ikke hvor jeg skal starte...