Bitt av bastillen..trenger tips til surround osv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bitt av bastillen..trenger tips til surround osv

Hei..

Etter å ha vert meget nøytral til alt som heter lyd har eg blitt bitt av bastillen som det heter eh må ha mer..

Kjøpte for ikke så lenge siden XTZ 99.36 fronthøytalere og XTZ 99W12 sub og en XTZ Class A100 D II forsterker.. Jeg er nybegynner og har stort sett veldig dårlig peiling av hva jeg trenger av utstyr. Dette er det eneste jeg har, har bare koblet det til PC`n igjenom optisk/Toslink kabel. Og ser film, hører musikk kun via PC`n på prosjektor..så vil jeg f.eks merke noe forskjell på lyd om eg kjøper en bra cd spiller eller kobler opp PS3 eller en annen blu-ray\dvd spiller?

Tenkte nå i første omgang å bestille enda en XTZ sub, da jeg liker litt trøkk når jeg ser film Har veldig lyst til å få fikset et surroundanlegg også. Hadde vert kjekt på filmer.Da trenger eg vel ny forsterker som kan koble til flere høytalere? Kan jeg bruke de front høytalerene eg har? Men kjøpe en senter og 4 satelitter eller noe sånt? Tips til utstyr som er å anbefale hadde vert knall... Mye spørsmål her, beklager det. Men er ganske fresh i dette, og prøver så godt eg kan, å komme fort inn i det Har søkt og lest mye på forumet her og synst det er en genial side, mye nyttig og ikke minst en latter eller to er det hver dag Beklager visst dette er samme spørsmål som går om og om igjen hele tiden her inne

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det logiske skrittet hvis du skal gå fra stereo til surround vil være å skaffe en oppegående surround receiver, eventuelt receiver + effekt. Det naturlige vil så være å skaffe seg en gode centerkanal, samt noen ok bakhøytalere. Så kan du spe på med en ekstra subwoofer om du føler behov for dette. Husk at center kanalen i et surround anlegg er viktig da svært mye av lyden på film foregår i denne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •