Anbefaling stereo maks 200 000!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 68
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling stereo maks 200 000!

Hei!
    Driver å planlegger en fremtidig oppgradering av anlegg. Ønsker stereo, dvs. gulvstående høyttalere, forforsterker, slutt-trinn og cd spiller. I denne prisklassen er det jo nok å velge i. CD-spilleren og forforsterkeren bør være i samme merke for syns skyld. Effektrinn skal gjemmes vekk så der spiller det liten rolle.

Satt opp et system som et eksempel. Tror det kunne vært noe å hatt hjemme. Muligens for lite krefter ?

Electrocompaniet ECC-1 17.380
    Electrocompaniet EC 4.8 26.860
    Midgard Audio Oberon 6.1 8.995
    B&W 802D 99.800
    Isotek SIGMAS 12.995
    Kabler 10.000

Tenker oppgradering til større effektrinn (EC, Mcintosh, osv) senere.
    Spiller alt av musikk utenom jazz, klassisk, danseband. Mye rock og rolig musikk. Ønsker høyttalere som engasjerer. I tillegg må de se bra ut.

Av økonomiske grunner skal ikke alt kjøpes samtidig, men litt om gangen. Ønsker derfor tips om valg av anlegg slik at jeg kan ha en plan over innkjøpene. Tenker høyttalere blir kjøpt sist. Så hva sier hifi folket ??

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du skriver at du skal ha cd-spiller, men du har satt opp EC ecc1, dette er kun en DAC

Cdspiller i samme serie som preampen "din" ligger på overkant av 30 000.-, men du får fine brukte eksemplarer til rundt 16 000.-

Ser du har satt opp 4xMA 6.1, dette burde ha mer en nok av krefter, lydsignaturen er vel kanskje ikke ideel til rock ol.?
    Her har jeg i grunn for lite å legge til grunnlag for en vurdering av effektdelen..

Ellers ser jo dette ut til å bli et kanon oppsett...!

Newcomer Runem sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Ecc1 kun en DAC, HeHe!

[QUOTE=G|zO]Ser du skriver at du skal ha cd-spiller, men du har satt opp EC ecc1, dette er kun en DAC

Cdspiller i samme serie som preampen "din" ligger på overkant av 30 000.-, men du får fine brukte eksemplarer til rundt 16 000.-

Dette er en cdspiller, ECD1 er en DAC.

Til trådstarter: dette blir en kanon-opsett, lykke til.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror iallefall at det ikke er for lite krefter her, og tanken med monoblokker er veldig god mtp. at du kan slippe unna med korte lengder ht-kabler. Kult at du velger såpass forskjellige merker her. Og ikke minst: norsk! Ett alternativ til Midgard kan være DP, som har en stram og usedvanlig god lydsignatur som burde passe 802 godt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Ser du skriver at du skal ha cd-spiller, men du har satt opp EC ecc1, dette er kun en DAC

Ser du har satt opp 4xMA 6.1, dette burde ha mer en nok av krefter, lydsignaturen er vel kanskje ikke ideel til rock ol.?
    Her har jeg i grunn for lite å legge til grunnlag for en vurdering av effektdelen..

Ellers ser jo dette ut til å bli et kanon oppsett...!
    Hmm hvilke trinn ville du anbefalt da som funker bedre til rock ? Dynamic precision ?

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den som hadde hatt et slikt budjett! Men kanskje like bra å ikke ha det, med tanke på de uhorvelig mange valgmulighetene det ville gitt. Lykke til med systembyggingen uansett!

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi. ecc-1 har jeg faktisk ikke fått med meg... Beklager rotet i farta
    Jeg ville faktisk ha testa ecc-1 før kjøp. Jeg ble ærlig talt meget skeptisk til ny EC etter jeg testa cdspillern fra prelude spillern, den er etter min mening knapt verdt halve prisen av veil.

Forsterkere er jo et vanskelig tema, ser noen anbefaler DP som er godt annerkjent for stram fin rocke lyd Hva med et biamp oppsett med Usher R1.5 effektrinn, 150watt ren klasse A, stabilt til under 1ohm

Ellerså kan det kanskje gå an å se etter et par brukte jc-1 blokker fra Parasound?

Mulighetene er mange.....

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electrocompaniet EMC 1 UP.
    Electrocompaniet EC 4.8.

ATC SCM100A SL Tower aktive høyttalere. DVs. at den har innebygde forsterkere, aktivt delefiler og høyttalerkabler. Du kan få de i den finishen du vil.
    Lyric Hifi importerer og selger. 120000,- (Eller lillebroren SCM50 med 9" bass og halve volumet til omtrent 100000,-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av valo79
    Hmm hvilke trinn ville du anbefalt da som funker bedre til rock ? Dynamic precision ?
    Eller Parasound? Halo-serien kanskje?
    Rocka nok vil jeg tro?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Electrocompaniet EMC 1 UP.
    Electrocompaniet EC 4.8.

ATC SCM100A SL Tower aktive høyttalere. DVs. at den har innebygde forsterkere, aktivt delefiler og høyttalerkabler. Du kan få de i den finishen du vil.
    Lyric Hifi importerer og selger. 120000,- (Eller lillebroren SCM50 med 9" bass og halve volumet til omtrent 100000,-)

Glimrende idè

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del kan jeg knapt tenke meg et fetere utseende på en høyttaler enn det ATC SCM-100SL AT eller 150 AT.. Det ser så sykt massivt ut!

Men, jeg må vel bestille meg noen kroner på lotto'n for at det skal bli mulighet for å få noe slikt i hus! :P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger ikke MA Oberon 6.1 på mer enn 9000kr?

Ref. trådstarter første innlegg i tråden....

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Ligger ikke MA Oberon 6.1 på mer enn 9000kr?

Ref. trådstarter første innlegg i tråden....
    Pr. stk, vil jeg tro.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager å bryte inn her, men jeg tror nok jeg ville revurdert MA Oberon valget... Med budsjett til 200000,- er jeg redd dette blir det svake leddet her. Folk som eier de er strålendes fornøyd og skryter hemningsløst. Det er fordi de ikke har prøvd annet, bedre, high-end. Jeg levde med disse i 1 år og når jeg skiftet de ut var det til fordel for Primare A32 og da var det som å åpne vinduet både på dynamikk, oppløsning og krefter. Til det budsjettet ville jeg prøvd å få tak i noen brukte Nemoer eller Krell, Plinius, Adyton OSV. Eller hva med den nye H4a til Hegel??? Du må ikke se deg blind på wattene her men heller tenke kvalitet i alle ledd... Jeg syns altid det manglet noe med lyden og skyldte på høyttalerene. Da jeg skulle kjøpe nye høyttalere tok jeg med MA på rundtur for lytting på forskjellige. Da fikk jeg og anledning til å sammenligne med forskjellige forsterkere. Da fant jeg fort ut at det var MA som var problemet. De spiller greit og pent osv, Men hvis du vil ha knyttnevebass, dynamikk, levende sjel i musikken så styr unna.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som cd spiller, og forforsterker, hvorfor ikke prøve å få tak i en brukt Meridian 800/808i da?

Meget gode cd spillere med meget gode forforsterkere i seg.

Effektforsterker, hva med Chapter?

Høyt, hva med focal sin electra be serie, eller ma sin nye platinum serie?

Eller så har vel pioneer/TAD sine høyt fått mye skryt vel.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Pr. stk, vil jeg tro.
    Ahh, bøtt øffcørse :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T+A V10
    T+A D10
    Usher CP 8571.2

Ingen forforsterker og effektforsterker her, men en fantastisk rør forsterker med tilhørende cdspiller.
    Dette koster ca 185,000,- uten kabler..

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt med han der Ste-Reo her altså, Hegel og Primare er kjempe produkter da. Du får ett supert primare anlegg til under 100k, så kan du bruke resten på System Audio Explorer høytalere og diverse annet "candy" du kan pryde stua med. 200k a gitt, snakker om å ha budsjett i orden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hakket over ditt budsjett men......

T+A TCI 2 Active
    Burmester 001 cd-spiller

her får du fordelene av aktiv drift, transmisjonslinje kabinett, elektrostat diskant.
    frekvens responsen strekker seg fra 20hz til 45khz.

cd-spilleren er noe av det beste der ute, ekstrem byggekvalitet, beltedrevet sådann, sist men ikke mins, den har en meget habil innebygget pre-amp.

det du trenger er et par balanserte signalkabler mellom cd og ht samt noen dedikerte strømkabler samt en egen kurs.

men først av alt må du sette av en god slump penger for å gjøre lytterommet ditt til et ikke-fiendtlig lyd miljø. her snakker vi DaaD fra acustica applicata og signature wall panels fra acoustic tuning. eller du kan mekke selv...

hvis ikke dette forslaget makes sense så kan du ha det så godt

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skulle jeg lagt ut så mye på et 2 kanalsoppsett så hadde jeg begynt med et par PL300 og fått anbefalt elektronikk som matcher fra Hifihuset, eventuelt sett på et par Focal 1037.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •