Anbefaling stereo maks 200 000! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 68 av 68
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Med fare for å nevne noen som er tidligere diskutert :
    Sonus faber Cremona M
    Tannoy Prestige Glenair 15 Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    eller
    Vienna Acoustics Klimt seris Vienna Acoustics - high end speakers and loudspeakers for your home theatre

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt status. Foreløpig brukt:

JC-1 30 000
    C220 20 000
    CD201 15 000

SUM 65 000 (nypris 150 000)

Dvs. at jeg ca. har 85 000 kr igjen til høyttalere og kabler dersom jeg regner 150 k som budskjett. Kan gjerne kjøpe brukt.

Men hvor mye skal jeg bruke på kabler !? Er selv en kabelskeptiker og kun kjøpt kabler for utseende skyld. Aldri hørt noe forskjell på dem.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av valo79
    Litt status. Foreløpig brukt:

JC-1 30 000
    C220 20 000
    CD201 15 000

SUM 65 000 (nypris 150 000)

Dvs. at jeg ca. har 85 000 kr igjen til høyttalere og kabler dersom jeg regner 150 k som budskjett. Kan gjerne kjøpe brukt.

Men hvor mye skal jeg bruke på kabler !? Er selv en kabelskeptiker og kun kjøpt kabler for utseende skyld. Aldri hørt noe forskjell på dem.

Du har jo Kimber Monocle X fra før og dette er jo en god kabel. Så hadde jeg vært deg ville jeg i så fall kun sett på signal kabler så kan du bytte høyttaler kabler om du ikke blir fornøyd. Vanskelig og anbefale,
    men til ditt anlegg ville jeg også legge vekt på kabler selv om du er kabelskeptiker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Du har jo Kimber Monocle X fra før og dette er jo en god kabel. Så hadde jeg vært deg ville jeg i så fall kun sett på signal kabler så kan du bytte høyttaler kabler om du ikke blir fornøyd. Vanskelig og anbefale,
    men til ditt anlegg ville jeg også legge vekt på kabler selv om du er kabelskeptiker.
    Ja mulig mulig. Monocle er solgt. Skal ha kortere kabler.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er tøffe!

Klipsch Palladium P39 (veil 139 000,-)

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpe deg to korte lengder med Monocle XL da Da er i alle fall ikke det et svakt ledd.
    Og bruke XLR kabler i hele signal veien.

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Piega

Jeg har levd med Piega TC70X i et halvt år. De kan anbefales på det varmeste. Jeg bruker dem i surround oppsett og/eller til musikk sammen med to Piega Psub1 mkii subwoofere.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror muligens jeg har nevnt det før, men slike ting kan aldri sies for mange ganger: jeg simpelheten elsker utstyret ditt! Har selv eid både jc1 og c220, og sammen med mc201 bør det låte pokker så godt.

Når du først har så mye cash til å bruke på ht og kabler vil jeg anbefalle deg å sjekke ut jbl array 1400. Jeg har hørt disse låte totalt bånn og jeg har hørt de låte sjukt bra. I sistnevnte tilfelle var det sammen med nettopp parasound jc1. Mange disser horn og spesielt arrayene. Noen skal ha de til å låte hardt, spist, kaldt og uengasjerende, noe som er stikk imot mine erfaringer. Arrayene har et enormt potensial og en spilleglede nesten uten like. De server dynamik og engasjement i bøtter og spann. Mer hifi-korrekte låter av bl.a. nils lofgren, diana krall og lene marlin resulterte i en vakker opplevelse, men om jeg satt på mer lurvete innspillinger a'la WASP rocka anlegget mer enn nok til at denne nissen dro frem luftgitaren.
    Disse koster kr 80k nye, men er å finne på bruktmarkedet for rundt 40k. Soundgarden selger vel også fortsatt noen demopar for 40-50 lakser.

Hva kabler angår ser jeg du har Nordost i signaturen din. Et godt valg! På tiden hvor jeg hadde mc220 brukte jeg selv nordost frey ht kabler med stort hell. Selv med noen billige monster kabler låt det bra, men når frey kom inn i bildet åpnet lydbildet seg og bredde seg rundt meg. Det ble langt mer luft mellom instrumentene og vokalen, bassen ble fastere og punchet ble kraftigere. Mellomtonen gikk fra bra til forførende frodig og diskanten var bare herlig luftig.

"Problemet" når man har såpass å bruke er at det finnes så utrolig mange bra produkter, og man får omtrent like mange forskjellig anbefallinger. Det som du imidlertid kan være sikker på er at du har en råbra cdspiller, en fantastisk forforsterker og ett par monoblokker som nærmest tvinger det beste ut av det meste av de fleste high end høytalerne.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •