Erfaringer med Pioneer D6/A6/A9?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer n5k sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Pioneer D6/A6/A9?

Heisann

Jeg har nylig funnet tilbake til interessen rundt godlyd i stua, og må skifte ut anlegget mitt.
    Jeg har nå en gammel Sony CD-spiller, en Technics platespiller, og en gammel Sony forsterker. Dette nydelige anlegget som består av freebies fra venner og arvegods avsluttes så med to gaaamle Pioneer høyttalere som jeg kjøpte etter konfirmasjonen i...hmm, la meg se...92 eller 93 eller noe i den duren.

Men for all del - høyttalerne har vært knall de, syns jeg.

MEN, for noen dager siden kuppet jeg meg et sett med Dynavoice F6 på Gooba for rundt 300 kroner, og siden de har fått greie kritikker osv. tenkte jeg at nå var anledningen god til å bytte ut resten av rasket jeg har også.

Jeg har en forkjærlighet for deilig design, og dette er nesten like viktig for meg som lyden omtrent, så derfor har jeg falt pladask for Pioneers (nye?) serie av stereoprodukter. (Jeg er IKKE interessert i Surround).

Er det noen som har noen erfaringer med Pioneer D6 (cd-spilleren) eller A6/A9 (forsterkerne)?

De hadde nemlig tatt seg sweet ut her hjemme, så jeg hadde håpet noen kunne gå god for dem

Jeg har blitt tilbudt D6 og A9 (den største av forsterkerne) brukt for 7500 - noe jeg syns er en grei pris siden de kommer på nesten 13000 nye. Hva tror dere om det?

Og en annen ting; jeg trenger anbegfalinger til kabler. Ikke i den psykiske prisklassen, men heller ikke Clas Ohlson, om dere skjønner. Noen "kanonbra i forhold til pris" eller noe i den duren

Anyone?

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Hørte den Pioneerpakken(D6/A6) i går faktisk på noen mindre gulvstående Pioneer-høyttalere. Anlegget så bra ut, stilrent og pent. Kvalitetsfølelsen syns jeg også virket bra. Hørte Queen på anlegget og syns det var behagelig å høre på, ikke den aller dypeste bassen, men veldig bra likevel. A9 har vel enda mer muskler, og det får man vel aldri nok av, så den er neppe dårligere D6 spiller også SACD, ikke det at jeg syns det er noe must, men det er jo greit å ha muligheten. 7500 for D6 og A9 er ingen upris. Mye god lyd for pengene der! Ellers, hvis du er interessert i andre alternativ, hørte jeg på en Marantz PM7001 for en stund siden til ca 5500 sammen med cd-spilleren CD5001 til ca 2500. Havner prismessig nesten likt med Pioneer-oppsettet. Varmt og deilig lydbilde, hørte settet på noen Polk-høyttalere. Og siden du er litt opptatt av utseende skader det ikke at Marantz har noen rå børstede metallfronter.. Spørs hva du liker av design og lyd. Men du trår neppe feil med Pioneer-settet.

Ellers kan det jo være verdt å nevne at det har rast en diskusjon ang. at Gooba muligens har distribuert piratkopierte Dynavoice F6. Se denne tråden:

http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...-gooba-no.html

Kabler har jeg lite peiling på, men til disse høyttalerene hadde jeg vel ikke villet brukt så alt for mange kroner på kabler. Jeg ville kjøpt noe enkelt og billig fra nærmeste forhandler uten å tenke på merke. Men... kabler vekker følelser her inne, så det kan hende andre har en annen oppfatning..

Uansett: Lykke til!

Newcomer n5k sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...
    Piratkopier ja. Det var ikke bra.
    Jeg tok en liten titt inne på Surround.no for å se hva det ville koste å bestille ekte vare, og dumpet over noen andre høyttalere: XTZ 80 Front

Noen som har noen erfaringer med disse? De var ikke sååå mye dyrere

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A6 og PDD6j var jo årets forsterker/cd-spiller kombinasjon i lyd og bilde, så du trår nok ikke så veldig feil!

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n5k
    Hmm...
    Piratkopier ja. Det var ikke bra.
    Jeg tok en liten titt inne på Surround.no for å se hva det ville koste å bestille ekte vare, og dumpet over noen andre høyttalere: XTZ 80 Front

Noen som har noen erfaringer med disse? De var ikke sååå mye dyrere
    Ingen erfaring, men sikler på XTZ selv. Skal være svært mye høyttaler for pengene. XTZ har gjort det bra i test med bl.a 99.25:

Test av XTZ 99.25 Høyttalere - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

http://avforum.no/forum/tester-audio...z-99-25-a.html

Se forøvrig: http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...er-traden.html

XTZ lager også forsterkere som skal fungere bra. Lar seg bruke som hhv for- og effektforsterker også ved å flytte på noen "jumpers" bak på forsterkern. Kan også brukes både som kl. A og AB.

Surround.no - Høyttaler spesialisten

Verdt en sjekk tror jeg, uten at jeg kjenner forsterkeren inngående eller har hørt den. Ligger i prisleiet som Pioneeren som er alternativet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A9 har betydelig mere omph enn a6.
    Den er faktisk så god at jeg kunne levd med den en liten stund, og det skal ikke så rent lite til skal jeg si deg
    Det som faktisk er overraskende med Pioneer sin nye stereo lineup er at de fokuserer på en naturlig lyd, og ikke "hifi"-lyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •