Hører du på MP3?? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 177
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    God og gammel forhåpentligvis. Hva slags spiller har du forresten? Håper den leser brente cder?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har ikke avvist en plate ennå. Det er en Philips CD 850 som kjører coax til en Mission DAC. Begge er moddet for mange år siden. mener jeg herjet litt med strømforsyninger, analogdeler og viberasjonsdempet drivverket. Det var vel den første spilleren med CDM 4, DifferensialDAC-er og bitstream. Lurer på om det sitter burr brown i DAC-en.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er planen nå å rippe en cd til MP3 for å gjøre den om til en cd igjen? Hvilken kvalitet vil sabgen ha som MP3 i "mellomfasen"?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er planen ja. Blir det 128 skal det vel være en smal sak. Han tenker vel sikkert på 192.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konstant bitrate er ikke noe særlig å samle på. Det jeg bruker tilsvarer vel noe mellom 220 og 250. Størrelsesmessig altså.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan det nol bli en utfordring å plukke forskjellene ja

Mulig at vi ved å høre gjennom en del sanger finner "nøkkelen" og kan spore en del forskjeller på den måten. Ellers vil jeg tro at udynamiske innspillinger eller masse fuzzgitar og forvrengte stemmer vil gjøre det vanskeligere.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Da kan det nol bli en utfordring å plukke forskjellene ja

Mulig at vi ved å høre gjennom en del sanger finner "nøkkelen" og kan spore en del forskjeller på den måten. Ellers vil jeg tro at udynamiske innspillinger eller masse fuzzgitar og forvrengte stemmer vil gjøre det vanskeligere.
    Jeg har ofte hørt at symbaler og S-er i vokal ofte mister detaljering og snert og blir redusert til mer udefinert sus. Men også det blir vanskeligere når man nærmer seg 192kbps. Det er klart at når dette maskeres med fuzz-gitar, så blir det vanskeligere...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det ofte kan høres ut som om det er mer detaljer med komprimering også. Da vil enkelte små detaljer bli forstørret noe for å redusere antallet nivåer. (nesten som fargenivåer i GIF-komprimering)

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    Konstant bitrate er ikke noe særlig å samle på. Det jeg bruker tilsvarer vel noe mellom 220 og 250. Størrelsesmessig altså.
    Endelig litt fornuftig snakk her, mp3 er ett "bredt" format, man kan ikek bare si at det er dårlig uten klarifisere hvordan mp3en er lagd (hvilken ripper, hvilken encoder, hvilken bitrate, osv), om du har en skikkelig ripper (EAC), en skikkelig encoder (LAME), og bra instillinger (typisk alt preset standard eller extreme, som er variable bitrate, og har gjennomsnitt på rundt 200 og 250 kbps), så skal de aller fleste her inne slite med å høre noe forskjell på det meste av sanger (menunntak finnes).

AtW

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ATWindsor
    [...]om du har en skikkelig ripper (EAC)[...]
    Så lenge det er digitale signaler som rippes fra godt vedlikeholdte CD-plater (uten riper og smuss), så har ripperen ingenting å si for kvaliteten på sluttresultatet. Er de digitalt rippede signalene korrekte, så kan det ikke bli bedre enn det. Såvidt meg bekjent så er det ingen populære rippere som introduserer bitfeil.

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    [...]om du har en skikkelig ripper (EAC)[...]
    Så lenge det er digitale signaler som rippes fra godt vedlikeholdte CD-plater (uten riper og smuss), så har ripperen ingenting å si for kvaliteten på sluttresultatet. Er de digitalt rippede signalene korrekte, så kan det ikke bli bedre enn det. Såvidt meg bekjent så er det ingen populære rippere som introduserer bitfeil.
    Ja, det er jo greit nok, men riper og smuss er jo ganske vanlig, og det er overaskende mange mp3er som skjemmes av bitfeil (klikking og popping), så jeg tenker, hvorfor ikke bruke en ripper som oppdager slike feil, og som oftest korrigerer de, istedet for å satse på at platen er "vedlikeholdt nok" til å rippes feilfritt.

AtW

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er greit å ha cder med mp3 på f.eks fest..kan da spille inn masse musikk på forhånd. Når det er fest er det dessuten mye forskjellig musikk som skal spilles, og håpløsr med cder. Pre mp3 så endte alltid festen opp med en haug cder på gulvet med fulle av dritt og riper på...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo greit nok, men riper og smuss er jo ganske vanlig, og det er overaskende mange mp3er som skjemmes av bitfeil (klikking og popping), så jeg tenker, hvorfor ikke bruke en ripper som oppdager slike feil, og som oftest korrigerer de, istedet for å satse på at platen er "vedlikeholdt nok" til å rippes feilfritt.
    Jeg bruker selv CDex for min ripping og encoding. Det er vel bare plater som ikke lar seg spille i en vanlig CD-spiller jeg har hatt problemer med der. Den har ulike nivåer for detektering av bitfeil, og fungerer ypperlig. Gratis er den også. Anbefales!

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker selv CDex for min ripping og encoding. Det er vel bare plater som ikke lar seg spille i en vanlig CD-spiller jeg har hatt problemer med der. Den har ulike nivåer for detektering av bitfeil, og fungerer ypperlig. Gratis er den også. Anbefales!
    Audiograbber har også blitt freeware. Bra det også!

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CDex er kjapt, det er det eneste, EAC har bedre feilkorrigeringsalgoritmer, som ikek bare benytter seg av innebygd error-correction i driven (c2), EAC er også gratis, og selv om du får rippet cden vil ikke det si at du får rippet den uten feil, EAC korrigerer feilene, og om den ikke klarer det, så gir den beskjed hvor på sporet det er potensielle problemer.

AtW

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sendt noen plater ennå Whoppas???

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ops:
    Det var det også ja. Jeg har dem her i en konvolutt. Skal sende dem så fort jeg finner en postkasse.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter i spenning

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom hjem fra ferie i dag, og der lå CD-ene i postkassen. Jeg har en del forefallent arbeid å ta tak i, men skal sjekke dem ut i løpet av neste uke.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CDex er kjapt, det er det eneste, EAC har bedre feilkorrigeringsalgoritmer, som ikek bare benytter seg av innebygd error-correction i driven (c2), EAC er også gratis, og selv om du får rippet cden vil ikke det si at du får rippet den uten feil, EAC korrigerer feilene, og om den ikke klarer det, så gir den beskjed hvor på sporet det er potensielle problemer.
    Det hører ikke ut som om du har forsøkt CDex... Den ripper ikke spesielt raskt (men ikke spesielt tregt heller), og den har høy grad av fleksibilitet for innstillinger for feilkorrigering og validering av det som er rippet. Den kan OGSÅ kjøres uten feildeteksjon og feilkorrigering med en viss hastighetsgevinst, men det er selvfølgelig ikke å anbefale. CDex rapporterer feil som er funnet uansett, og rapporterer også om den klarer å rette feilene.

MEN: Det er kun CD-plater som har blitt stygt mishandlet (ligget på gulvet i bilen og den slags) jeg har hatt problemer med, samt en cd fra en bad batch. Alle CDer jeg har behandlet på fornuftig vis (ligget enten i cover eller i spiller til enhver tid) har latt seg rippe uten feil de aller fleste gangene, eller det er kanskje 1-2 feillesninger som korrigeres inn greit av CDex.

Det er heller ikke noen ulempe at CDex har Lame som encoder innebygget, og også er bra integrert mot Ogg Vorbis.

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •