Hører du på MP3?? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 177
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    når du sier at lyden er så viktig, vil jeg neppe tro du beveger deg utenom sweet spot
    Nei sitter i stolen når jeg vil lytte til musikken, men va med når du vasker huset, spiser, osv.. Kan jo ikke sitte med rompa på en plass dagen lang. Og hva med når du får besøk? Du deler ut en hodetelefon til hver?
    Hører langt over 1 time i strekk, anlegget står på fra jeg kommer hjem til jeg går å legger meg. Kan regne med en 4-5 timer daglig. Hadde ikke taklet hodetelefoner på hodet så lenge.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FoRn
    Jeg er enig med tor! Hva er vitsen med et dyrt anlegg hvis man ikke bryr seg om lydkvalitet? Det er jo det som er poenget med dyre anlegg.

Hodetelefoner gir jo for så vidt god lyd, men hvem gidder å sitte med de på timer i strekk? Ørene mine blir ubehagelige allerede etter en time.
    Jaja, godt folk er forskjellige. Mitt stereoanlegg er kun et middel for å kommet til målet, nemlig musikken. Hvor ofte lytter du til hifi? For min del foretrekker jeg musikk. Men, selvfølgelig skal lyden være realisktisk. Jeg skal være "der" foran musikerne. Dette opplever du ikke med et dårlig sammensatt eller billig anlegg. (Unntak finnes)

Hodetelefoner. Om du synes det blir ubehagelig å bruke hodetelefoner i lengden, har du feil klokker. Kjøp en modell som omslutter øret, som for eksempel Sennheiser sine dyrere modeller.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei sitter i stolen når jeg vil lytte til musikken, men va med når du vasker huset, spiser, osv.. Kan jo ikke sitte med rompa på en plass dagen lang. Og hva med når du får besøk? Du deler ut en hodetelefon til hver?
    Hører langt over 1 time i strekk, anlegget står på fra jeg kommer hjem til jeg går å legger meg. Kan regne med en 4-5 timer daglig. Hadde ikke taklet hodetelefoner på hodet så lenge.

Fordelen med hodetelefoner, er at de er særdeles diskrete. Hvis samboern/kona eller ungene ligger å sover, kan du allike vel spille musikk på full guffe med hodetelefoner. Dette er en umulighet med vanlig anlegg med høyttalere. Eller hvis du bor i blokk og ønsker å "dra på" en gang i mellom.

Må man ha på musikk HELE tiden, eller takler man ikke stillheten?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    De færreste innspillinger er laget med tanke på hodetelefoner, så lydbildet blir jo helt på trynet.
    :lol:
    en innspilling er konstruert med tanke på 2 (eller 5?) kanaler, ingenting annet.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    poenget mitt er forsåvitt..
    gode hodetelefoner+forsterker gir en lyd du ALDRI vil oppnå med normal inntekt/normalt lytterom...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja forstår det.. Mitt poeng er, hodetelefoner kan aldri bli en fullgod erstatning for et anlegg. Selvsagt har de sine fordeler, men jeg vil mene at de aldri kan oppveie for fordelene med å ha et bra stereoanlegg.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:lol:
    en innspilling er konstruert med tanke på 2 (eller 5?) kanaler, ingenting annet.
    Du kan jammen mye du einis! :roll:

Martin Viktorin har uttalt seg om dette engang tidligere et norsk audio-forum, og jeg mener å huske at han sa at hvis man mikser musikk med hodetelefoner på hodet, vil man få mer "rom" eller klang. Derfor er det best å mikse for høyttalere. Man kan høre at noen har brukt hodetelefoner i miksen ved at det låter litt "tørt". Whoopass Cheese kan helt sikkert utdype... (Ble dette for mye svada?)

Hva med mono? Eller 7 kanaler?

Alt er ikke like svart/hvitt i virkeligheten som i din verden, einis.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt laaangt off topic. Starter en ny tråd HER

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    poenget mitt er forsåvitt..
    gode hodetelefoner+forsterker gir en lyd du ALDRI vil oppnå med normal inntekt/normalt lytterom...
    Hva er normal inntekt? Jeg anser en normal norsk inntekt til å ligge mellom 200000 og 700000 kroner.
    Hva er et normalt lytterom? Tenker meg da en normal norsk stue. 20kvm + og 2,40-3,20 meter under taket.

En kompis av meg har normal norsk inntekt, normal stue, og et brillefint anlegg bestående av Sony SACD, Spark pre, Spark 9085 monoblokker, RA Signature kabler rund baut og Response Grende Artist høyttalere. Han har platespiller og: Michell Gyro SE/SME 5/Ortofon Jubilee og en pimp selvkontruert RIAA med 300B driverrør+++ , og det spiller bedre enn toppmodellen til Stax.

Et annet problem med hodetelefoner, er at du ikke får med deg den fysiske delen av musikken.

Igjen, ikke vær så bastant.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    javel?
    tror dere bør lytte på mer av hodetelefoner

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skriver du så utrolig mye svada, einis?

Har selv både Portapro og Ipod, Grado SR125 og Creek OBH 11 SE hodetelefonforsterker.

Hodetelefoner er bra, men et skikkelig godt stereoanlegg gir meg mer realitet og musikk.

Hva med å begynne å begrunne svarene dine?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hvorfor skriver du så utrolig mye svada, einis?

Har selv både Portapro og Ipod, Grado SR125 og Creek OBH 11 SE hodetelefonforsterker.

Hodetelefoner er bra, men et skikkelig godt stereoanlegg gir meg mer realitet og musikk.

Hva med å begynne å begrunne svarene dine?
    hehe. ingen av de lager noe god lyd.
    lytt på en stax toppmodell f.eks, nærmere musikken kommer du ikke.
    hva søren er svada liksom?

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. ingen av de lager noe god lyd.
    lytt på en stax toppmodell f.eks, nærmere musikken kommer du ikke.
    hva søren er svada liksom?
    Tja, hva er svada?
    Udokumenterte påstander og utsagn basert på følelser. Kjenner du deg igjen?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan i huleste kan jeg dokumentere for dere at hodetelefoner låter mye bedre??!!!
    lytt selv da vel, kanskje d hadde vært en ide?

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan i huleste kan jeg dokumentere for dere at hodetelefoner låter mye bedre??!!!
    Nei, det er jo et betimelig spørsmål, ingen kan ta fra deg hva du mener/føler. Utsagnet mitt går vel mest på objektive kriterier som ofte blir fremstilt som (subjektive) sannheter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prof. Stanley Lipschitz
    Stereo recordings should carry a warning sticker stating NOT CORRECT FOR PLAYBACK VIA HEADPHONES.
    Den største forskjellen mellom hodetelefoner og høyttalere er at med hodetelefoner hører det høyre øret ikke noe lyd fra venstre kanal og omvendt. Så når man bruker hodetelefoner så høres det ut som om mesteparten av musikken kommer fra innsiden av hodet.

Ellers er det mange andre store forskjeller mellom hodetelefoner og høyttalere. Avstanden mellom kanalene er feks mye større på høyttalere enn hodetelefoner (naturligvis) og hodetelefoner er jo faktisk en ekkofri kilde, ingen refleksjoner (på godt og vondt).

På innspillinger for hodetelefoner er mikrofonene mye tettere plassert. De fleste innspillinger for hodetelefoner er såkalt binaurale. Man bruker et kunstig hode med mikrofoner i ørene. Dette gir et svært god og presist lydbilde. Ulempen med binaurale opptak er at folks ører varierer ganske mye. Så resultatet blir ikke helt optimalt for alle.

For mer informasjon om binaurale opptak klikk her All informasjon er ikke helt objektivt, men nesten. :wink: Man kan også laste ned noen gratis opptak.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lytt selv da vel, kanskje d hadde vært en ide?
    Kanskje hadde det vært en ide å spørre om folk faktisk har lyttet før du kommer med slike tåpelige utsagn. De fleste av oss har faktisk lyttet.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GODE hodetelefoner plasserer ikke lyden bare mitt i hodet, man kan nesten telle meter til sidene hvor instrumentene skilles seg ut fra resten av opptaket.. alt er ikke i en bås mitt i skallen.
    dolby headphone*tm er vel noe og som sikkert blir i flere og flere forsterkere

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må være et sjeldent unntak du da. Jeg har aldri hørt noe lignende utsagn. Ellers så hjelper det ikke så mye at du hører at det er mange meter til siden. Da sitter du jo midt i orkesteret.

Og ja jeg har også hørt på GODE hodetelefoner.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner ikke hvorfor det skal være "feil" å sitte i orkesteret egentlig. fordi det ikke er slik på konsert? hva om man fikk utdelt hver sin hodetelefon på konsert, da ville jo et stereoanlegg bli "feil".

ingenting er feil egentlig...
    men hodetelefoner gir generelt mye bedre valuta.

Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •