Støy i høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy i høytalere

Har problemer med støy i fra PC høytalerne, nyligt kjøpt nye høytalere, de gamle tok kvelden.(def. tilkobling)

Når volumet er lavt eller av hører man en fryktelig støy/ brumming. Innen bilstereo kaller man det vel Turtalls støy, samme driten.

2.1 systemet har jo europlugg så her er det ikke jord, men kan det være noen problemer med jording i pc?

dvs er opplagt at det er et jordingsproblem her som skaper problemet, men hvordan tester man det i pc??

Skal selve pc`en være jordet? slik at jeg kan legge en jordutjevning fra pc til jording i stikk eller direkte til skap.. For og teste selvsagt, ikke permament...

Andre ting som kan være årsaken her,,, feil i pc osv?

PS. ny pc skal kjøpes snart,, HD lager litt ulyder i lager, og er minnefeil i H-kort som låser pc litt for ofte.

Newcomer AV-Marius sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsningen kan bli så enkelt som å skaffe et galvanisk skille mellom pc og høytalerne (brum filter). Forsøk også å fjerne jord fra pc'en ved å teipe bort jordtilkoblinga på støpselet. Men dette bør ikke bli en permanent løsning.

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    driver og bygger ny pc nå, får se om det er støy i nye pc`en også etter ferdigbygd....

Hvor får vi kjøpt slike galvaniske skiller som du nevner???? priser???

Newcomer AV-Marius sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Når du nå bygger ny PC, pass på å få en skikkelig strømforsyning. Jeg er ingen computer viz så jeg har ikke noe å anbefale her.

Når det gjelder brumfilter, så anbefaler jeg Art.Nr.: 56-624-08 fra Elfa (www.elfa.se). Denne ser litt uprofesjonell ut, men jeg har kun lovord om denne og har benyttet den mange ganger i.f.m. jobben (bl.a. som støyfilter i kinotekniske installasjoner).

Det er også en idé og ha PC og forsterker på samme 230V kurs for å hindre potensialforskjeller fra jordingsnettet. Om dette ikke er praktisk mulig, så kan du lage ne utjevnings jordforbindelse mellom chassis på PC og chassis på forsterker. Minimum 2,5 mm2 ledning.

Lykke til

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Marius
    Når du nå bygger ny PC, pass på å få en skikkelig strømforsyning. Jeg er ingen computer viz så jeg har ikke noe å anbefale her.

Når det gjelder brumfilter, så anbefaler jeg Art.Nr.: 56-624-08 fra Elfa (www.elfa.se). Denne ser litt uprofesjonell ut, men jeg har kun lovord om denne og har benyttet den mange ganger i.f.m. jobben (bl.a. som støyfilter i kinotekniske installasjoner).

Det er også en idé og ha PC og forsterker på samme 230V kurs for å hindre potensialforskjeller fra jordingsnettet. Om dette ikke er praktisk mulig, så kan du lage ne utjevnings jordforbindelse mellom chassis på PC og chassis på forsterker. Minimum 2,5 mm2 ledning.

Lykke til
    Hvor setter man typisk et sånt brumfilter som det der da? trenger man det bare et sted og må prøve seg frem, eller må man ha flere på de forskjellige signalkablene rundt i anlegget?
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laptop du har? Godt mulig det er de integrerte lydkortet, har samme problem på min acer pc, men skal kjøpe usb lydkort i sommer, tror det fikser problemet.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et billigt og dårlig lydkort kan ofte ver grunnen til problemmer som dette