Ulyder i mine S23 Noen som har tips??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ulyder i mine S23 Noen som har tips??

Hovedsaklig når jeg spiller høyt, får jeg ulyder i høyttalerne mine, det minner om støy som når en spiller en LP plate statisk elektrisitet. Det kommer også på lavere volum noen ganger.

Kan det være diskanten som ikke er som den skal. (p.g.a en dustete fjernkontroll har dem fått alt for mye effekt endel ganger.)

Kan det være støy fra strømnettet? (Det kan ikke være kjøleskap eller lignende da ulyden er der omtrent hele tiden, spesielt hvis jeg spiler musikk med mye informasjon)

Kan det være mine DIY effektforsterkere? Har absolutt ingen støy eller andre ulyder når jeg stopper musikken, selv om volumet står ganske høyt)

Håper noen har forslag/ide til hva dette kan være.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :bump:

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støy er no dritt ja . Er lyden konstant , altså samme frekvens ? Bare volumet som øker. Prøv et par andre høytalere for å elimenere at feilen ligger i S23 .
    Har lest et eller annet sted at det er støy i Hypex modulene , men den skal ligge over det hørbare området (trur eg) Du kan også ha støy fra CD spiller eller PC.
    Å så er det det vanlige med signalkabler da, men det regner jeg med at du har sjekka....

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått sjekket så mye enda. Problemet er at lyden er der bare når jeg spiller høyt og det er mange frekvenser som spiller samtidig, den er ikke konstant.

Støyen som du prater om i disse Hypex modulene skal være eliminert med HG modulene som jeg har montert.

Hadde håpet på at noen med ganske stor sikkerhet kunne påpeke feilen. Det er nesten helt håpløst å rote med kabler etc. slik som anlegget mitt er plassert nå. Tror det får vente til jeg har flyttet. Tror jeg overlever denne støyen/ulyden noen måneder til.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ulyder

Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Jeg har ikke fått sjekket så mye enda. Problemet er at lyden er der bare når jeg spiller høyt og det er mange frekvenser som spiller samtidig, den er ikke konstant.

Støyen som du prater om i disse Hypex modulene skal være eliminert med HG modulene som jeg har montert.

Hadde håpet på at noen med ganske stor sikkerhet kunne påpeke feilen. Det er nesten helt håpløst å rote med kabler etc. slik som anlegget mitt er plassert nå. Tror det får vente til jeg har flyttet. Tror jeg overlever denne støyen/ulyden noen måneder til.

Hva med å ta en telefon til Eltek, går ut ifra at det er der disse høyttalerne er kjøpt??? Og spør om de har hatt noen lignende problemer med selve høyttalerene.
    Men når det er sagt, så hadde jeg et liknende problem på et par stativhøyttalere for ikke lenge siden. Disse var koblet opp på et midianlegg fra Onkyo, og støyen oppsto når volumkontrollen gikk opp mot kl.11. Dette hørtes ut som svak radiostøy, men det viste seg faktisk å være laseren på cd-spilleren som var årsaken til denne støyen, men at den kom ikke frem før et visst volum.
    Men det blir kanskje noe annet med løskomponenter.
    Men i alle fall, lykke til videre. håper ikke dette varer for lenge så lyttegleden blir helt ødelagt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •