Kjøp av stereokomponenter og høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer FSOL sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av stereokomponenter og høyttalere

Hei!

Flytter endelig ut av (overlytt/nærmest uisolert) blokkleilighet og kan endelig kjøpe meg anlegg som lager godlyd igjen!

Er ny i gamet og trenger tips fra dere:-D

Har tenkt til å bruke loftstue på ca 18 kvm m skråtak som kino/stereorom. Har en loewe aconda som blir "pensjonert" og satt opp i loftstua jeg tenkte å få koblet til et par b&w 603s3 (evt 604 el 602) og bruke en dvdspiller som både cd og dvd/divx avspiller. Tror/håper ved å velge 603s3 at jeg ikke trenger å fylle opp loftstua med sub eller surround pga fruen.. tror jeg gjør lurt i å prøve å få det til å både se og høres stilfullt ut ops:

Trenger tips til en "billig", men bra (Nad/Denon) forsterker som drar nevnte høyttaler(e) uten problemer og en dvd avspiller (i samme farge, str og merke som nevnt ovenfor) som også leverer god lyd. Kan gjerne være brukte komponenter. Har tittet endel på finn og avtorget, men hva hjelper vel det når man er ny i gamet. Max pris inkl høyttalere (som vel koster fra 2-5000 brukte?) er 8-10000,-.

Alle tips og synspunkter mottas med takk!!

edit: skriveleif og totalsum

Newcomer FSOL sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. ser ut som om budsjettet mitt sprekker ganske så betydelig etter å ha nilest noen tråder her og på andre fora. Utrolig fristende å gå for b&w 683 og nad c372 (Avbetaling er jo fine greier eller hva? )

Er b&w 683 verdt mellomlegget på 2500,- fra b&w 684, og ikke minst fra pent brukte b&w 603s3 til ca 4-5000??

Vurderer nad t535 som kombinert cd og dvdavspiller.. noen som har synspunkter eller andre forslag?

Anyone??

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei! på 18kvm kan det hende at de mindre og billigere 685 kan holde, såg i bladet lyd & bilde at 685 kunne brukes i mindre rom 20-40 kvm

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad C372 er en kjempeforsterker i mine ører. Men må du ha B&W? Du kan jo begynne med noe annet? QLN Artechene mine er et kupp til prisen. Skal du ha B&W trenger du uansett en C372 Synes jeg da.

Nad T535 skal vist være en ganske så god avspiller. 683 skal hvis det være en del bass i. Men ingenting slår en aktiv sub eller to

Newcomer FSOL sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nedom hfk på fredag og hørte på både 685 og 683. Var egentlig 685 jeg kom for å høre, men syntes den virket litt spak, ble testet med denon 700ae.

683 var noe helt annet (selvsagt), og ble lyttet til med andakt=) testet den med c355bee, noe som virket helt topp.. men hørte dessverre bare en låt og ikke i lytterom slik at lydnivået ble holdt laaangt nede. Får ta meg en tur innom igjen med medbrakt cd og høre om de kan rigge opp en skikkelig demo for meg.

Må ikke ha b&w, men det er det eneste merket jeg kjenner litt til + at utseendet på de er uslåelig

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husk at 683 trenger litt luft/plass rund seg for å låte bra, har hørt på alle høyttalerne i 68x serien og 683 er absolutt best, men ingen vits å kjøpe de dersom en ikke får plassert de korrekt, mener nå jeg da :-)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de kan bli litt romlete hvis ikke plassering er korrekt

Newcomer FSOL sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kom over et par pene, billige 603s2, kunne disse vært en bra nok begynnelse for meg som er fersk i gamet, eller er de "for gamle" tro? Hvordan er disse å drive i forhold til 683/603s3?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben har faktisk ofte slike på lagersalgs listen deres, og da er de nye.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FSOL
    Må ikke ha b&w, men det er det eneste merket jeg kjenner litt til + at utseendet på de er uslåelig
    Ehh, har du sjekka synet i det siste? Jaja, smak og behag...

Hva med å se på Krix Equinox som ligger på brukten på Hifisentralen?

Newcomer FSOL sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Ehh, har du sjekka synet i det siste? Jaja, smak og behag...

Hva med å se på Krix Equinox som ligger på brukten på Hifisentralen?
    hehe.. Jo, god mandagsmorgen til deg også

Joda, fine de, men ville nok fortsatt gått for 603s3 el 683! Smaken er som baken ja!

Ingen som har synspunkter på b&w 603? Selgeren sier det kun står 603 og 120 W bak på høyttaleren (dvs at det muligens ikke er 603s2?) og at settet hans ble kjøpt inn i ca år 2000. Svippet innom b&ws sider for å finne ut når 603s2 ble lansert, men ble ikke noe klokere av det.. hmm..

Litt assistanse hadde vært topp=)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •