Ny subwoofer til stereoanlegg. Oppdatert! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 70 av 70
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Det stemmer ikke. Jeg antok dette selv, men etter å ha hørt direkte med SVS i USA kom det fram at høypassfilteret i SB12 er fast på 80 Hz (for linjeutgangen) og rundt 90 Hz for høyttalerutgangen (varierer med impedansen til tilkoblet høyttaler).
    Jeg bøyer meg ydmykt i støvet og beklager evig for at jeg har forsøkt å spre slik misvisende informasjon. Jeg leste infoen et annet sted og antok den medførte korrekthet. Har jo eid 3 SB12 selv, men har aldri koplet opp slik selv...

Takk for korreksjonen!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel flere som kunne lagt en brun en på leggen der Meg selv inkludert, trodde også den delte ops:
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den deler altså ved 80Hz?
    Hva finnes av subber som har variabel deling gjennom lavnivå in/utganger i prisklassen 6500,- og nedover, med god lydkvalitet og litt slagkraftig bass?

Tror nesten jeg vil holde med på 12", da det hittill er det eneste som har gjort noe intrykk på meg, men 10" er ikke utelukket.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...9664&cat=last7
    Hva med denne?

Får fort igjen pengene om du ikke blir fornøyd. Vet du har satt denne modellen på "pause" men man vet jo aldri

Og så rett utenfor stuedøra di også
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bluum
    Så den deler altså ved 80Hz?
    Lavpassfilteret er variabelt, høypass (dvs det som eventuelt skal gå videre til høyttalerne) er fast på 80 Hz som nevnt ved bruk av linjenivå, og rundt 90 Hz ved bruk av høyttalerutgangene på subben.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg vil holde meg til SB12, for det er igrunn greit med en liten sub fremfor en så stor som PB12.
    Dessuten digger jeg å kjøpe noe nytt

Er 80Hz litt høyt å dele mine høyttalere ved?
    Men jeg har jo 45 dager full returrett med SB12, så jeg går nok heller for den.
    Med mindre det finnes subber med variabel høypass ...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ingen har noen invendinger eller ård å komme med nå, så bestiller jeg en SVS SB12-Plus i morgen
    Er lei av å vente, og SB12 passer meg veldig godt, med tanke på at den er liten og kompakt, kraftig og velspillende (virker det som), og at den har en PEQ som lar meg redusere virkningen av mitt veldig upraktiske rom.
    I tillegg er det mulighet for aktiv deling via lav-nivå, noe som jeg foretrekker over høynivå.

Jeg har to møtende vegger som er så godt som like lange (ca 3,7 m), og frekvenset rundt 46Hz har en tendens til å "boostes" VELDIG mye på grunn av det. "heldigvis" har jeg en liten avstikker med andre dimensjoner, og der inne er det ikke like ille, selv om det er langt fra perfekt der inne heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bluum
    Hvis ingen har noen invendinger eller ård å komme med nå, så bestiller jeg en SVS SB12-Plus i morgen
    Er lei av å vente, og SB12 passer meg veldig godt, med tanke på at den er liten og kompakt, kraftig og velspillende (virker det som), og at den har en PEQ som lar meg redusere virkningen av mitt veldig upraktiske rom.
    I tillegg er det mulighet for aktiv deling via lav-nivå, noe som jeg foretrekker over høynivå.

Jeg har to møtende vegger som er så godt som like lange (ca 3,7 m), og frekvenset rundt 46Hz har en tendens til å "boostes" VELDIG mye på grunn av det. "heldigvis" har jeg en liten avstikker med andre dimensjoner, og der inne er det ikke like ille, selv om det er langt fra perfekt der inne heller.
    Hei Bluum. Hvordan er du fornøyd med SB12'ern din? Har også ett rom som er litt vanskelig, og egentlig bare ett bakhjørne jeg kan plassere sub i. Har en gammel XTZ 10 tommer (svææææær, dyp jævel med bassport bak) som jeg føler at ikke er så presis som den kunne være. Vurderer alt fra XTZ 99 W10.16, SVS PB10-NSD til B&W ASW610 (kanskje XP). Jeg tør ikke gå opp til 12 tommer da naboen over allerede har påpekt opptil flere ganger at pynt i hyllene deres har bevegd på seg når jeg vatter opp... Har små fronter, så trenger en sub som er dynamisk, men tight.
    Prøvde en Dali Basis 100 som Hi-Fi Klubben annbefalte, og det var mer kontroll på denne, men lite punch, skurring fra mobiltelefon og auto-on funksjonen var for lite sensetiv så jeg leverte den tilbake.
    Er på nippet til å gå for en XTZ 99 da den er billig og du kan justere portene.

Newcomer CookieMonzta sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Lavpassfilteret er variabelt, høypass (dvs det som eventuelt skal gå videre til høyttalerne) er fast på 80 Hz som nevnt ved bruk av linjenivå, og rundt 90 Hz ved bruk av høyttalerutgangene på subben.
    Hmm.....beklager min uvitenhet,men jeg har koblet min SB12 slik:
    Pre-out til linjeinngang (rca) på SB12,deretter linjeutgang ifra SB12 til effekttrinn........effekttrinn til høytalere.
    Hvis jeg forstår dette rett,så deler den da på 80 hz uansett hva jeg setter delefrekvensen til?
    Jeg vil absolutt mene at jeg hører/merker forskjell på hvordan jeg setter delefrekvensen manuelt bak på min SB12,er dette reellt eller er det placebo?

mvh
    CookieMonzta

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Selectaa.
    Jeg er veldig godt fornøyd med SB12 og kunne ikke klart meg uten den parametriske equalizeren. Subben spiller ikke superdypt, men dypt nok til at det rister ganske bra. (Ikke misforstå, den spiller dypt, men ikke like dypt som f.eks. PB12)
    Den spiller også temmelig høyt; høyt nok til at du kjenner det kiler under beina når du går i etasjen over
    Ingen tegn til vrenging eller ulyder og den integreres godt med høyttalerene.

B&W ASW610 er ingenting i forhold til SB12. Veldig artig sub, men ikke de beste prestasjonene du finner til prisen. "Pen" lyd fra den, og overraskende god lyd til å være så liten, men prestasjonsmessig var ikke jeg fornøyd.
    Men har du penger nok, så kan 2 stk. ASW 610 faktisk være en løsning som gir godt resultat. Hvis du kan bruke en ekstern equalizer, så tror jeg faktisk at det er en bedre løsning enn 1 stk. SB12. ASW610 er såpass kompakt at du bør klare å få plassert den nesten hvor som helst. Og med to basskilder vil du oppnå bedre respons enn med bare én.

Dali IKON subben kan også være noe å satse på. Den spiller med en fantastisk punch, men der har du heller ikke equalizerfunksjonen ...

Men for å svare kort og effektivt på det du egentlig spurte om: Godt fornøyd

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •