Den store gnier tråden - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 147
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av demo
    Mine to øre:

Det er et par grunner til at det er vanskelig å få den prisen du vil ha for PS3en din.

1. Uansett om elektronikksaker er gode som nye mister de verdi den dagen de mister plasten.

2. Bundling av varer reduserer totalprisen.
    Det jeg mener her er at om man kunne forvente 90% av nypris på en ubrukt PS3 og kabel og spill hver for seg, kan man ikke forvente 90% av nypris på pakken tilsammen. Grunnen er at dette er ekstravarer en som kjøper en PS3 ny ikke nødvendigvis hadde kjøpt, og derfor ikke tar det med i sitt regnestykke over hvor mye vedkommende sparer. Dvs at med mindre du treffer en kjøper som digger dine tre spill, og som mener clasohlson-fiberkabel er for dårlig, da blir totalpakken mindre interessant.

Jeg ser på pruting som et uttrykk for at kjøper og selger ikke er enig om hva verdien er. Har varen en pris jeg anser som riktig, pruter jeg ikke, er prisen for høy, så pruter jeg. Om det da er sånn at min og selgers oppfatning av verdi ikke finner et møtepunkt, ja, så blir det ikke salg, og ingen sure miner fra min kant, og har heller ikke opplevd sure miner fra selgere.

God Helg!
    Jeg har fått ett bud på 4000 fra Finn.no så vi får se om det blir handel i morra. Om det kommer mer prut nå er det dra dit der peppern gror.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Roger Waters]Jeg opplever stadig når jeg har forsøkt å selge ting her på avforum, finn og qxl. Da ser jeg stadig disse folkene som skal prute heletiden, og det irriterer meg veldig. Det er pris som er satt og da skal man følge den prisen, normalt sett så er det ikke prisen det er no galt med.

Vil alltid få mails om folk som skal ha ned prisen ellers er de ikke interrisert, her sitter det med folk med anlegg til mange tusen kroner så skal de virkelig være så sparsomme. Det er forståelig at folk vil kjøpe rimeligere enn i butikken, men at de aldri kan akseptere en pris er no forbanna herk.

Det jeg vil frem til er at en pris er en pris, og det er kjedelig for selger å tape masse etter slike folk prøver seg. Enden på visa er man ikke for solgt, eller sitter igjen med ett stort tap. Er ting så verdiløst nå om dagen?

Ser ikke helt problemstillingen???

Spørsmål om pristilbud, og anbudsrunder er en form for pruting! som selger eller innkjøper vil man møte/utføre dette daglig i arbeidslivet! Hvorfor ikke privat også??
    Du jobber som rørlegger, har dere aldri solgt deres tjenester "billig" på anbudsrunde?

Det som provoserer er innlegg/kommentarer som man feks finner i denne annonsen!

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/27576

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Versa
    Det som provoserer er innlegg/kommentarer som man feks finner i denne annonsen!

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/27576
    Helt enig her.
    Disse annonsene er faktisk private, og ikke ment som diskusjonsforum. Siden så mange overhode ikke klarer å respektere dette burde kommentarfeltene bare være tilgjengelig for selger for eventuelle tilleggskommentarer. Alt annet tullball som skrives av andre der er fullstendig uinteressant for salget. Komunikasjon bør foregå pr PM eller Mail
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste ville vært om moderator eller webdesigner får fjernet kommentarer på salg, folk kommer med spydigheter pga de ikke har råd til produktene. Da kan dem heller gi f. Har man ikke penger så er det ikke vits å by på no heller, kjøp heller det som passer lommeboka. Ingen ting i verden er gratis

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo unektelig et lite kick å gjøre gode deals da...

Involverte ikke pruting, men kjøpte nettopp nytt "glass" til mine 10år gamle googles. Ved å gjøre litt reasearch fikk jeg dem med "52,5 % rabatt", på andre siden av dammen. Var litt heldig og slapp moms på grensen, men hadde uansett spart flere hundre kroner. Og da tar man gjerne et "hælspark" og et "woohoo" på vei hjem fra posten.

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alltid deilig å gjøre en god handel, men er enig at noen kanskje bør tenke seg et par ganger om før de pruter...

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom akkurat et par RF 35 på torget. Vet ikke hva som er fornuftig pris på disse men selger har jo allerede fått bud fra en " nykommer" som kan by en tusing mindre enn prisforlangende. Kan jo følge denne å se hva som skjer ;-)

Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En del av bruktsalg/kjøp handler om pruting, man prøver å få det beste produktet til lavest mulig pris. Nevner bare bruktbiler som et eksempel, ingen som har problem med å prute der.

Skjønner at de som selger synes dette ikke er noe særlig, men det er faktisk noe man bare må finne seg i. At vi ikke har kultur for pruting er vel heller det som er problemet.

Har tidligere lagt inn bud her som har blitt avvist, da følgelig på grunn av at det var for lavt. Men det som forbauser meg litt er at selgere ikke kommer med mottilbud. Kan ikke tro at alle har lagt inn en pris som er urokkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det råder en "minus 50 % av nypris" mentalitet blant brukt kjøpere. de skal sikre seg muligheten til å selge varen videre uten noe tap.

de har egentlig ikke råd til det de driver med. harry utskudd og loffere som gjør meg kvalm.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt pruting er helt greit, men det er det usakelige pisspratet som irriterer meg,
    som regel er det påstander som som ikke har rot i virkelighetens verden.
    Skal ikke gå på enkeltstående annonser nå, men eksemplene er mange.......

Mitt forslag er å kutte hele komentarfeltet, med unntak for selger.

Ligger forresten et par Patos b 510 til 3000.- dritbillig spør dere meg (tror jeg fikk 4500 .- for mine) :lol:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gleder meg å fått all den responsen her inne på tråden min, stor takk for at dere deler deres kommentarer med meg. Og jeg håper virkelig webmaster fjerner kommentar feltet fra salgs delen, for det er virkelig plagsomt å få disse teite kommentarene hele tiden.

Takk folkens, tråden dør ikke før slaget er tapt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joell Ortiz
    det råder en "minus 50 % av nypris" mentalitet blant brukt kjøpere. de skal sikre seg muligheten til å selge varen videre uten noe tap.

de har egentlig ikke råd til det de driver med. harry utskudd og loffere som gjør meg kvalm.
    ????

De fleste HIFI produkter mellom 2-5 år ligger tilsalgs for -50%

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes kommentarfeltet er ok, men selger kunne kanskje hatt mulighet for å moderere der?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joell Ortiz

Litt vell tøft utsagt, som ditt første innlegg :roll:

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Versa
    ????

De fleste HIFI produkter mellom 2-5 år ligger tilsalgs for -50%
    Og det bør de også :wink:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Jeg synes kommentarfeltet er ok, men selger kunne kanskje hatt mulighet for å moderere der?
    Selger har mulighet for å slett om jeg ikke husker feil?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Selger har mulighet for å slett om jeg ikke husker feil?
    Man kan slette kommentarene ja, og godt er det...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest gjennom hele tråden her nå, og jeg er enig i at det er markedet som bestemmer prisen. Legger du ut noe til en gitt pris og får "haugevis" med pruting, da er det kansje noe med hva folk er villige til å gi for produktet.... En annen ting jeg har lagt merke til når det gjelder selgere av utstyr, er at de som har kjøpt noe på HIfiklubben tror at ting blir mere verdt når de er tatt i bruk !?? Hvem er villig til å betale 95% av ny verdi på produkter som har gått ut av produksjon eller er avlegs ? Nei, ikke vær så hårsår men heller tenk deg på hva det er som ikke stemmer når det blir mye "pruting" ! Selvfølgelig er det mange som prøver seg med skambud, men det er ikke dumt å dra en konklusjon utifra budene en får.....

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det beste ville vært om moderator eller webdesigner får fjernet kommentarer på salg, folk kommer med spydigheter pga de ikke har råd til produktene. Da kan dem heller gi f. Har man ikke penger så er det ikke vits å by på no heller, kjøp heller det som passer lommeboka. Ingen ting i verden er gratis
    Er helt ening att teite kommentarer under om pris og hva det er verdt er unødvendig. Men selger kan jo slette de kommentarene de vil så er jo bare å følge litt aktivt med når man er selger.
    En god ide for å komme til eninghet med pruting er å overprise på ønsket pris og håpe noen treffer det du egentlig hadde tenkt deg

:!: Ambefaler ALLE prutere å prute på PM og ikke i kommentar :!:

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med 50% regelen er da bare tull. Husk at enkelte produkter blir fortere gammelt enn andre , fx recivere og projektorer, du skal vel være glad om du i det hele tatt får solgt utstyr som har gått ut på dato.
    Som sagt tidligere så holder kvalitetsvarer seg bedre i pris over tid, fx forsterkere og CD spillere. Et ex , Nad 216 kjøpt for 2500.- skulle være salgbar for samme sum (vil jeg tro) i mange år enda.Ikke at det er noe kvalitetsprodukt ,men dog...

En helt annen sak er når forhandlere pumper ut varer med store avslag, det varsler som regel at noe nytt ( og bedre) er på gang....

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •