Den store gnier tråden - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 147
    Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Jeg er enig med dere alle om at utidige kommentarer i annonsene er unødvendig (disse kan vel selger uansett slette?). Og masete kjøper er sikkert ikke hyggelig det heller.

Mange selgere opererer med fraser som "ferdig prutet" eller "prisen er endelig". Da er det enkelt å skjønne at selger har tenkt å la annonsen ligge til noen kommer med akkurat prisforlangende.
    Men alle andre priser anser jeg som veiledende. Noen ganger får jeg det billigere, andre ganger blir det budrunde og jeg må ut med litt mer, event. la være.

Men det er jo for dumt at selgere skal bli sure for at noen prøver å prute.
    Hvem er det som har kjøpt bil uten å prute da?
    IKKE jeg og godt er det! Jeg har jo blitt "lurt" en gang selv om jeg prutet :evil:

Hvis det er så ille å selge noe er det vel bare å la være, evnt. alltid bruke auksjon med minstepris, så er problemet løst?

Enig der. Tror egentlig at mye av dette egentlig handler om alle de unødvendige kommentarene som kommer i feltene under annonsen.
    Om de kan slettes aner jeg ikke, men er det noe lurt da? Uansett, hvis man blir sett på en som fjerner alle "negative" kommentarer og kun lar de positive stå, så er kanskje ikke det bare bra heller?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Jaja,det er helt greit.
    Men ofte kommer det også kommentarer på at man i dag kan få en tilnærmet lik sak til en helt annen pris ny!
    Foreksempel de som selger sine "gamle" recievere i dag for å oppgradere til HD. Meg selv inkludert.
    Alltid kommer det kommentarer på at "hvorfor kjøper du heller ikke den og den, helt ny og MYYYEEEE bedre"
    Det er fullstendig irrelevant egentlig, og veldig irriterende.
    Det er tross alt ikke den nye varen som selges i det hele tatt, og i slike tilfeller føler jeg at selgere blir gjort til pengegriske demoner!

Når det er sagt, så fikk jeg det jeg ville for min, etter kun en time her ute.

Dette kan diskuteres til jul og tilbake igjen, kommer aldri til å bli enighet om hva som er riktig uansett!
    Vi får bare håpe at de som selger blir fornøyd, og de som kjøper er like fornøyde!
    Da er vi enig

Jeg regner med at både kjøper og selger er fornøyd når en handel er gjennomført.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Misforstå meg rett, men varen er ikke mer verdt enn det markedet er villig til å betale for den. I såfall må selger regne med å brenne inne med varen...
    Er helt enig med deg her, og prisen kan vel diskuteres endel i dette tilfellet her.
    Men jeg holder meg da for god til å sende han kommentarer på det allikevel.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Da er vi enig

Jeg regner med at både kjøper og selger er fornøyd når en handel er gjennomført.
    Det bør de ihvertfall være! Hvis ikke er det noe fullstendig galt et sted!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er så ille å selge noe er det vel bare å la være, evnt. alltid bruke auksjon med minstepris, så er problemet løst?
    Her handler det vel om selgers rett til å forlange det han mener varen er verd, ikke kjøpers rett til offentlig å kalle han en tulling
    Får man ingen henvendelser skjønner man jo selv at man har priset seg for høyt.

Fenomenet med alle dumme kommentarer til salgene har jeg bare opplevd her på avforum. Det har aldri forekommet på sentralen når jeg har solgt noe. Mulig det er en høyere snittalder på medlemmene der
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg holder meg da for god til å sende han kommentarer på det allikevel.
    For å oppsummere meg selv før jeg logger av denne tråden:

Jeg synes kanskje noen er litt for sensetiv og hårsår. At noen velger å sende unødvendige kommentarer er vel bare å overse. Det er tøff verden vi lever i, langt tøffere enn det koselige AVForumet og Finn

Dersom en selger endret prisen sin pga kommentarene, ja da er det jo ingen grunn for at kjøpere ikke skal sende kommentarer (sett fra kjøpernes side).

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Her handler det vel om selgers rett til å forlange det han mener varen er verd, ikke kjøpers rett til offentlig å kalle han en tulling
    Får man ingen henvendelser skjønner man jo selv at man har priset seg for høyt.

Fenomenet med alle dumme kommentarer til salgene har jeg bare opplevd her på avforum. Det har aldri forekommet på sentralen når jeg har solgt noe. Mulig det er en høyere snittalder på medlemmene der
    Jeg har ikke sett fenoment noe annet sted heller.. Og ja, de ER virkelige unødvendige. Men hvis slettefunksjonen virker så......8)

Jeg mener at det bør ikke være noe problem å slette den type kommentarer. Kommentarer som: "den forsterkeren virker ikke så bra sammen med denne høytaleren....", er av en annen karakter og bør få stå..

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å oppsummere meg selv før jeg logger av denne tråden:

Jeg synes kanskje noen er litt for sensetiv og hårsår. At noen velger å sende unødvendige kommentarer er vel bare å overse. Det er tøff verden vi lever i, langt tøffere enn det koselige AVForumet og Finn

Dersom en selger endret prisen sin pga kommentarene, ja da er det jo ingen grunn for at kjøpere ikke skal sende kommentarer (sett fra kjøpernes side).
    Han endret ikke prisen, kun teksten på annonsen sin.
    Men samma det, stiller meg bak Devil sitt siste innlegg her. Og jeg tror han har mye rett!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett fenoment noe annet sted heller.. Og ja, de ER virkelige unødvendige. Men hvis slettefunksjonen virker så......8)

Jeg mener at det bør ikke være noe problem å slette den type kommentarer. Kommentarer som: "den forsterkeren virker ikke så bra sammen med denne høytaleren....", er av en annen karakter og bør få stå..
    Det er noe helt annet, og akkurat det tror jeg folk setter pris på. Matching er jo en vesentlig del av ethvert oppsett. Og der er det mye forskjeller ute og går!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er egentlig ikke uenig med djevelen jeg heller... ;-)

Men trådstarter: Jeg mener fortsatt at pruting er lov

Edit: Og nå skal jeg på forsterker-jakt!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er egentlig ikke uenig med djevelen jeg heller... ;-)

Men trådstarter: Jeg mener fortsatt at pruting er lov
    Som sagt,denne tråden KAN aldri dø!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder meg over denne knall gode responsen her, er deilig å ha ett sted å klage uten å bli halshugget. Det er kjempe bra at folk engasjerer seg, og det er **** ikke moro å selge noe i dag.

Dette er fra min bror da, han solgte nettopp en pen sofa på finn og den ble solgt like fort når den ble lagt ut. De slo av 500kr fra prisen, men vedkommende som kjøpte var enig helt til de skulle hente den. Da prøvde de **** i meg å prute enda mer, kom med 500kr under dette de ble enige om på telefon. Det ble salg tilslutt og de skjønte selv at de ikke kan prute på noe de allerede har akseptert.

Finnes det ikke grenser hvor sleipe folk kan være, hadde jeg opplevd slike mennesker i levende live hadde jeg jammen svart de.

Ellers takk til Avforum's medlemmer, dere er noen "gniere" men dere kan skrive for dere da...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde faktisk en motsatt opplevelse her inne. Når jeg solgte mine RF83 bodde kjøper i Arendal. Jeg skulle uansett kjøre ned til PM Audio i Kristiansand like etterpå, så jeg tok med Klipschene. Selger ble så glad for denne servicen at han ga meg 500 ekstra. Her var det heller ikke noen forsøk på å diskutere prisen i første omgang. En virkelig hyggelig handel på AVF
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk bydd over ønsket pris her inne, så noen gnier er jeg ihvertfall ikke :-D En hyggelig fyr som skulle selge noen B&W DS3 til 800,-. Jeg bydde 1500,- og skrev at jeg kunne gi mer hvis noen bydde over meg, men de ble solgt til noen andre samme natten. Da visstnok til "overpris" iflg selger... ******* som jeg hadde lyst på de DS3ene :cry:

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes jeg er snill mot pruterne i dag, har faktisk slått av ytterlige 300kr på min ps3 annonse. Det må vel komme til nytte for "gnierne", er ikke det bra nok så er intet bra. Er i hvertfall med folket for engangs skyld, men det kan ikke bli no bedre enn det.

Er ikke lett å selge, åssen funker horemarkedet, mye pruting der også?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg synes jeg er snill mot pruterne i dag, har faktisk slått av ytterlige 300kr på min ps3 annonse. Det må vel komme til nytte for "gnierne", er ikke det bra nok så er intet bra. Er i hvertfall med folket for engangs skyld, men det kan ikke bli no bedre enn det.

Tror du trenger en ferie i Egypt 8-) Pruter du ikke der, blir du totalt lurt!!

1000,-kr er 1000,-kr for meg og for deg! Og kan jeg spare det på pruting, ja hvorfor ikke
    Surt for selger, men muligheten til å si nei! er absolutt tilstede:roll:

Frekke kommentarer og skam bud, blir forøvrig alle provosert av!

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en vare som har en form for defekt og trenger reparasjon? Da er det vel ikke "frekt" og legge seg på et lavt bud tilogbegynnemed, ettersom man får utlegg til deler/reparasjon? Timeprisen på tv-verkstedet her er forøvrig 250 pr time.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IsakAlexander
    Hva med en vare som har en form for defekt og trenger reparasjon? Da er det vel ikke "frekt" og legge seg på et lavt bud tilogbegynnemed, ettersom man får utlegg til deler/reparasjon? Timeprisen på tv-verkstedet her er forøvrig 250 pr time.
    Defekte produkter er ikke lettsolgt, da mange viker fra disse.
    Spørsmål er, hvorfor har ikke selger fått gjenstand reparert?
    Hva er pris for reperasjon? Hva er årsak til defekt?
    Har gjenstand vært forsøkt reparert?

Her har kjøper stor makt, og hva er riktig bud? vanskelig og svare på, da dette er individuellt.

Personlig ville jeg ikke kjøpt et produkt med eller utbedret defekt, og skulle jeg det ville jeg startet med et lavt bud.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters

Mine to øre:

Det er et par grunner til at det er vanskelig å få den prisen du vil ha for PS3en din.

1. Uansett om elektronikksaker er gode som nye mister de verdi den dagen de mister plasten.

2. Bundling av varer reduserer totalprisen.
    Det jeg mener her er at om man kunne forvente 90% av nypris på en ubrukt PS3 og kabel og spill hver for seg, kan man ikke forvente 90% av nypris på pakken tilsammen. Grunnen er at dette er ekstravarer en som kjøper en PS3 ny ikke nødvendigvis hadde kjøpt, og derfor ikke tar det med i sitt regnestykke over hvor mye vedkommende sparer. Dvs at med mindre du treffer en kjøper som digger dine tre spill, og som mener clasohlson-fiberkabel er for dårlig, da blir totalpakken mindre interessant.

Jeg ser på pruting som et uttrykk for at kjøper og selger ikke er enig om hva verdien er. Har varen en pris jeg anser som riktig, pruter jeg ikke, er prisen for høy, så pruter jeg. Om det da er sånn at min og selgers oppfatning av verdi ikke finner et møtepunkt, ja, så blir det ikke salg, og ingen sure miner fra min kant, og har heller ikke opplevd sure miner fra selgere.

God Helg!

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ta et eksempel nå, som er veldig relevant.
    Tidligere i dag kom det ut en makan projektor til min på Finn.no så jeg.

Han har lagt den ut til 14000,- kroner.
    Nå er annonsen endret, og han har endret den dithen at det kan tolkes slik at han har mottatt en hel del kommentarer på at det er hinsides all fornuft med den prisantydningen.
    Han syns sikkert ikke det er noe hyggelig han heller, men han har verdsatt den til den prisen, og da syns jeg folk som uansett ikke skal ha denne, bør holde seg unna. Istedenfor å komme med en haug med dumme kommentarer.

Får man null respons, så skjønner man etterhvert at man kanskje bør gjøre noe med prisen. Eller formulere annonsen annerledes!
    Denne annonsen så jeg og lo godt samtidig som jeg ble meget provosert. 14000 for den projektoren er jo hinsides all fornuft!!! Samme type selger også 300 dvd'er for 20000kr... Jeg håper ikke det er noen som er dumme nok til å kjøpe den projektoren til 14k.

En annen hadde jo også ett par dynavoice f6 til 4000kr! Lurer ofte på hva folk går på...

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •