Knitre/burrelyd fra høytalerne?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Knitre/burrelyd fra høytalerne?

Hei , har bare et spørsmål jeg håpte dere kunne hjulpet meg med. Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste dette, men uansett...
    Høytalerene avgir en liten svak knitrelyd konstant. Jeg har satt opp 5.1 og alle lager den samme lyden uansett hvilken instilling jeg har på forsterkeren. Det eneste jeg har koblet til er DVD og dataen, men selv om DVDen er av og jeg kobler fra dataen så kommer lyden på alle høytalerene, uansett hvilken input jeg har på eller om det er stereo out eller surround.
    Lurte bare på om dere hviste hva det kunne være? Noe som koblings feil? Knekt ledning?
    Lyden er veldig svak, men når det er helt stille legger jeg av og til merke til den og da irriterer det litt....
    Jeg har Sony STR-DB1080 forsterker og Jamo høytalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan hjelpe ...

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vært borti dette, men har du sjekket at det ikke kan være en enkelt tråd fra en høyttalerledning som så vidt ligger og kortslutter mot en annen terminal? Ellers kan det kanskje tenkes at noe annet på kursen kobler inn (kjøleskap eller lignende) slik at det kan høres som et svakt smell eller knitring i høyttaleren. men dette vil jo i tilfelle være veldig sporadisk....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sil3nt
    Hei , har bare et spørsmål jeg håpte dere kunne hjulpet meg med. Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste dette, men uansett...
    Høytalerene avgir en liten svak knitrelyd konstant. Jeg har satt opp 5.1 og alle lager den samme lyden uansett hvilken instilling jeg har på forsterkeren. Det eneste jeg har koblet til er DVD og dataen, men selv om DVDen er av og jeg kobler fra dataen så kommer lyden på alle høytalerene, uansett hvilken input jeg har på eller om det er stereo out eller surround.
    Lurte bare på om dere hviste hva det kunne være? Noe som koblings feil? Knekt ledning?
    Lyden er veldig svak, men når det er helt stille legger jeg av og til merke til den og da irriterer det litt....
    Jeg har Sony STR-DB1080 forsterker og Jamo høytalere.
    Steg 1: Koble fra alt som er koblet til forsterkeren (ink. høyttalere)
    Steg 2: Sett inn igjen en og en høyttaler (til du evt. får brumming igjen)
    Steg 3: Sett inn igjen DVD og PC (og se hvem av dem som brummer)

Får du i [2] brumming på første høyttaler, prøv en annen. Fortsatt brumming => har du mulighet til å ta med forsterker og en høyttaler til en annen kurs og prøve der?

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres alle ut som gode forslag fra Glaserud. Men husk at dersom du hører en brummelyd dersom du har koblet fra alle høyttalere, samt alle enheter og slått av alt - ja da snakker vi her om tinnitus.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minner om problemet som jeg hadde med min gamle cayin. Den gang var nettkabelen koblet til ujordet "koblingsboks". Hadde en svak knitre/summelyd i høytalerne. Når jeg koblet den rett i stikk-kontakten i veggen var all ulyd borte. Verdt ett forsøk?!

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koble ifra PCen først, rydd i kabelsaten og prøv.. Mye rart som sniker seg med fra pc... Og kabel tv ...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for mangen herlige svar, skal prøve alt ut så får jeg se =)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •