PS3 sammen med Trends Audio TA-10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 sammen med Trends Audio TA-10

Er ferdig med alt som heter surround og vil ha enkel og grei stereo. Sikkert fordi jeg er 32 og føler meg litt gammel etter hvert Håper dere ikke ler nå, men jeg har tenkt å bruke en PS3 til dette. Da trenger jeg en forsterker med optisk inn. Vrient å finne, men jeg tenkte på en Cambridge 540 + Beresford TC 7510 -- Home HIFI

Snublet så over Trends TA-10 og tenkte at det må da være mulig å bruke denne i stedet for Cambridge'n. Altså Trends TA-10 + Beresford. Noen som har noen tanker om dette? Vil det fungere? Er fullstendig klar over at når jeg stiller med en PS3 så er folk skeptiske, men jeg tar dette i små steg. Er veldig ny innen dette "emnet".

Har så godt som byttet til meg et par B&W 685 som jeg har tenkt å bruke til dette. Om det ikke går så finner jeg meg noe rundt 2.000,-/par.

Husk - første innlegg så vær snill :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

PS3 funker jo knall det som signalkilde om en vil ha alt i en box løsning. Bruker dette selv og er passe fornøyd.

B&W 685 tror jeg er litt tungdrevne til den lille Trends TA-10 forsterkeren så ville kanskje sett meg om etter en høyttaler med mer følsomhet, noe som er over 93db, f.eks Klipsch stativerer ?

Tror du kan få et knall micro / diskret oppsett utav dette !

Lykke til !
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trends TA-10.1 er et kupp til prisen. Det er en meget vellydende forsterker som ikke tar noe plass.

685 har en følsomhet på 88dB spl (2.83V, 1m) som er såpass at du vil få "greit" med lyd, og det er vel her spørsmålet ligger: hvor mye volum trenger du?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter den, Morten.

Har nå koblet til min Trends på Beresford 7520 DAC og dette gir ren vellyd.

furu; volummessig er det avhengig av hvor stort rommet er, akustikken osv.
    Jeg holder på å spille inn mine høyttalere, men har enda til gode å ha volumet på max. De er lettdrevne, men allikevel.

En av de store fordelen med Beresford DAC'en er at den har separat hodetelefonutgang og volumkontroll. Det har ikke Trends, og derfor kobler jeg Trendsen på "variable out" på DAC.
    Hvis jeg da vil bruke hodetelefoner, så plugger jeg dem i DAC - den "muter" og jeg kan selv bestemme volumet direkte fra DAC.
    En grei løsning med super lyd (7520 har forbedringer på hodeteelfonutgangen i forhold til 7510)

Vær dog obs på at Trends er en ren stereo-forsterker. Alt du har av surround plater (SACD, DVD-A) vil kun bli spilt av i stereo og de må være hybride.
    Jeg må på min Oppo DVD-spiller sette den til at den kun skal "lese" stereo-sporet på hybridplatene - ellers blir det 0-lyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •