Fersking trenger råd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fersking trenger råd

Nå bytter jeg ut mitt hjemmekino anlegg med rør og klipsch. Hjemmekino anlegget var en onkyo 603 resiver med audio pro høytalepakke. No venter jeg på min doge audio 6130r og klipsch rf 62. Var i grunnen ikke missfornøyd med mitt hjemmekino anlegg, men hadde ikke lenger plass til dette. Har hørt litt rør på mine audio pro blue diamond noe som for meg var helt ok, men følte vel at det ble vel "snillt". Så nå går jeg i spenning å venter på min nye anlegg. Har ingen erfaring med rør så her trenger jeg kanskje noen råd.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en flott tråd om Music Angel her inne. Mye spennende lesing om rørtweaking o.l , også for de som ikke har en MA. Har selv en Yaqin MC-100B på RF82 og er godt fornøyd. Har dog selv ikke hørt den MA'n som skal være enda bedre.

EDIT: Velkommen til forumet

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Velkommen til AVforum pinup

Mange folk som går den rette vei (satser på stereo):-D. Er enig i at Klipsch er bra til musikk, og da med rør! Er ikke helt med på hva du trenger hjelp til, så hvis du kunne spissforumulert deg litt mer, hva trenger du råd om, så hadde det vært bra! Det kjekke med rør er at en ikke trenger ekstrem pris for at lyden skal bli bra, enten du lager selv (DIY) eller f.eks. denne Music Angle som det skrives my om her.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet generelt lite om hvilke merker rør jeg bør satse på i framtiden, og om hvor mye oppgradering du evt for med rør bytte. BIAS justering er jeg også helt grønn på. I dag står det orginale kt 88 rør i forsterkeren.

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mitt tips vil være å høre med kjellb her på forumtet, eller kontakte motron som vistnok skal være veldig gode på rør her i norge...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn deg en rett forsterker først, og så kontakt felles rør-frelste i nærheten av der du bor for å utveksle ideer og meninger. På Hifisentralen er det større rørutbredelse og flere lokallag som organiserer lytting hos hverandre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •