Hva gjør dere når dere hører musikk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva gjør dere når dere hører musikk?

Sitter å lurer på hvordan dere lytter til musikk, det er jo herligt å slappe av med god musikk, men gjør dere noe annet samtidig?

f.eks: Bruke pc`n, hus arbeid eller andre ting?
    Jeg pleier som regel å Sitte på pc`n og samtidig ha musikk på anlegget...

Newcomer _Mo_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan egentlig gjøre alt egentlig. slappe av ,jobbe,rydde, sitte med pcèn, eller ta meg en sterk en. alt...

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er litt kjedelig å sitte i en stol i 5 timer i strekk å ikke gjøre noe annet enn å høre på musikk, men jeg pleier å snu stolen mot anlegget høre at jeg er fornøyd med lyden...

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hver gang så flytter jeg de 1cm eller 2, vrir dem noen grader. kan bruke timesvis bare på å lytte etter den perfekte lyden...

men som mange andre så tar jeg meg en stram en, jobber, lekser, hygger meg med venner, og rett og slett nyter eller sitter på pcen... det er så mange gode muligheter.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hender ofte at jeg bare sitter og nyter musikken, uten å gjøre noe som helst annet. Med dedikert lytterom blir det ofte sånn. Men det står som regel musikk på et eller annet sted uansett hva jeg holder på med.

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan lett sitte timevis uten å gjøre på noe utenom å høre musikk. På den andre siden, så hører jeg på musikk stort sett når jeg kan.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele dagen på jobb sitter jeg med musikk på anlegget. Kan ikke jobbe raskt og effektivt uten at musikken driver meg fremover...

Hjemme har jeg knapt nok tid til å snu meg de korte stundene jeg har der på hverdagene.

Helgene går med til alt man ikke rekker i uka, men når temaet først er musikk, så er det også KUN musikk som gjelder. Det skal nytes i størst mulig grad. :-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tre forskjellige "metoder" å lytte til musikk på.

* Den første gjelder når jeg skal nyte fovoritt cder som jeg har, eller hvis jeg skal lytte til noe nytt, da setter jeg meg godt tilrette i sweetspot, slukker lys - og lytter til musikken.

* Den andre (og den mest vanlige) er å sette meg på den ene siden av sofa'n med kaffekoppen på armlenet, samtidig være på nett, eller lese noe.

* Den tredje er der musikken mer bare er med i bakgrunnen ved f.eks. husvask hjemmearbeid osv.

Musikk te arb'e - musikk te alt :-D
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme at 95% av den musikken jeg hører på, gjør jeg med hodetelefoner foran PCn på jobb...

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg lytter til musikk gjør jeg ikke noe annet enn å lytte. I godstolen, med dempet belysning, gjerne med et godt tweek i glasset. Noen ganger skjer det små "transcendentale undere", og jeg innbiller meg at jeg er der. En slags meditativ transe, kanskje? Jeg fordrar ikke bakgrunnsmusikk. Den går for meg i kategorien "støy"

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dharma
    gjerne med et godt tweek i glasset
    Jeg hører nok mest på musikk uten å gjøre noe annet. Kanskje jeg leser litt, men vanligvis kun lytting. + noe bra tweak på boks/flaske:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant tråd .

Mest blir det lyttet mens jeg holder på med andre ting (mye pc) fordi jeg nesten må ha musikk om jeg er alene. Når praten går vil jeg helst ikke bli forstyrret av musikk. Hovedsaklig rock/pop men litt jazz, akustisk og elektronica. Nesten aldri klassisk. Lydkvalitet betyr veldig lite her. Kan digge musikken veldig bra faktisk.

Så har jeg nytingen, hovedsaklig på kvelder. Da sitter jeg helt korrekt, skrur nesten av alt lys, lener meg tilbake (ikke for mye pga lyden) og lukker øynene.
    Da setter jeg helst i plater med høy kvalitet, musikalsk og lydmessig. Diverse vokal, klassisk eller noe akustisk. Sjelden rock. Her vil jeg ha god lydscene, men presise plasseringer og god akustikk. Alt bør stemme.

Og litt mindre brukt: Å bare sitte foran anlegget med åpne øyne og la "rockefoten gå". Rock og jazz (med litt fart i). Her vil jeg ha mye dynamikk.

Newcomer Lefse sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bruker jeg PCen som lydkilde til mitt anlegg, så blir ofte til at jeg hører på musikk mens jeg kikker på forumene og slikt. Liker også å høre på musikk mens jeg fikser på ting.

Eller er det fint å slenge seg ned på senga med fjernkontrollen i hånda og bare nyte musikken. Er utrolig avslappende å høre på musikk, så blir ofte sittende og halvsove litt mens jeg spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Vasker, rydder etc.

2. Sitter i fred og ro og lytter, gjerne med no godt i glasset.

Et konkret problem med PC som avspiller er at fokus lett flyttes over på andre ting.

Musikk nytes best med dempet belysning når andre sover.

Unntak er enkelte former for live-musikk som absolutt best nytes et "brunt" sted med skrik og skrål, tobakksrøyk og svakt stigende promille.

-k

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    1. Vasker, rydder etc.

2. Sitter i fred og ro og lytter, gjerne med no godt i glasset.

Et konkret problem med PC som avspiller er at fokus lett flyttes over på andre ting.

Musikk nytes best med dempet belysning når andre sover.

Unntak er enkelte former for live-musikk som absolutt best nytes et "brunt" sted med skrik og skrål, tobakksrøyk og svakt stigende promille.

-k

- svakt stigende..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Artig tråd

Jeg som mange andre liker å bruke musikk til litt av vært. Alt fra dedikert lytting til bakgruns støy. Alt for ofte blir det med "minst" mulig komprimert musikk på øre hedsett til og fra jobb, så man har noe å lytte til i det minste mens man står og venter på buss, sitter og kjeder seg på buss, går og tråkker til og fra buss holde plasser.
    I det siste har jeg oppdaget musikk på Blu-Ray, som konsert/show opptak med lyd i 5:1 PCM. Fantastisk. Da er det herlig å bare sitte i godstolen, helst med noe brunt i glasset ved siden av og bare nyyyyte.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slenger meg med..

Spennede tråd =)

Mesteparten av musikken jeg hører på kommer fra pc'n mens jeg surfer AVforum og div. andre nettsider; mest bakgrunnsmusikk altså.

Men når jeg virkelig skal lytte til musikk må det gjøres på kveldstid. Da setter jeg meg ned i sweetspot, dimmer lyset (kanskje tenne et stearinlys elr 2 for å få fin stemning), og leter frem favorittplatene som består av "ekte" musikk (ikke pop, dance o.l.). Dette må dog være i LOSSLESS!

Og i likhet med andre her på forumet synes jeg musikken nytes enda bedre med en boks øl eller 3 Og muligens sterkere saker hvis situasjonen tilsier det.. :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par variasjoner også.
    1. Konsentrert lytting i sweetspot med øynene lukket (utrolig mye bedre konsentrasjon da).
    2. Lytting med øynene åpne i sweetspot (mer for gjenntagende spilling ac cder som allerede er hørt den nærmeste tiden).
    3. Lytting mens jeg surfer på nett (utrolig dårlig konsentrasjon når jeg må gjøre to ting, så dette er mest for bakgrunnsmusikk, typisk klassisk, jazz eller lignende)
    4. Gjennganger her: Mens man rydder (her går det i elektronisk musikk. Detroit Techno eller lignende)

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat nå; surfer og spiller remixplata til Madonna skikkelig høyt, mens jeg gleder meg til vinen som står til lufting på kjøkkenet..

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik som nå, når jeg er på AVforum og slikt, så bruker jeg hodetelefoner og mediamonkey.

Ellers når jeg bruker anlegget sitter jeg enten å leser noe, eller så kan jeg sitte med lukkede øyne og se for meg en konsert og bare kose meg.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •