Hva gjør dere når dere hører musikk? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mens jeg er på jobb (fiskebåt) spiller jeg musikk på discman når jeg legger meg. Her går det enten i noe avslappende som Katie Melua, Mark Knopfler eller noe upbeat som Infected Mushroom og annen trance. Eller hardrock. Alt etter hvordan jeg føler meg.

Men hjemme bruker jeg annlegget mest mens madammen er på jobb. Da er det deilig å skru opp litt, og bare ligge på sofaen å slappe av.
    Det er jo deilig å komme hjem fra sen kveld å fyre musikk til langt på natt. Men musikk står det stort sett alltid på uansett. ;O)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Jeg har tre forskjellige "metoder" å lytte til musikk på.

* Den første gjelder når jeg skal nyte fovoritt cder som jeg har, eller hvis jeg skal lytte til noe nytt, da setter jeg meg godt tilrette i sweetspot, slukker lys - og lytter til musikken.

* Den andre (og den mest vanlige) er å sette meg på den ene siden av sofa'n med kaffekoppen på armlenet, samtidig være på nett, eller lese noe.

* Den tredje er der musikken mer bare er med i bakgrunnen ved f.eks. husvask hjemmearbeid osv.

Musikk te arb'e - musikk te alt :-D
    Samme bruksmønster som meg.
    På jobb er det dog radio som er tingen. Av og til en CD, pluss litt musikk på youtube eller MTV ol.
    Før sto TV'n alltid på hjemme. I det siste har jeg begynt å høre mer på radio igjen mens jeg surfer, har besøk, eller driver med husarbeid eller papirarbeid fra jobben eller andre oppgaver. Tv er fortsatt på. Men mutet

Kan også mange dager avslutte kvelden med et album i mørket før jeg legger meg. Bare nye musikken.

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slår Av Alt Lys Og Flytter Litt På Høytalerne..mange Timer I Ekstase..........etter At Huset Ellers Er I Seng..dvs. Kone Og Barn...får En Helt Fenomenal Ro I Kroppen Da....ahhhhhhhhhhhh:-d

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg skal Lytte til musikk, da er rommet så mørkt som jeg kan få det. Så andre sanser enn hørselen (og min forestillingsevne) blir minst mulig forstyrret.

Når jeg ellers hører på musikk, da gjør jeg whatever annet.

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slik som det er nå så er det når jeg sitter på pc. har meste musikken der for tiden og dårlig plass til anlegget gjør at det må stå til siden :S veldig irriterende å ikke ha lyden fremfor seg. men snart er det slutt på det

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag skreller makrellen eller rakar bællerna.

Kjører bil (alene) blir vel egentlig mitt svar.... og en sjelden gang i blandt hjemme i soffan.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del har jeg to definisjoner når det gjelder musikktilbedelse: Lytte til, og høre på. Kan nesten ikke være foruten, uansett.
    Jeg hører på såsant det er mulig, når jeg støvsuger (!) i huset, sitter foran PC´n eller leser avisen, som et par eksempler.
    Når jeg lytter til, foregår det helst "solo" i mitt lille kino- og musikkrom, da gjerne i dunkel belysning.
    Og som regel i følge med noe passende fludium på bordet foran meg. Og har en tendens til å repetere både lydopplevelser og flytende inntak, ettersom det stadig vekk kan oppdages nye og interessante detaljer i begge!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Samme bruksmønster som meg.
    På jobb er det dog radio som er tingen. Av og til en CD, pluss litt musikk på youtube eller MTV ol.
    Før sto TV'n alltid på hjemme. I det siste har jeg begynt å høre mer på radio igjen mens jeg surfer, har besøk, eller driver med husarbeid eller papirarbeid fra jobben eller andre oppgaver. Tv er fortsatt på. Men mutet

Kan også mange dager avslutte kvelden med et album i mørket før jeg legger meg. Bare nye musikken.

Tror ikke jeg har radio koblet til noen steder i huset, hører aldri på radio, liker å høre på musikken jeg selv liker, også jeg da som har jobbet som lydteknikker i radio i mange år.. ops:
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •