Piracy..is it a crime? - Side 99

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 99 av 133 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 109 119 129 ... SisteSiste
Viser resultater 1,961 til 1,980 av 2649
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Jeg mener ikke skal fritt kopieres og distribueres
    men mener
    Det er vi 100 % enige i.

Endrer ikke film og musikkbransjen seg vil det fortsatt kopieres og fildeling vil øke i årene fremover.
    Ingen ting kan stoppe fildeling
    (ingen regler , lover , ip filtrering osv vil hjelpe da desentralisering , kryptering osv gjør at man ikke får sporet hash osv til fra sender/motaker)
    Hash function - Wikipedia, the free encyclopedia

Det eneste jeg ser i dag som kan beskyttes er Blu Ray (når spilleren er tilkoplet internett)
    Med lagringsplass BD og ulike tilgangsnøkkler og registreringer over nett bør det gå og få BD kopieringsfritt og sikkert.

SACD kan kopieres til lavere kvalitet (via analoge audio kablene)
    eller ved å lodde inn domponenter i SACD spiller (som etter alle år knapt er forsøkt men gjøres av et firma i Sveits)
    Ellers er SACD kopieringsfritt da beskyttelsen brennes utenfor leseommeråde til laser.

Resten av medier er gammeldagse å bør få nye format
    Problemet, er at dette bare er fysiske formater. Man må også ha formater som lar seg avspille og legge inn på "MP3" spillere og mediebokser.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manenzza
    Hahaha! Å det fra mannen som sammelinger at voksnee mennesker egasjerer seg for noe det brenner for, med at datteren på 6 vil ha gratis is!!
    Hehe... nå var vel min sammeligning helt "reel" ;-) dere er som noen 6åringer og dere tror alt er gratis, og det er latterlig

Sitat Opprinnelig postet av manenzza
    Det finnes ikke heldigvis ingen lover eller overåkning ennå. Helt til slike som deg slipper til makta. Høyresida på sitt verste..
    Nå har du fått tak i feil mann.... :-D

Newcomer rwksz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på om denne er postet før (gadd ikke lese 50 sider med krangling) men den forklarer ganske godt frustrasjonen min og hvorfor jeg laster ned. (til mitt selvforsvar kan jeg godt bruke 3-4k på musikk og film en månde)

How bob the millionaire became a pirate

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg har aldri skjønt det der med at film og musikk absolutt skal være gratis. Det er faktisk andre mennesker som har produsert produktet og har brukt penger på å produsere den. Skal det være en rett at andre skal kunne forsyne seg av den uten at opphavsmannen skal få dekka opp sine kostnader?

Et paradoks er at vi hadde sluppet all denne skrekklige overvåkningen, horrible bruken av skattepenger, endeløse lange diskusjoner hvis de som benytter seg av musikken hadde betalt for seg.... Ikke bare tatt saken i egne hender og laget "sitt eget pirat marked".

Skal jeg være helt ærlig - piratpartiet, det ser jeg virkelig på som et sandkasseparti. En sandkasse der de som går i "protest-tog mot at noen er så groteske at de ønsker betalt for jobben de har utført" samler seg. Kan i beste hennsende ses på som et humoristisk innslag i politikken etter min mening.
    +1

Om bransje kutter av greinen dem sitter så gjør sanlig meg også dem som driver med ulovlig fildelig det. Dette her blir tap tap situasjon.... og det er ingen som vinner på det.

Newcomer manenzza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Hehe... nå var vel min sammeligning helt "reel" ;-) dere er som noen 6åringer og dere tror alt er gratis, og det er latterlig

Nå har du fått tak i feil mann.... :-D
    Du min gode herre er en arogant idiot! 8)

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vi 100 % enige i.

Problemet, er at dette bare er fysiske formater. Man må også ha formater som lar seg avspille og legge inn på "MP3" spillere og mediebokser.

Det er et problem med masse formater ja
    (jeg er imot at det har kommet så mange formater , i første omgang burde ikke bransjen ta så mye hensyn til det)
    De fleste formater , mp3 , XviD , DivX , mkv osv er formater som kom pga piratlopiering og mindre lagringsplass
    men er ikke nødvendige .

Muligheten er også og selge en orginal med lisens til gratis kopiering til mindre format.

Det sitter feks vannmerke på mange digitale utgivelser som ikke kan fjernes.
    Jeg er helt sikker på at noe av den samme utviklingen kan brukes til avspillingsgodkjennelse osv.
    Vi lever i 2009 og det er over 40 år siden første mann på månen så jeg tror muligheter er der men syntes jeg aner en lite vilje fra bransjen.
    Hekt sikkert er det at de vil gjøre produktene sine sikrere men synd er det om internett osv snues opp ned i 4-8 år bare fordi de starter så sent med sine endringer.

Mye av fildelingskrangelen er ikke om folk skal laste ned fritt eller ikke men faktisk om platebransjen skal styre internett eller om de burde fornye seg å starte med bedre beskyttinelse eller andre inntjeningsmuligheter.

(jeg vil tro platebransjen sliter uansett når snart 50% av lovelig kjøpt musikk er over internett , organisasjonen er stor og koster masse penger men trenger ikke så stort apparat av ansatte eller rundt seg for digital disribusjon over nett )

Newcomer manenzza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mye av fildelingskrangelen er ikke om folk skal laste ned fritt eller ikke men faktisk om platebransjen skal styre internett eller om de burde fornye seg å starte med bedre beskyttinelse eller andre inntjeningsmuligheter.
    QFT!

Men mann har ikke akkurat sett så mye godvilje fra bransjen på akkurat dette. Men det kommer seg: Spotify, Itunes (til dels). osv er helt genialt. Jeg er ikke intresert i å handle fysiske cd'er, bare for å legge den i eske på lofte sammen med resten av cd'ene mine. Men har ingen problemer med å betale for musikken jeg liker å høre på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

[snip: masse vås om at du ikke trenger å bekymre deg over overvåkning så lenge du ikke gjør noe ulovlig. ]
    Sjekk opp ting, før du er så bombastisk er du snill.

1) Gjennomsnittsfartsbokser ble testet ut i 06. Nå er de så vidt jeg veit igang med nye forsøk. (ref flere aviser). Men du bryr deg vel neppe. Du kjører vel ikke for fort uansett - og da gjør det ikke noe. Eller hva Msport?

2) Ang privatkopiering. Dette ble i praksis forbudt med endringen av åndsverksloven i 2005. (ulovlig å omgå tekniske sperrer). Du har altså ikke lov til å lage en kopi av en CD til deg selv en gang, dersom du ønsker å spille den på f.eks en mp3 spiller. (hvis utgangspunktet er sikret med en "teknisk sperre" som det heter i loven)

Meeenn ... NÅ jeg gidder ikke diskutere mer med deg.

Det er håpløst å argumentere mot deg når ikke anerkjenner verdien av personvern. Et hvert argument om personvern blir møtt med flåsete uttalelser om at så lenge du ikke gjør noe ulovlig er overvåkning greit.
    Det mener ikke jeg , og heller ikke en haug med internasjonale avtaler.

At du mener argumentene mine er dårlige får stå for din regning. Du skjønner åpenbart ikke poenget å ha personvern og da blir et hvert argument for å sikre personvern dårlig.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man styrer vel ikke internett fordi man ønsker å overvåke feks nedlastning? Tror du/dere at denne "svenske" loven som omhandler overvåkning, dreier seg om "litt" mer enn bare film og musikk? Eller er loven skrevet av film- og musikkbransjen?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wukka
    Sjekk opp ting, før du er så bombastisk er du snill.
    Det gjør jeg som regel. Og en ting - når du sitterer meg, gjør det på en ordentlig måte. Ikke korriger det du skal sittere. Og enda mindre legg inn tekst der som ikke jeg har skrevet i tidligere innlegg. For fremtiden ber jeg deg om at du i det minste er såpass voksen.

1) Gjennomsnittsfartsbokser ble testet ut i 06. Nå er de så vidt jeg veit igang med nye forsøk. (ref flere aviser). Men du bryr deg vel neppe. Du kjører vel ikke for fort uansett - og da gjør det ikke noe. Eller hva Msport?

2) Ang privatkopiering. Dette ble i praksis forbudt med endringen av åndsverksloven i 2005. (ulovlig å omgå tekniske sperrer)
    Jeg har fått fartsbøter ved to anledninger. Bryter nok også fartsgrensen daglig, som de aller fleste andre billister i norge gjør. Det betyr uansett at det ikke er lovlig så lenge mange gjør det!

1) Du som er så opplyst, vet vel også at ingen er bøtelagt. Systemet har ikke vært i bruk som en instrument til å ta bilister.
    2) Ingen nyhet at priratkopiering er forbudt? Eller er det en nyhet?

Meeenn ... NÅ jeg gidder ikke diskutere mer med deg.
    Ok. Legger meg det på minne. Uansett ønsker jeg å svare deg når du henvender deg til meg,

Det er håpløst å argumentere mot deg når ikke anerkjenner verdien av personvern. Et hvert argument om personvern blir møtt med flåsete uttalelser om at så lenge du ikke gjør noe ulovlig er overvåkning greit.
    Det mener ikke jeg , og heller ikke en haug med internasjonale avtaler.
    Nei, jeg ser faktisk ikke problemet med elektronisk overvåkning. Hva skal du da frykte? I værste fall for noen med seg at du har vært inne og sett på seher.no femti ganger den siste uka eller søkt på bilder av Tone Damli Aaberget?

At du mener argumentene mine er dårlige får stå for din regning. Du skjønner åpenbart ikke poenget å ha personvern og da blir et hvert argument for å sikre personvern dårlig.
    Du skjønner åpenbart ikke at man ikke har noe å frykte så lenge man beveger seg på rett side av loven.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør jeg som regel. Og en ting - når du sitterer meg, gjør det på en ordentlig måte. Ikke korriger det du skal sittere. Og enda mindre legg inn tekst der som ikke jeg har skrevet i tidligere innlegg. For fremtiden ber jeg deg om at du i det minste er såpass voksen.
    Jeg har ikke lagt inn noe du har sagt. Snip betyr "tatt bort"

Jeg har fått fartsbøter ved to anledninger. Bryter nok også fartsgrensen daglig, som de aller fleste andre billister i norge gjør. Det betyr uansett at det ikke er lovlig så lenge mange gjør det!

1) Du som er så opplyst, vet vel også at ingen er bøtelagt. Systemet har ikke vært i bruk som en instrument til å ta bilister.
    2) Ingen nyhet at priratkopiering er forbudt? Eller er det en nyhet?
    1) Under testperioden ja. Nå er heller ikke det problemet - at folk blir tatt. Det er jo bra at folk som setter andre i fare med å kjøre for fort blir tatt. Jeg ønsker jo også selvfølgelig det. Og jeg ønsker også at "pirater" skal bli tatt. Men ikke for enhver pris.
    2) Mente du skrev at det var lov i en tidligere post. Tok du det bort, eller blingset jeg?

Nei, jeg ser faktisk ikke problemet med elektronisk overvåkning. Hva skal du da frykte? I værste fall for noen med seg at du har vært inne og sett på seher.no femti ganger den siste uka eller søkt på bilder av Tone Damli Aaberget?

Du skjønner åpenbart at man ikke har noe å frykte så lenge man beveger seg på rett side av loven.
    Og der tror jeg du satte en fin slutt på diskusjonen. Hvis du ikke ser hvorfor elektronisk overvåkning er et problem, så er det rett og slett håpløst. Tipper opposisjonelle i Kina, Burma, [fyll inn ditt favorittdiktatur] er _HELT_ enige med deg.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke lagt inn noe du har sagt. Snip betyr "tatt bort"
    Jeg vet hva snip betyr, men du skrev inn følgende: [snip: masse vås om at du ikke trenger å bekymre deg over overvåkning så lenge du ikke gjør noe ulovlig. ] Sittatet er tatt bort - tillagt meg som om mine meninger som er vås. Du kan gjerne få mene det om meg og mine meninger, men da sier du ikke det i et sitat.

1) Under testperioden ja. Nå er heller ikke det problemet - at folk blir tatt. Det er jo bra at folk som setter andre i fare med å kjøre for fort blir tatt. Jeg ønsker jo også selvfølgelig det. Og jeg ønsker også at "pirater" skal bli tatt. Men ikke for enhver pris.
    2) Mente du skrev at det var lov i en tidligere post. Tok du det bort, eller blingset jeg?
    1) Det har ikke vært noe annet enn testperioder.... Systemet er ikke oppe og går.
    2) Kopiering mellom venner og familie er lov, men skal ikke omgå effektive kopibeskyttelser (hvis noen kan kalles effektive - de aller, aller fleste kan enkelt brytes med rett verktøy som jo er tilgjengelig). At jeg og min bror kopierer sanger mellom hverandre, er ikke ulovlig. Legger jeg dem ut på TPB for å dele dem med hele www, er det ulovlig. Laster jeg ned fra TPB er det ulovlig.

Og der tror jeg du satte en fin slutt på diskusjonen. Hvis du ikke ser hvorfor elektronisk overvåkning er et problem, så er det rett og slett håpløst. Tipper opposisjonelle i Kina, Burma, [fyll inn ditt favorittdiktatur] er _HELT_ enige med deg.
    Det kunne kanskje vært en ide for deg og forholdt deg saklig? Jeg har ikke snakket om noe diktatur. Er tilhenger av demokratiet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet hva snip betyr, men du skrev inn følgende: [snip: masse vås om at du ikke trenger å bekymre deg over overvåkning så lenge du ikke gjør noe ulovlig. ] Sittatet er tatt bort - tillagt meg som om mine meninger som er vås. Du kan gjerne få mene det om meg og mine meninger, men da sier du ikke det i et sitat.
    Ok - det var meningen at det skulle fremstå som om jeg svarte deg. Ikke å legge ord i munnen din. Syns det er vanskelig å se hvem man svarer på dette forumet om det ikke er med en quote.

1) Det har ikke vært noe annet enn testperioder.... Systemet er ikke oppe og går.
    2) Kopiering mellom venner og familie er lov, men skal ikke omgå effektive kopibeskyttelser (hvis noen kan kalles effektive - de aller, aller fleste kan enkelt brytes med rett verktøy som jo er tilgjengelig). At jeg og min bror kopierer sanger mellom hverandre, er ikke ulovlig. Legger jeg dem ut på TPB for å dele dem med hele www, er det ulovlig. Laster jeg ned fra TPB er det ulovlig.
    Ja, hvorfor repeterer du meg? Poenget mitt er at når DRM har lovbeskyttelse, så kan bransjen enkelt gjøre privatkopiering ulovlig, hvis de ønsker det.

Det kunne kanskje vært en ide for deg og forholdt deg saklig? Jeg har ikke snakket om noe diktatur. Er tilhenger av demokratiet.
    [/quote]

Jeg syns jeg er svært saklig. Du sier at du ærlig talt ikke ser problemet med elektronisk overvåkning. Jeg påpeker at det kan ha enkelte uheldige konsekvenser - og eksemplifiserer.

Poenget er: Å etablere slik infrastruktur er tids og resurskrevende. Hvis den er på plass, er veien åpen for forfølging av opposisjonelle ved f.eks et regimeskifte.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok - det var meningen at det skulle fremstå som om jeg svarte deg. Ikke å legge ord i munnen din. Syns det er vanskelig å se hvem man svarer på dette forumet om det ikke er med en quote.
    Ferdig med den saken.

Ja, hvorfor repeterer du meg? Poenget mitt er at når DRM har lovbeskyttelse, så kan bransjen enkelt gjøre privatkopiering ulovlig, hvis de ønsker det.
    Bransjen kan ikke gjøre noe ulovlig - det er loven som fastsetter hva som er ulovlig. DRM er noe som virker som er lagt dødt.

Jeg syns jeg er svært saklig. Du sier at du ærlig talt ikke ser problemet med elektronisk overvåkning. Jeg påpeker at det kan ha enkelte uheldige konsekvenser - og eksemplifiserer.

Poenget er: Å etablere slik infrastruktur er tids og resurskrevende. Hvis den er på plass, er veien åpen for forfølging av opposisjonelle ved f.eks et regimeskifte.
    Jeg synes du var heller usaklig når du ba meg om å "[fyll inn ditt favorittdiktatur]". Kommer nok aldri på tale med noe regime og kupp her i norge, med mindre man annser sin politiske rake motsettning til makten som et "kupp".

Rune Bakke
    Guest
    Saklig? Er dette saklig?
    Å sammenligne et demokrati med disse gjør ikke debatt teknikken din noe bedre...

Slik jeg ser det, så er dere enig om det meste, bortsett fra at en er blåøyd og en er paranoid! Det må være en gylden middelvei? :-)

Faren med overvåkning er misbruk av opplysninger, men kommer vi egentlig utenom? Så lenge noen misbruker en ordning eller teknologi, så vil det være behov for overvåkning.

Trenger vi kameraer i Oslo? Er du av de som føler deg fullstendig trygg og ikke vil ha kameraer?
    Trenger vi kameraer rundt minibanker? Skal vi drite i skimming?
    Har traffikk overvåkning noen hensikt? Er det ok at andre kjører i 200?

Så hva er alternativet til overvåkning?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Men hvorfor er det så viktig at det absolutt skal ha den gratis musikken, og at man går i korstog og starter eget pirat-parti??
    Jeg har aldri skjønt det der med at film og musikk absolutt skal være gratis.
    Dere gjentar dette til det kjedsommelige, selv om ingen har debattantene her har tatt til orde for det dere protesterer på. Det synes jeg er merkelig.

Rune Bakke
    Guest

Men jeg må si at jeg mister totalt....

....respekten for noen som sier noe sånt:
    Slettemark til Sunde: – Mener du det er moralsk riktig å laste ned ei plate som artisten ikke ønsker at skal lastes ned?

Sunde: – Selvsagt. Hvis artisten prøver å nekte deg det, forsøker han samtidig å overføre sin egen moral til andre mennesker. Da er det han som er umoralsk!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rune Bakke
    Har traffikk overvåkning noen hensikt? Er det ok at andre kjører i 200?
    Staten vil vel helst ha tilkoblet en måler til speedometeret og en sender slik at hver gang nålen går over fartsgrensen så faktureres dette deg direkte via BBS.

Venstre med sine utspill for fildelingsavgift blir vel noe av det samme - bare der trenger du ikke å kjøre for fort heller - du må betale uansett hva du gjør.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne mannen synes jeg har forstått en del:

BALLADE: - Hvem vil eie mp3-filer i framtiden?

- Jeg tror ikke minst at digitale filer kommer til å være ute før man vet ord av det. På sikt bekymrer ikke ulovlig nedlasting av musikk meg. Jeg ser ikke at folk skal ha behov for å ha filer på maskinene sine når streaming- og abonnementstjenestene blir ordentlig utviklet.

Hvem vil eie en mp3-fil i framtiden, spør Kristoffersen, som ikke kan se at lavkvalitets musikkfiler vil tilfredsstille kresne kunder i den utviklingsfasen vi er inne i nå.

- Hvis du har tilgang til ”the celestial jukebox”, altså tilgang til all verdens musikk gjennom en streamingtjeneste som er tilgjengelig når du måtte ønske det, og som koster en slikk og ingenting, hvorfor skal du da laste ned en fil? Det blir bare et merkelig mellomledd. Jeg kan ikke se for meg at salg av filer gjennom iTunes, Amazon eller Platekompaniet er endestasjonen når det gjelder musikkformidling, mener Kristoffersen.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Denne mannen synes jeg har forstått en del:

BALLADE: - Hvem vil eie mp3-filer i framtiden?
    Dette er definitivt fremtiden. Streaming av både film og musikk, med et langt større arkiv og en interaktivitet vi aldri vil kunne oppnå "lokalt".

Spotify er bare starten....

Side 99 av 133 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 109 119 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •