Piracy..is it a crime? - Side 98

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 98 av 133 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 118 128 ... SisteSiste
Viser resultater 1,941 til 1,960 av 2649
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Konsekvenser blir det ikke bare det logges å ikke brukes.
    BigChampagne var vel selskapet som logget for film platebransje der barn , døde osv ble saksøkt som etter min mening var dårlig jobb.
    Så dårlig rettssikkerhet, har man ikke i norge. Det er nok neppe noe man behøver å bekymre seg for her hjemme. Men som en slags propaganda fra piratsiden, fungerer det sikkert.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes nok av tilfeller selv her i Norge hvor ting startet med en god intensjon om å skape orden i sakene - men siden har stort sett handlet om dra inn penger. Hva som er rett eller galt betyr ikke så mye lenger..

Parkeringsbransjen for eksempel?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Finnes nok av tilfeller selv her i Norge hvor ting startet med en god intensjon om å skape orden i sakene - men siden har stort sett handlet om dra inn penger. Hva som er rett eller galt betyr ikke så mye lenger..

å, det er mange som er mye verre (parkering er jo egentlig en tjeneste):
    - bompengefinansiering som forlenges etter at vegen er nedbetalt
    - småbåtregisteret (selv om det ble gjort frivillig etterhvert)
    - EU kontroll (har du sett noe til dette i Hellas, Spania osv)
    - eiendomsskatt (selv med max grense, finner kommunene på nye takstmetoder når taket er nådd)
    - avgift på fossilt brennstoff (som brukes til...)
    - el-avgift (for hva)
    - omregistreringsavgift for kjøretøy (for hva)
    - HK avgift for kjøretøy og båtmotorer (for hva)
    - dokumentavgift (står overhode ikke i stil til hva du får for den)
    - moms (hvorfor ikke bare på luxusvarer)
    - toppskatt (hvorfor)
    - arveavgift (skatt på verdier som allerede er beskattet opp til flere ganger)
    - gebyr for utstedelse av pass (pass er noe du faktisk har krav på som norsk statsborger)

puh - følte meg litt fattig nå, kanskje jeg må avvente kjøp av en ekstern DAC

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Hvor mange saker behandler parkeringsvaktene i løpet av et år? Hvor mange av de sakene er faktisk ikke korrekte? Egen erfaring er at det praktiseres ganske ulikt (de to bøtene jeg har fått), men er ganske greie å ha med å gjøre hvis man utviser normal folkeskikk. Ikke som han fyren her: Skjøt mot p-vakt - rb.no Han var over snittet hissig på p-vakta. (dette er vel ganske OT, men jeg skulle likt å visst tall på hva dem behandler av saker kontra klager).

Så lenge man bedriver et privat foretak, er selvsagt formålet å gå med overskudd..... Derimot skal også dem holde seg innenfor lovens bokstav.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Så dårlig rettssikkerhet, har man ikke i norge. Det er nok neppe noe man behøver å bekymre seg for her hjemme. Men som en slags propaganda fra piratsiden, fungerer det sikkert.

Dreier dine meninger om nettet , fildeling osv innenfor Norges grenser
    Norge er ett av de mest liberale land så her får fildelere lite problem men det er konstant press og pengeinteresser som garantet ikke lar Norge sitte som en fristad lenge (det var slik Sverige lenge også til TPB)

Nei eksemplet mitt var rettsikkerheten i USA der nesten 20 000 ble saksøkt på kort tid.
    nå tror jeg film platebransjen hovedsakelig bruker Danske Dtecnet mye pga at det ble så mye elendig saksøking før.

Så må du huske at logging er world wide og også derfor USA og Hollywood sto bak sirkuset i Sverige

men
    ærlig talt
    Hvorfor tenker du ikke at opphavsbeskyttet er gammeldags å at slikt matteriale burde beskyttes , gis ut i ikke kopierbare formater

Hvorfor er masse regler og lover det eneste som står i hode på deg

Er du imot utvikling selv når det kan hjelpe til med å beskytte og øke inntekt

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er fint for deg at du føler deg så sikker på dette. Det betyr at dersom du får presentert en slik sak er du resurssterk nok til å si at dette er ikke riktig og kjempe saken videre i sterk tro på at dette ikke kan nå fram. Men desverre så er det akkurat det motsatt advokatene gambler på. De gambler på at en viss andel ikke har like stor tro på dette, eller ikke er resurssterke nok til å føre saken videre. De sakene vi hører om er de resurssterke som fører saken videre. Men hva med alle de som lar seg overbevise av advokatene som forteller dem at de garantert kommer til å tape i retten og derfor betaler forliket i frykt for å bli gjeldslaver resten av livet. Det er "easy money" for bransjen.

Det er naivt å tro at dette ikke kan skje i Norge når det er de samme organsisasjonene som fører sakene. Problemet oppstår når kommersielle interresser involveres. Det er desverre ikke her bare snakk om underholdningsbransjen, men deres "underlevrandører". Det er klart at når private selskaper ser sitt snitt i tjene penger på å hjelpe til i kampen mot priatene, så er det fort gjort at det taes noen snarveier i ønske om å levere et effektivt produkt til sin oppdragsgiver. Sony rootkit-saken er jo et godt eksempel på hvordan det går når en underlevrandør blir litt overiverig i streben etter å levere et "best mulig produkt" til sin oppdragsgiver.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BigChampagne var vel selskapet som logget for film platebransje der barn , døde osv ble saksøkt som etter min mening var dårlig jobb.
    Så mot argumentet ditt er pga av et firma i USA som gjorde en dårlig jobb. Jeg ville heller stilt et spørsmål til driftingen av dette firmaet, det vil selvfølgelig være en forutsetning at dette gjøres en rettsmessig riktig jobb. Nå synes jeg generelt moralen til dem amerikanske firmaene og rettsvesen kunne ha vært bedre og den kan ikke helt sammnelignes med den vi har i norge. Så at et firma i USA har gjort noen dårlig jobber vil ikke det påvirke min mening om hvordan vi bør ha det i norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sagt at alt skal være lov, men jeg ser det ikke som noe problem at elementer som utøver aktivitet som ikke er innefor loven overvåkes.

Nå er det ikke noe overvåking av den generell nettraffikken som overvåkes i Sverige - den registreres. Ingen sitter å følger konstant med på hva man gjør, men man kan vel "spole" tilbake og finne frem til punkter som er av interesse. Hvis du synes dette er "skummelt", anbefaler jeg det å ikke kjør gjennom bompengeringen i Oslo - da blir du nemlig registrert i deres logg... Huff og huff....
    Jeg er egentlig mest overrasket over at du ikke er bekymret for det. Selvfølgelig syns jeg det er en uting!

Den overvåkingen jeg snakker om (før du dro inn den svensk loven), er den plateselskapene ønsker å utføre. De ønsker å finne de elementene som faktisk laster ned opphavsbeskyttet musikk nedlaster eller opplaster ikke har rettighet til. Oppsøker man disse sidene (som i tilnærmet utelukkende inneholder opphavsbeskyttet materiale) – ja da må man regne med at noe ser deg.

Bevisene skal holde i en rettssak og være gode for å få utlevert personopplysinger.
    Syns du sa at vi ikke snakket om overvåkning, men om lagring ;-)

For å få til dette må de drive ganske omfattende overvåkning. Det er faktisk slik at folk distribuerer slikt materiale på mange måter, ikke bare gjennom torrenttrackere. Web, News, FTP, flyttbare disker osv osv. Stoler du virkelig på at de ikke misbruker denne omfattende informasjonen? Syns du virkelig at det verdt å bytte personvern med overvåkning for å tekkes en bransje?

Jeg skjønner det rett og slett ikke.

Jeg har snakket om overvåkning som innehaverne av opphavsretten ønsker å utføre. Om noen lagrer all info om meg, ja velbekomme – der finner man ikke mye spennende…
    Du er blåøyd i mine øyne. Jeg er en lovlydig borger, men jeg ønsker likevel ikke at så lite som mulig av hva jeg gjør skal bli registrert.

La meg quote privacy international:
    "It is recognized worldwide that wiretapping and electronic surveillance are a highly intrusive form of investigation that should only be used in limited and unusual circumstances. Nearly all major international agreements on human rights protect the right of individuals from unwarranted invasive surveillance."

Selvsagt vet jeg at det forekommer lovlig fildeling. På samme måte vet jeg at en IP adresse alene, er et heller tynt bevis, men er første skritt på veien til et bevis.

Nå tror jeg for eksempel at en norsk domstol vil si seg ganske så uenig med deg vedr. TPB. Var vel også en svensk domstol som avsa en dom vedrørende den saken for en tid tilbake? Eller husker jeg feil? Ble ikke bakmennene dømt til 1 års fengsel og solidariske erstatningsansvarlige for 30 mill?
    Nå får vi se da. Dommen er ikke rettskraftig ennå.

Teknologien er ikke ulovlig, men det er hvordan den benyttes som er ulovlig. Teknologien er vel og bra. Hadde, som du nevner, bakmennene gjort sitt for å holde sine indekser/kartoteker av ”veivisere” rene for opphavsbeskyttet materiale – ville dem høyst sannsynlig ikke sittet i den knipa dem sitter i pr dags dato (og ikke kommer til å komme seg ut av).

Her bommer du helt og holdent på blinken. Dette er en skivebom som etter hvert har begynt å bli vanlig…. Hensikten med CD-R plater, er ikke å kopiere opphavsbeskyttet materiale. Den kan brukes til det, men det er ikke ”hovedmålet” med den. Kopimaskinen likeså – den er ikke lagd med kun for formål å kopiere bøker. Disse sammenligningene trodde jeg faktisk vi var ferdige med i denne diskusjonen og hadde lagt bak oss – de er nemlig ikke relevante i det hele tatt!
    Slutt med den arrogante tonen.

Hovedmålet med torrents er jo heller ikke å kopiere ulovelig materiale. Så der er vi enig. Jeg sliter dog med å skjønne hvorfor de som stiller infrastruktuen til rådighet blir tatt, mens de som bryter loven går fri.

Til slutt – hvorfor er dere så redd for overvåking av datatrafikk? Eneste grunnen jeg kan se til at man skal frykte overvåking, er aktivitet som ikke tåler dagslyset. Eller kanskje det er god gammeldags paranoia? Det er nemlig jeg litt interesert i….. For det kan da umulig være farlig så lenge man er på rett side av loven?

Gjentar uansett min advarsel – ikke kjør gjennom bompenge ringen i Oslo. Da blir det som i eventyret: ”der telte han deg også!”
    Jeg er faktisk skeptisk til det også, og hadde helst sett at det ble gjort på en annen måte. Ok ikke minst de fortoboksene som registrerer gjennomsnittsfart - hvor de må registrere alle som passerer for å ta noen få.

Problemet med slik infrastruktur ikke bruken idag egentlig (bortsett fra at vi alle har rett til å ikke bli overvåket imho). En fare er problemet er at potensialet for for missbruk ved et regimeskifte. Hvis infrastrukturen er på plass er det lett å sette igang med overvåkning som kanskje ikke bare er til for å ta de som bedriver ulovligheter.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men
    ærlig talt
    Hvorfor tenker du ikke at opphavsbeskyttet er gammeldags å at slikt matteriale burde beskyttes , gis ut i ikke kopierbare formater
    Ikke for å være frekk, men jeg er ikke helt sikker på hva du mener her - tar alikevel sjansen. Du mener at opphavsbeskyttelse er gammeldags? At musikk og filmproduksjone skal fritt kunne kopieres uten noen som helst restriksjoner hvis bransjen ikke selv lager et format som ikke lar seg kopiere?

Jeg mener at man ikke under noen omstendighet kan slippe løs en slik ordning. Det vil være ødeleggende for opphavsemennene, da man ikke vil kunne finansiere gode produksjoner lenger. Man vil totalt miste bredden. Nå snakker ikke jeg om profit enda, men produksjoner som i best fall går i null. Man for ikke ting til å gå i null hvis du skal la folk forsyne seg fritt!

Hvorfor er masse regler og lover det eneste som står i hode på deg
    Nå tillegger du meg meninger jeg ikke har - tenker ikke kun regler og lover. Du vet nok minimalt om meg.

Er du imot utvikling selv når det kan hjelpe til med å beskytte og øke inntekt
    Nei - er overhode ikke i mot utviklingen. Den utviklingen jeg derimot er i mot, er at forbrukerene tar seg til rette og gjør som dem vil med materiale dem ikke har rettighet til.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xell
    Der er fint for deg at du føler deg så sikker på dette. Det betyr at dersom du får presentert en slik sak er du resurssterk nok til å si at dette er ikke riktig og kjempe saken videre i sterk tro på at dette ikke kan nå fram. Men desverre så er det akkurat det motsatt advokatene gambler på. De gambler på at en viss andel ikke har like stor tro på dette, eller ikke er resurssterke nok til å føre saken videre. De sakene vi hører om er de resurssterke som fører saken videre. Men hva med alle de som lar seg overbevise av advokatene som forteller dem at de garantert kommer til å tape i retten og derfor betaler forliket i frykt for å bli gjeldslaver resten av livet. Det er "easy money" for bransjen.

Det er naivt å tro at dette ikke kan skje i Norge når det er de samme organsisasjonene som fører sakene. Problemet oppstår når kommersielle interresser involveres. Det er desverre ikke her bare snakk om underholdningsbransjen, men deres "underlevrandører". Det er klart at når private selskaper ser sitt snitt i tjene penger på å hjelpe til i kampen mot priatene, så er det fort gjort at det taes noen snarveier i ønske om å levere et effektivt produkt til sin oppdragsgiver. Sony rootkit-saken er jo et godt eksempel på hvordan det går når en underlevrandør blir litt overiverig i streben etter å levere et "best mulig produkt" til sin oppdragsgiver.
    Norge har en litt annen rettssikerhet enn feks USA.... At du ikke stoler på det, er litt trist.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei eksemplet mitt var rettsikkerheten i USA der nesten 20 000 ble saksøkt på kort tid.
    Ja, men det er sikkert mange millioner som driver med ulovligfildeling i USA. Hvis det handler om noen har blitt feil dømt så hander det ikke bare om ulovlig fildeling. Det er så mange som blir feildømt at det å begynne nødvendigvis med "ulovlig fildelere" blir litt dumt i denne sammneheng. Da må man begynne å ta for seg andre dommer også, og kansje mye viktigere dommer....

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    min mening om hvordan vi bør ha det i norge.
    Alle bør ha sin egen mening men er det virkelig så viktig at musikkbransjen skal få så stor makt over internett så vi får nærmest Kina tilstander istedenfor at musikkbransjen innretter seg i forhold til tid vi lever i.

Man har sansynligvis lite peiling på internett og pc men elsker musikk så derfor en slik holdning til lov hysteri og ovevåkning

Alt kan kombineres å ser det som en svært trangsynt og egoistisk modell enten musikkbransjen skal få bli uendret eller at fildeling er fritt frem.

(det enkleste og mest prevantive ville vært om musikkbransjen endrer seg fordi fildeling vil aldri bli borte med mindre internett legges ned)

Om musikkbransjen nekter å endre seg vil fildeling eksistere på samme måte som de 10 siste år men med nye og vidreutviklede modeller en de vi har i dag
    (fildelingsproblemet blir da aldri borte)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være frekk, men jeg er ikke helt sikker på hva du mener her - tar alikevel sjansen. Du mener at opphavsbeskyttelse er gammeldags? At musikk og filmproduksjone skal fritt kunne kopieres uten noen som helst restriksjoner hvis bransjen ikke selv lager et format som ikke lar seg kopiere?

Jeg mener at man ikke under noen omstendighet kan slippe løs en slik ordning.
    +1

Jeg tror nok musikk og film vil alltid være bekyttet av åndsverksloven. Og ha et fritt ukontrollert markedet tror jeg ingen har nytta av, iallfall ikke brukerene......

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wukka
    Jeg er egentlig mest overrasket over at du ikke er bekymret for det. Selvfølgelig syns jeg det er en uting!
    Jeg har ikke noe å bekymre meg over! Holder meg på rett side av lovens bokstav. At noen skulle ha stor innteresse av å se hva jeg har søkt på og besøkt på internett - da for dem gjøre det..... Det vil i så fall være en meget kjedsom opplevelse

Syns du sa at vi ikke snakket om overvåkning, men om lagring ;-)

For å få til dette må de drive ganske omfattende overvåkning. Det er faktisk slik at folk distribuerer slikt materiale på mange måter, ikke bare gjennom torrenttrackere. Web, News, FTP, flyttbare disker osv osv. Stoler du virkelig på at de ikke misbruker denne omfattende informasjonen? Syns du virkelig at det verdt å bytte personvern med overvåkning for å tekkes en bransje?

Jeg skjønner det rett og slett ikke.
    Nå tror jeg ikke at dem man først og fremst er ute etter, er hva du og kompisen din flytter mellom eksterne disker.... Man er ute etter dem som deler på www - ikke private delinger med kompiser (som er fullt lovlig i norge).

Det er ikke snakk om å bytte noe personvern mot overvåking. Ingen som kommer til å offentliggjøre at du har vært på den og den siden. Det er en logg ingen ser på, før man begynner å etterforske noe. At du ikke skjønner det har jeg fortstått.

Du er blåøyd i mine øyne. Jeg er en lovlydig borger, men jeg ønsker likevel ikke at så lite som mulig av hva jeg gjør skal bli registrert.

La meg quote privacy international:
    "It is recognized worldwide that wiretapping and electronic surveillance are a highly intrusive form of investigation that should only be used in limited and unusual circumstances. Nearly all major international agreements on human rights protect the right of individuals from unwarranted invasive surveillance.".
    Hva er så farlig at noen har registeret at du har surfa på avforum? Det er ingen som konstant sitter og ser på dine bevegelser... Holder du deg på rett side av loven, har du jo ikke noe å frykte?

Kall meg blåøyd så mye du orker - argumentene dine blir ikke bedre av den grunn.

Nå får vi se da. Dommen er ikke rettskraftig ennå.
    Den dommen blir jo aldri rettskraftig med bakgrunn av at den er anket. Uansett har den skapt høye, fine bøler som har stengt ned mange torrentsider. Dommen var etter min mening i tråd med hva man kunne forvente.

Hovedmålet med torrents er jo heller ikke å kopiere ulovelig materiale. Så der er vi enig. Jeg sliter dog med å skjønne hvorfor de som stiller infrastruktuen til rådighet blir tatt, mens de som bryter loven går fri.
    De har tilrettelagt for ulovlig nedlastning. Gjort det meget enkelt å finne opphavsbeskyttet materiale. Tilnærmet eneste funksjonen til TPB er å gjøre opphavsbeskyttet materiale tilgjengelig. Noe dem forsøkte å skjule under rettssaken, men ikke akkurat legger skjul på utenfor...

Jeg er faktisk skeptisk til det også, og hadde helst sett at det ble gjort på en annen måte. Ok ikke minst de fortoboksene som registrerer gjennomsnittsfart - hvor de må registrere alle som passerer for å ta noen få.
    Hva er så farlig med å bli registert når du kjører gjennom bompengeringen da? Gjennomsnittshastighets fartsbokser er vel ikke tatt i bruk eller funnet lovlige pr d.d.

Problemet med slik infrastruktur ikke bruken idag egentlig (bortsett fra at vi alle har rett til å ikke bli overvåket imho). En fare er problemet er at potensialet for for missbruk ved et regimeskifte. Hvis infrastrukturen er på plass er det lett å sette igang med overvåkning som kanskje ikke bare er til for å ta de som bedriver ulovligheter.
    Hva skal de som ikke bedriver ulovligheter tas for da? Sende mail eller lese på vg.no?

Newcomer manenzza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi meg Spotify med film og serier så slutter jeg å laste ned.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle bør ha sin egen mening men er det virkelig så viktig at musikkbransjen skal få så stor makt over internett så vi får nærmest Kina tilstander istedenfor at musikkbransjen innretter seg i forhold til tid vi lever i.
    Vi blander igjen inn andre land som ikke helt kan sammenlignes. Man setter alltid ting på spissen, men det blir lite nyansert.

Men hvorfor er det så viktig at det absolutt skal ha den gratis musikken, og at man går i korstog og starter eget pirat-parti?? Og så for å sette det litt på spissen, hvorfor ikke bare slutte med dette tullet så hadde vi sluppet disse ny lovverkene og overvåkingen....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE][QUOTE=wukka]
    Her er det ingen som er noe mer arrogante enn andre, og det gjelder også deg

Newcomer manenzza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi blander igjen inn andre land som ikke helt kan sammenlignes. Man setter alltid ting på spissen, men det blir lite nyansert.
    Hahaha! Å det fra mannen som sammelinger at voksnee mennesker egasjerer seg for noe det brenner for, med at datteren på 6 vil ha gratis is!!

Men hvorfor er det så viktig at det absolutt skal ha den gratis musikken, og at man går i korstog og starter eget pirat-parti?? Og så for å sette det litt på spissen, hvorfor ikke bare slutte med dette tullet så hadde vi sluppet disse ny lovverkene og overvåkingen....
    Det "finnes" ikke heldigvis ingen lover eller overvåkning ennå. Helt til slike som deg slipper til makta. Høyresida på sitt verste..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri skjønt det der med at film og musikk absolutt skal være gratis. Det er faktisk andre mennesker som har produsert produktet og har brukt penger på å produsere den. Skal det være en rett at andre skal kunne forsyne seg av den uten at opphavsmannen skal få dekka opp sine kostnader?

Et paradoks er at vi hadde sluppet all denne skrekklige overvåkningen, horrible bruken av skattepenger, endeløse lange diskusjoner hvis de som benytter seg av musikken hadde betalt for seg.... Ikke bare tatt saken i egne hender og laget "sitt eget pirat marked".

Skal jeg være helt ærlig - piratpartiet, det ser jeg virkelig på som et sandkasseparti. En sandkasse der de som går i "protest-tog mot at noen er så groteske at de ønsker betalt for jobben de har utført" samler seg. Kan i beste hennsende ses på som et humoristisk innslag i politikken etter min mening.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg mener at man ikke under noen omstendighet kan slippe løs en slik ordning. Det vil være ødeleggende for opphavsemennene, da man ikke vil kunne finansiere gode produksjoner lenger. Man vil totalt miste bredden. Nå snakker ikke jeg om profit enda, men produksjoner som i best fall går i null. Man for ikke ting til å gå i null hvis du skal la folk forsyne seg fritt!

Jeg mener ikke skal fritt kopieres og distribueres
    men mener

Endrer ikke film og musikkbransjen seg vil det fortsatt kopieres og fildeling vil øke i årene fremover.
    Ingen ting kan stoppe fildeling
    (ingen regler , lover , ip filtrering osv vil hjelpe da desentralisering , kryptering osv gjør at man ikke får sporet hash osv til fra sender/motaker)
    Hash function - Wikipedia, the free encyclopedia (filers fingeravtrykk , man sporer jo ikke etter navn på filer)

Det eneste jeg ser i dag som kan beskyttes er Blu Ray (når spilleren er tilkoplet internett)
    Med lagringsplass BD og ulike tilgangsnøkkler og registreringer over nett bør det gå og få BD kopieringsfritt og sikkert.

SACD kan kopieres til lavere kvalitet (via analoge audio kablene)
    eller ved å lodde inn domponenter i SACD spiller (som etter alle år knapt er forsøkt men gjøres av et firma i Sveits)
    Ellers er SACD kopieringsfritt da beskyttelsen brennes utenfor leseommeråde til laser.

Resten av medier er gammeldagse å bør få nye format

Fremtidig valg enten med Kina sensur i Norge eller uten vil fildeling overleve .
    Forskjellen blir at med Kinasensur går mye bra og flott tapt pga en kamp som bør unngås og heller kjempes ved at film , platebransje endrer sine produkter

Side 98 av 133 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 118 128 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •