Piracy..is it a crime? - Side 96

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 96 av 133 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 116 126 ... SisteSiste
Viser resultater 1,901 til 1,920 av 2649
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wukka
    Forstår jeg deg riktig hvis du mener at dersom vi kunne fått bukt med det, så hadde total overvåkning vært greit?
    Nei, jeg er i mot overvåking.... men det jeg skulle frem til at vi kan ikke la være å ha lover og regel fordi ikke klarer å få bukt med ulovlig fildeling. Vi får ikke bukt med vold, ran , mord, råkjørere osv, men vi må fremdeles ha lover og regler.....

Newcomer manenzza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Kort sakt ja, hvis målet er å få gratis musikk, så er det latterlig.... for deg og dem som har start dette partiet så er det sikkert veldig alvorlig ;-) :
    Jeg har ikke noe med dette partiet å gjøre. Synes bare det var ganske teit å si at å engasjere seg er latterlig, uansett hvilken grunn man måtte ha.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xell: Jeg er selvfølgelig ikke for at noe blir anklaget på feil grunnlag.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xell
    Men de RIAA har jo reist sak gjentate ganger på heller tvilsomt grunnlag. Som å saksøke folk som aldri har hatt PC eller internett tilgang. Personer som har vært døde i 2 år og aldri hatt PC den gangen de levde (ei dame som hadde vært død i 2 år ble saksøkt for å ha tilgjengeliggjort 700 sanger på nettet) . Ei 14 år gammel jente var blandt mange tiltalte i et massesøksmål. Kan godt hende hun hadde lastet ned noen sanger, men hun står neppe som eier av den nettlinja hun bruker så hvordan de kom fram til navnet hennes skal gudene vite.

Problemet er også at når disse personene blir saksøkt så blir de presentert med et krav og en mulighet til å ingå forlik. Erstatningen i forliket kan virke som et kjempetilbud, men ligger stort sett langt over hva som er relevant erstatning (det virker jo ikke som om RIAA har helt kontroll over hva de saksøkte har gjort eller ikke gjort så hvordan de kommer fram til erstatningsbeløpet er jo også et stort spørsmålstegn). Problemet er at folk flest har ikke kapasitet til å gå inn i en rettsak selvom man mener at kravet ikke er rettferdig. Da ender man opp med mange forlik. Bransjen selv inrømmer at disse forlikene er en viktig intektskilde i dag hvor man ikke har kommet opp på god intjening i de digitale distribusjonskanalene.

Og siden flertallet av sakene går i forlik er det også veldig fuzzy tall på hvor mange det er som faktsik blir saksøkt. Det er nok mange advokater i dag som kan livnære seg fulltid som "hederlige" priatforkjempere.
    En av mine favoritt-nettsteder har harselert mye med dette. Anbefalles, selvom det er helt tragisk at det skjer.

Denne er spesielt relevant, og jeg lo så jeg grein når jeg leste den første gang. Nå er det jammen ikke langt unna at det er sant:
    BBspot - Insecure, Unstable Programs Being Helped by Software Psychologists

Flere morsomme artikler:
    BBspot - RIAA Lawsuit Decision Matrix
    BBspot - RIAA Offers Lawsuit Protection Family Packs
    BBspot - RIAA Wants Background Checks on CD-RW Buyers
    BBspot - RIAA Plan for RFID Chips in CDs Will Prevent Unauthorized Sharing
    BBspot - RIAA Updates Mission Statement to Reflect Priorities

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg er i mot overvåking.... men det jeg skulle frem til at vi kan ikke la være å ha lover og regel fordi ikke klarer å få bukt med ulovlig fildeling. Vi får ikke bukt med vold, ran , mord, råkjørere osv, men vi må fremdeles ha lover og regler.....
    Jeg forstår deg bedre nå - hvis du likestiller fildeling med vold, ran, mord og råkjørere.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Så du har ikke noen argumenter mot at en mektig platebransje går løs på enkeltpersoner uten særlige ressurser?

Slik som med Jammie Thomas - eller kanskje til og med mindreårige?

Spesielt når problemet er skapt av platebransjen selv? Ved å verken tilby bra kopieringsbeskyttelse eller lovlige tilbud?
    Nå vet jeg ikke helt hvor du vil, mener du det bør være lovlig for mindreårig å laste ned ulovlig eller hvis man har dårlig råd?? Hvor setter du grenser for hvem og hvorfor man bli anklaget eller stillt for retten? Iallefall blir det veldig lett for kriminelle å spekulere i dette.

Hvis en mindreårig eller andre med lite ressuser blir tiltalt så håper jeg retten vet å håndtere dette i forhold til personens bakgrunn. Men ikke misforstå meg, jeg er imot at det skjer og jeg tror heller ikke bransje har noe å tjene på dette i det lange løp.

Forøverig så har jeg har jeg ikke sansen for den amerikanske rettsvesen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår deg bedre nå - hvis du likestiller fildeling med vold, ran, mord og råkjørere.
    Det var nå dine ord. Er du i det kverulerende hjørne idag Mr_Spock?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi enige. Vi bør ha lover og regler som forbyr fildeling av piratkopiert materiale OG som forbyr private aktører å overvåke / etterforske lisensbrudd(også omtalt som tyveri av enkelte)
    på egenhånd.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nå dine ord. Er du i det kverulerende hjørne idag Mr_Spock?
    Bare for å veie opp vektskålen litt i favør menigmann i stedet for platebransjen!

Kan ikke la dere herje fritt vet du
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tele 2 - way to go

Tele 2 kringgår Ipredlagen - Nyheter - Expressen.se

Men er dette bra hvis brukeren gjør en "ordentlig" forbytelse da? Eller er det kun fildelingsdata de ikke sparer på?

Hmm - kan resultatet bli at vi får et enda friere nett?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tele 2 - way to go

Tele 2 kringgår Ipredlagen - Nyheter - Expressen.se

Men er dette bra hvis brukeren gjør en "ordentlig" forbytelse da? Eller er det kun fildelingsdata de ikke sparer på?

Hmm - kan resultatet bli at vi får et enda friere nett?
    Da får de vel etterforske forbrytelsen på annet vis. Kan ikke overvåke all trafikk for å ta noen få som gjør ulovligheter.

Dessuten. Knytning til IP er ikke stort verdt. "alle" har usikrede nett(både WEP og WPA er usikkert) og det er ikke godt å vite hvem som faktisk har brukt IP-en. Om de skulle knytte det til en spesiell PC, så vet du jo heller ikke hvem som har brukt den, hvis dete er flere i en familie f.eks.

wukka

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Til dem som pr definisjon bryter loven og laster ned opphavsbeskyttet materiale mener du? Skal man sikre dems personvern?
    Mot kommersielle og ellers uvedkommende interesser, ja. Kun politi skal kunne bedrive overvåking, og da bør det være fremlagt en velbegrunnet mistanke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp, vi har alle de lovene vi trenger.

Problemet er vel kanske det at Mediabransjen føler at siden politiet bruker tid og resurser på bagateller som Mord, ran,voldtekter osv, så må de selv få lov til å overvåke, etterforske og forfølge de virkelige fæle forbryterne i vårt samfunn, helst så vil de også ha sine egne folk både i forsvaret og bak dommerens pult

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FE3T
    Nettopp, vi har alle de lovene vi trenger.
    Jeg tror også vi har alle lovene vi trenger, men dem lovene vi har er kansje ikke tydlige nok for folk flest. Ved å innføre strengere lover så tror jeg ikke flere blir tatt eller at det blir større konsekvenser for dem som blir tatt. Men jeg tror det har en forbyggende-effekt og virkemiddel mot ulovlig-fildeling, vi får ikke bukt med ulovlig-fildeling som med alt annet elendighet her i samfunnet, men forhåpentligvis klarer vi å begrense dette. Hvis bransjen skal få til en ny nyttløsning så må brukerne forstå at dette er galt.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på når det kommer filmer og serier om hvor fælt fildeling. Die Hard 4 var jo ganske...digital, mulig vi får se Bruce Willis gi velfortjent deng til nedlastere i nummer fem?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Mot kommersielle og ellers uvedkommende interesser, ja. Kun politi skal kunne bedrive overvåking, og da bør det være fremlagt en velbegrunnet mistanke.
    Synes du med en gang skal begynne med ditt lokale kjøpesenter. Gå til ledelsen å si at du ikke aksepterer at dem har vektere da det er polititet som skal ta tyver og overvåke - ikke private! For det er jo uhørt. Private skal jo ikke selv få beskytte sine interesser.... Det er jo fy og skam!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manenzza
    Jeg har ikke noe med dette partiet å gjøre. Synes bare det var ganske teit å si at å engasjere seg er latterlig, uansett hvilken grunn man måtte ha.
    Å engasjere seg er ikke ensbetydene at det er postivt, det kan også være negativt. I dette tilfelle synes jeg det bare blir latterlig, akkurat som dattern min 6år hadde gått i korstog for å få gratis is. Du kan selvfølgelig mene noe annet, og partiet har muligens mange andre saker på listen sin som er mer viktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Lurer på når det kommer filmer og serier om hvor fælt fildeling. Die Hard 4 var jo ganske...digital, mulig vi får se Bruce Willis gi velfortjent deng til nedlastere i nummer fem?
    ja, den hadde sluttet med at Bruce Willies ikke fikk lastet ned gratis musikk:lol: :lol: en ordentlig happy ending

Newcomer manenzza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .............

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manenzza
    Jeg synes du er latterlig.
    Ja, det er ingnting galt med at du synes det, selv så kan ikke jeg bedømme deg siden jeg ikke kjenner deg :wink: Du forsvarer ikke pirat-partiet så det stikker vel ikke så veldig dypt?

Det er fremdeles like latterlig, hvis det ikke er det så får du argumentere mot det da. Overbevis meg, kansje jeg bytter mening??

Side 96 av 133 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 116 126 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •