Piracy..is it a crime? - Side 92

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 92 av 133 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 112 122 132 ... SisteSiste
Viser resultater 1,821 til 1,840 av 2649
    Rune Bakke
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Greit nokk å pynte på enkelte utsagn med :grin: og :smile:, men når du kriminalliserer og stille veldig ledende spørsmål som hentyder at alle som ikke er enig med deg eller platebrangsjen osv, da blir jeg som lovlydig betalende kunde og da også på mange måter som en av dine mange "arbeidsgivere", ganske så trekt.
    Dette er kverulering på høyt nivå!
    Om man bryter loven er man kriminell! PUNKTUM!
    Det hjelper ikke om du selv står til ansvar!

Og å ta seg friheter på bekostning av lover og regler, på grunn av sin egen mening, det er da anarki? Hva vil du kalle det?

Men ja, jeg pyntet på noenting her og overdrev en del, men hva skal til for at TPB displene skal skjønne da? Men denne tråden gidder jeg ikke forfølge mere, du kverulerer FOR Å kverulere nå.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rune Bakke
    Nåja, det er nyanseringer om lovbrudd: Kriminalitet kontra foreseelse.

Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/generell-chi...ml#post1139646

Jeg må innrømme å ha brukt Piratebay, men kan ikke forsvare det med gode argumenter.

Men fy pokker for en fin måte å få seg mye og bra musikk på! Har begynt å høre MYE på musikk etter at jeg begynte med MP3/FLAC.

Men finnes det egentlig noen gode argumenter for at de skal få fortsette?
    Trodde ikke musikere som er imot nedlasting lastet ned selv

Newcomer Thrawn sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, hvis man feilparkerer, eller står noen minutter over betalt parkeringstid, så er man altså kriminell?

Ja, jeg kverulerer for å kverulere

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant artikkel. Jeg må muligens revurdere noe av det jeg har trodd, men jeg vil aldri revurdere at det er artistene (via plateselskapene) som selv må bestemme over sin eiendom!
    Her begår du samme feilen som endel fildelerhatere gjør (muligens som resultat av den pågående propagandakampanjen): Blander lovverket. Dette handler om opphavsrett. Ikke eiendomsrett, ikke trademarks, ikke patenter, men opphavsrett. Lovverket er ganske klart på at dette IKKE er det samme, og det bør også vi som debattanter være klare på.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ja, jeg pyntet på noenting her og overdrev en del, men hva skal til for at TPB displene skal skjønne da?
    De skjønner, men de er ikke enige med deg.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Dette gjelder vel en litt större gruppe, det er mange som skal dele på denne erstatningen, er det ikke det? Om noen er rike fra för er urelevant. Hvem skal avgjöre hvor mye penger man skal kunne ha tjent for at det skal väre greit å forsyne seg gratis av deres produkter og skapelser? Du?

Jeg synes temaet er vanskelig, spesielt for meg som er musiker.
    Jeg ser absolutt positive aspekter med nedlasting. Det kan före til ökt salg ved at flere oppdager musikken.
    Jeg synes også det er negative aspekter som utnyttes for fullt av kyniske personer som synes at musikere skal skape musikk til dem gratis.

Jeg synes nedlasting skulle ha begrensninger. Man burde ikke kunne laste ned hele skiver eller hele låter. Jeg synes det burde holde å få laste ned deler av en plate eller ikke fullstendige låter. På den måten kan man fort avgjöre om man liker musikken eller ei, pluss at liker man det man hörer vil man mest sannsynlig kjöpe hele skiva for å få all musikken.
    Vil bare applaudere dette innlegget. Det er godt å se at noen på "innsiden" har såpass mye innsikt og forståelse, og at lynsjemobbmentaliteten ikke gjennomsyrer hele bransjen.

Jeg tror de aller fleste er enige i at musikerne skal kunne tjene penger på sitt virke, men samtidig er det ganske åpenbart at den gamle finansieringsmodellen, der pengene kommer inn via distribusjonsleddet, har spilt fallitt. Den er både tidkrevende, upraktisk, lite miljøvennlig, og dyr, og dette er noe kundene i større og større grad innser. At de da velger å bryte loven er ikke så vanskelig å forstå; i alle tilfeller der loven ikke nødvendigvis stemmer overens med gjeldende moral blir det vanskelig å håndheve regelverket, jfr. forbudstiden.

Det jeg primært reagerer på, og som jeg tidligere har kommentert (dog, det ble kjapt nok avvist som svada fra enkelte her), er når bransjen velger å forsvare seg ved å statuere eksempler av mennesker og grupper de vet ikke har økonomiske muligheter til å forsvare seg i retten (slikt er jo dyrt), samt ved å "kjøpe" et lovverk som innfører overvåking av individer, og politimyndighet til kommersielle aktører.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjøsprøyt
    http://avforum.no/forum/generell-chi...ml#post1139646

Trodde ikke musikere som er imot nedlasting lastet ned selv

Dobbeltmoral dobbeltmoral... :roll::roll:

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Vil bare applaudere dette innlegget. Det er godt å se at noen på "innsiden" har såpass mye innsikt og forståelse, og at lynsjemobbmentaliteten ikke gjennomsyrer hele bransjen.

Jeg tror de aller fleste er enige i at musikerne skal kunne tjene penger på sitt virke, men samtidig er det ganske åpenbart at den gamle finansieringsmodellen, der pengene kommer inn via distribusjonsleddet, har spilt fallitt. Den er både tidkrevende, upraktisk, lite miljøvennlig, og dyr, og dette er noe kundene i større og større grad innser. At de da velger å bryte loven er ikke så vanskelig å forstå; i alle tilfeller der loven ikke nødvendigvis stemmer overens med gjeldende moral blir det vanskelig å håndheve regelverket, jfr. forbudstiden.

Det jeg primært reagerer på, og som jeg tidligere har kommentert (dog, det ble kjapt nok avvist som svada fra enkelte her), er når bransjen velger å forsvare seg ved å statuere eksempler av mennesker og grupper de vet ikke har økonomiske muligheter til å forsvare seg i retten (slikt er jo dyrt), samt ved å "kjøpe" et lovverk som innfører overvåking av individer, og politimyndighet til kommersielle aktører.
    Men hvordan løser man dette da?
    Er det riktig å la TBP fortsette som før? Tenker ikke på teknologien, men tenker på det at de "lukker øynene" og faktisk har de vel uttalt selv at de kjører et korstog mot bransjen.
    Ville det ikke være en mer naturlig tilnærming hvis de gikk bransjen i møte ved å hjelpe dem å finne løsninger?

Hvordan kan brukerne være med å løse dette? Jeg tror ikke at å fortsette å laste ned som før, er svaret.

Vi så vel ingen søksmål mot private som kopierte en CD eller to tidligere (i alle fall ikke i Norge).? Men det siste året ble en mann dømt for å ha tilgjengeliggjort en Norsk film etter at han streamet den gratis fra VGnett. Og bare så det er klart, det var IKKE en forseelse.

Jeg mener vi må ta innover oss at vi i stor grad har brakt dette på oss selv når det har eskalert til det nivået vi er på.
    Nettet var fritt, vi misbrukte det, og det vil sannsynligvis ikke være like fritt i fremtiden....

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dette er ganske enkelt :-D

Gi folk det de vil ha!

Altså lag nedlastingssteder med flott brukergrensesnitt, rett pris, bra nedlastingshastighet, suverent utvalg og kvalitet.

Kan ikke skjønne at særlig mange vil velge suspekte virusutsatte steder i konkuranse med dette. Selv om det er gratis.

Er ikke Platekompaniet/Telenor igang med noe saker? Blir spennende!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Synes dette er ganske enkelt :-D

Gi folk det de vil ha!

Altså lag nedlastingssteder med flott brukergrensesnitt, rett pris, bra nedlastingshastighet, suverent utvalg og kvalitet.

Kan ikke skjønne at særlig mange vil velge suspekte virusutsatte steder i konkuranse med dette. Selv om det er gratis.

Er ikke Platekompaniet/Telenor igang med noe saker? Blir spennende!
    En bra idé, synes jeg.
    Men er fortsatt i tvil om hvor mange som faktisk er villige til å betale for noe, når man kan laste det ned gratis.
    Dette problemet jobbes det sikkert med å løse, men jeg er ikke sikker på at det nødvendigvis blir utelukkende positivt, for det angivelige tapet vil plateselskapene ha inn igjen. Hva kan de komme opp med? Reklamefinansiering? Dyrere konserter? Noen kommer til å tape på dette til slutt, og jeg tror ikke nødvendigvis det vil bli plateselskapene.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bra idé, synes jeg.
    Men er fortsatt i tvil om hvor mange som faktisk er villige til å betale for noe, når man kan laste det ned gratis.
    Dette problemet jobbes det sikkert med å løse, men jeg er ikke sikker på at det nødvendigvis blir utelukkende positivt, for det angivelige tapet vil plateselskapene ha inn igjen. Hva kan de komme opp med? Reklamefinansiering? Dyrere konserter? Noen kommer til å tape på dette til slutt, og jeg tror ikke nødvendigvis det vil bli plateselskapene.
    Vel vi får se hva som skjer - jeg kan da umulig tenke meg at vi har fått en hel generasjon som har en dårlig betalingsmoral.

Gi folk en sjanse til å betale for det de vil ha - det har de jo ikke hatt mulighet til å gjøre hittil.

Jeg synes den russefyren som ville betale for Dave Matthews Band er et godt eksempel - på hva jeg tror om dagens ungdom.

En annen ting er kanskje hvordan dagens platebransje fungerer - salg av nedlasting har nok litt andre økonomiske utfordringer. Jeg går ut i fra at cd-formatet egentlig var historie for lenge siden.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pirate bukta rettsaken begynner å bli ganske merkelig?

Pirate Bay-utredare fick jobb på filmbolag - Kultur & Nöjen - Sydsvenskan - Nyheter dygnet runt

Hva er det de driver med?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel vi får se hva som skjer - jeg kan da umulig tenke meg at vi har fått en hel generasjon som har en dårlig betalingsmoral.

Gi folk en sjanse til å betale for det de vil ha - det har de jo ikke hatt mulighet til å gjøre hittil.

Jeg synes den russefyren som ville betale for Dave Matthews Band er et godt eksempel - på hva jeg tror om dagens ungdom.

En annen ting er kanskje hvordan dagens platebransje fungerer - salg av nedlasting har nok litt andre økonomiske utfordringer. Jeg går ut i fra at cd-formatet egentlig var historie for lenge siden.
    Time Wilhelm Tell.
    Fremtiden er spennende og vi håper på det beste.
    Nedlasting fjerner mange mellomledd, så jeg er ikke sikker på at det blir en økonomisk utfordring for akkurat plateselskapene, men butikker, opptrykking- og distribusjonsfirmaer vil nok merke dette.
    På en annen side så kanskje plateselskapene får en mindre rolle enn i dag og artistene gjør mere selv?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje plateselskapene får en mindre rolle enn i dag og artistene gjør mere selv?
    Kanskje best plateselskap og interesse organisasjoner får sparken å nye modeller og interesseorganisasjoner overtar drift og utvikling av musikkeres verk , beskyttelse og inntjening.

home/start
    THE FEATURED ARTISTS COALITION

Noen av artistene THE FEATURED ARTISTS COALITION

Mange musikkere forsvarer dagens jakt på fildelere der bestemødre , barn osv stilles for retten.(det er ikke bare fortjente bøter og straffer da også tragiske utfall skjer -----helt unødvendig)
    De (musikkere) er mere opptatt av inntektstap (påstått eller virkelig) istedenfor å fokusere på selskapet de har kontrakt med , interesseorganisasjon og den gammeldagse driftsmodellen de driver og dårlige kontrakter de tilbyr musikkere.
    (som resulterer i økt fildeling og lite inntjening generelt for musikken som distribueres lovelig)

Hadde jeg vært musikker hadde jeg ment at mitt plateselskap og interesse organisasjon burde laget et produkt som ikke missbrukes eller andre inntjeningsmodeller som sikrer inntekt.
    (platebransjen burde vært anmeldt for at dagens situasjon er som den er)
    Da hadde man sluppet at folk ommgår et lovverk de enten ikke kan , forstår eller driter i.
    Da hadde man sluppet fildeling
    Da kunne heller ikke den gamle kværna der CD brenneren var platebransjens vei til dommedag dukke opp igjen slik det var før.

Platebransjen har altid skyldt på ett eller annet utenforstående men aldri gjort noe feil selv som har resultert i dagens situasjon.
    (er nesten som å høre politikkere utale seg der alle andre har feil eller skyld)

RIAA utalte i 2006 at artist honorar måtte reduseres pga økt fildelingsjakt ville koste mere penger
    (fildelingsjakt er vist det eneste de har som tiltak så endrer de seg ikke er det vel samme situasjon og diskusjon i 2019 eller 2040 for den saks skyld)

Rune Bakke
    Guest

Fra Nettavisen:

Hva er egentlig lov?
    For å få en avklaring på hva som er lov og ikke lov i dag, stilte vi lederen i Elektronisk Forpost Norge, Thomas Gramstad, en rekke spørsmål om hva som er lov og ikke lov når det kommer til fildeling.

Under får du fasiten på hva som er lov og hva som ikke er lov når det gjelder deling av opphavsrettsbeskyttede ting.

Er det lov å laste ned?
    Bare hvis følgende er oppfylt:

1. Det foreligger en eksplisitt lisens/tillatelse til det eller

2. Du kopierer/laster ned kun til privat bruk, og fra et eksemplar som er lagt ut lovlig (dvs. ikke f.eks. en ulovlig torrent), og du ikke må omgå DRM for å kopiere/laste ned.

Hvis dette er oppfylt, så er du enten innenfor "lov til privat kopiering" eller lojal Internettbruk i forhold til "implisitt samtykke" som oppstår ved at opphavsperson selv legger ut på nett uten sperrer (men grensene for implisitt samtykke er uklare).

Er det lov å laste opp?
    Kun dersom verket har en fribrukslisens, eller du på annen måte har tillatelse fra opphavspersonen.

Har du lov å kopiere fra familie og venner?
    Ja

Har du lov å kopiere fra familie og venner som igjen har kopiert fra familie og venner?
    Ja

Har du lov å kopiere fra familie og venner som har lastet ned ulovlig?
    Nei, det er alltid forbudt å kopiere fra "ulovlig kopigrunnlag" som det heter.

Er det lov å ta opp fra radio?
    Ja

Er det lov å ta opp fra tjenester som Spotify?
    Ikke uten at du har avtale om å gjøre det (ellers må du (1) omgå DRM (= lovbrudd) og (2) begå brudd på avtalen med Spotify (som også er lovstridig)

Hvor langt går definisjonen på familie og nære venner?
    Ja, det er jo det store spørsmålet ikke sant? Dette er ikke helt klart, men det må iallfall være folk du omgås fysisk på fritiden.

Dvs. at f.eks. en kollega på jobben som du aldri har møtt utenom jobben faller utenfor.

Finnes det noen forskjeller mellom deling av bilder, tekst, lyd eller video?
    Nei. Men det finnes forskjeller mellom ikke-kjørbare og kjørbare verk. Den siste typen, altså programvare, gjelder det strengere regler for. Se Åndsverkloven paragraf 39.

Det finnes mange aspirerende DJ-er der ute. Er det lov å mikse sammen musikk (klippe, legge oppå hverandre, legge inn nye elementer osv.) og dele dette med andre?
    Her er det en minstegrense som er veldig kort (2 sekunder eller 10 sekunder eller noe slikt) som er hjemlet i sitatretten i Åndsverkloven. Skal du sitere/gjenbruke mer enn det må du ha tillatelse fra opphavspersonen. Derfor bør alle som ønsker at musikken de lager skal kunne remixes bruke en fribrukslisens (f.eks. Creative Commons) på musikken slik at folk vet at de kan remixe som de vil.

Er det lov å benytte musikk som bakgrunnsmusikk til videoer du har laget selv og deler med andre?
    Ja, men bare i private rom. I offentlige rom blir dette å regne som offentlig fremføring, og da skal ha TONO ha avgift av deg...

TONO prøver å pushe grensen for offentlig så langt ned som mulig. Det som er klart er at spilling i frisørsalong, spilling av bakgrunnsmusikk til et foredrag på en skole eller universitet, eller spilling i et stort bryllup som ikke avholdes i et privat lokale, men i et leid lokale på byen, alle er avgiftspliktige etter loven. Men om dette blir overholdt eller kan kontrolleres i praksis er jo et annet spørsmål.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig lov?
    Er ifølge Norsk lov (dem har jo blitt endret de siste år frem til i dag som også forvirrer enkelte for hva som virkelig gjelder)

Så har man lover for hvert enkelt land ellers

Så har man USA som blander seg inn å påvirker andre lands politikk for å få gjennomslag for egene interesser så egentlig er det bare å lese Amerikas lover fordi USA fremmer enkelt sine interesser (som de gjorde i TPB saken)

_______
    Enkelte blir skremt men er i hovedsak de som setter sin fildelingsside på vent + det er mange sider som har drevet ennå mere rettet og direkte ulovelig fildeling
    Massedød blant svenske fildelingssider - nyheter - Dagbladet.no
    (men av nesten 10 000 trackere så er det helt vanelig at uroligheter skremmer enkelte men et frafall på 50 - 100 trackere er ikke merkbar nedgang + de fleste sider tilbyr det samme

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pirate bukta rettsaken begynner å bli ganske merkelig?

Pirate Bay-utredare fick jobb på filmbolag - Kultur & Nöjen - Sydsvenskan - Nyheter dygnet runt

Hva er det de driver med?

Spør du meg, synes jeg hele greia begynner å minne mer og mer om en såpeopera.

En kan ivertfall sette spørsmålstegn ved rettsikkerheten i denne saken.

En dommer med tilknytning til opphavsretts organisasjoner og nå en etterforsker som nå plutselig har fått jobb hos et filmselskap (Kan det være som takk for vel utført jobb?)

Det mest skremmende er at om denne dommen får stå, er neste steg for bransjen å bruke denne dommen for alt den er verdt til å få vedtatt nye lover som skal gjøre det lettere å overvåke hva som skjer på nett, og også å styre hva folk skal få tilgang til.

Så for virkelig å gi Bakke det inn med teskjed (noe som desverre ser ut til å være nødvendig)
    Det er IKKE dagens lovverk som plager meg, det er hva denne banden av sutrekopper kan klare å få til av NYE lover og regler som er skremmende.

Om feks nettleverandørene blir lovpålagt å stenge oss ute fra torrent sider (som også kan brukes på lovlig vis) så er det bare et spørsmål om tid før noen slipsnisser setter seg ned å begynner å fundere på hvilke andre sider vi bør stenges ute fra.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Men hvordan løser man dette da?
    Det er jo selvsagt Det Store Spørsmålet. Den som klarer å gi et svar alle er fornøyde med burde ha gode muligheter til å rake inn noen kronasjer.

Er det riktig å la TBP fortsette som før? Tenker ikke på teknologien, men tenker på det at de "lukker øynene" og faktisk har de vel uttalt selv at de kjører et korstog mot bransjen.
    Ville det ikke være en mer naturlig tilnærming hvis de gikk bransjen i møte ved å hjelpe dem å finne løsninger?
    Jo, egentlig. Problemet er vel at TBP aldri var ment som noe konstruktivt løsningforslag, heller en direkte provokasjon som skulle presse bransjen til å se etter alternative løsninger.

Hvordan kan brukerne være med å løse dette? Jeg tror ikke at å fortsette å laste ned som før, er svaret.
    Enig der.

Vi så vel ingen søksmål mot private som kopierte en CD eller to tidligere (i alle fall ikke i Norge).? Men det siste året ble en mann dømt for å ha tilgjengeliggjort en Norsk film etter at han streamet den gratis fra VGnett. Og bare så det er klart, det var IKKE en forseelse.
    Vi har sett en hel drøss med slike saker på verdensbasis, men tror ikke det har vært noen i Norge.

Jeg mener vi må ta innover oss at vi i stor grad har brakt dette på oss selv når det har eskalert til det nivået vi er på.
    Nettet var fritt, vi misbrukte det, og det vil sannsynligvis ikke være like fritt i fremtiden....
    Tja. Det samme kan vel sies om alle parter, både kunder og bransjen. Uansett gjør ikke folket som helhet noe bevisst valg, det bare retter seg etter egen moral kombinert med minste motstands vei. Det er langt lettere å fremlegge retningslinjer for næringslivet enn det er å endre på folkeopinionen, så det er fra bransjesiden løsningen må komme.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Har vært gjort undersøkelser på dette, fildelere kjøper mest musikk. Pirater kjøper mest - Musikk - NRK
    dette beviser bare att de som ser på film laster ned og kjøper litt også, og att de som nesten ikke ser på film, ikke laster ned eller kjøper film..

Side 92 av 133 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 112 122 132 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •