Piracy..is it a crime? - Side 91

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 91 av 133 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 111 121 131 ... SisteSiste
Viser resultater 1,801 til 1,820 av 2649
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg leser også att noen liker seg best i studio, og att ikke alle vill ut på konserter. der tross allt pengene ligger, så har man skutt seg selv i foten, mener nå jeg. musikk har blitt mer og mer om penger og mindre og mindre om musikken. det er lov til og jobbe litt ekstra for litt mere penger. "dere" (les: ikke noe vondt mente, måtte bare finne et ord, beste jeg fant på, på kort tid) musikere kan nok heller glede dere over og tjene penger på noe dere virkelig brenner for, nettopp hobbyen deres. Vis en artist tjener 1 million på og lage musikk, dyrke hobbyen sin, så burde det vell holde? hvorfor skal det være luksus uten like bare fordi man er artist? Hva gjør dere så mye bedre enn oss "mannen i gata" som kanskje ikke har penger til og høre på all den musikken vi har lyst på, så da blir kanskje nedlasting en god nummer 2!

Janteloven står sterkt i Norge og jeg er nok dypt integrert i denne måten og se livet på.

og viss man er labela på et indieplate selskap så ser man vell ikke et øre av de pengene?

da blir det en jobb når man "krever" og få betalt, og vis man vill tjene penger så må man kanskje gå ett skritt lengre, får og tjene disse pengene. Jeg trodde att folk liker musikken din og att musikken har en liten eller stor betydelse i livet til denne personen faktisk betydde noe.

jeg vill bare sette ting litt på spissen, husker ikke sist jeg lasta ned ett album, men jeg har gjort det og kommer nok til og gjøre det igjen, men cd-samlinga blir fortsatt større. (fysiske samlinglinga alltså). Jeg skulle gjerne hatt masse mer musikk, men lommeboka strekker rett og slett ikke til!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av duality
    jeg leser også att noen liker seg best i studio, og att ikke alle vill ut på konserter. der tross allt pengene ligger, så har man skutt seg selv i foten, mener nå jeg. musikk har blitt mer og mer om penger og mindre og mindre om musikken. det er lov til og jobbe litt ekstra for litt mere penger. "dere" (les: ikke noe vondt mente, måtte bare finne et ord, beste jeg fant på, på kort tid) musikere kan nok heller glede dere over og tjene penger på noe dere virkelig brenner for, nettopp hobbyen deres. Vis en artist tjener 1 million på og lage musikk, dyrke hobbyen sin, så burde det vell holde? hvorfor skal det være luksus uten like bare fordi man er artist? Hva gjør dere så mye bedre enn oss "mannen i gata" som kanskje ikke har penger til og høre på all den musikken vi har lyst på, så da blir kanskje nedlasting en god nummer 2!

Janteloven står sterkt i Norge og jeg er nok dypt integrert i denne måten og se livet på.

og viss man er labela på et indieplate selskap så ser man vell ikke et øre av de pengene?

da blir det en jobb når man "krever" og få betalt, og vis man vill tjene penger så må man kanskje gå ett skritt lengre, får og tjene disse pengene. Jeg trodde att folk liker musikken din og att musikken har en liten eller stor betydelse i livet til denne personen faktisk betydde noe.

jeg vill bare sette ting litt på spissen, husker ikke sist jeg lasta ned ett album, men jeg har gjort det og kommer nok til og gjøre det igjen, men cd-samlinga blir fortsatt større. (fysiske samlinglinga alltså). Jeg skulle gjerne hatt masse mer musikk, men lommeboka strekker rett og slett ikke til!
    Dette må väre noe av det mest nedlatende og arrogante jeg har sett her inne.
    Musikk er like mye arbeid som noe annet.
    Men du mener altså at musikk og annen kunst bare er en hobby?
    Har du idé om hvor mye arbeid og penger som skal til for å skape et album? For noen er dette et livsverk. Mange bruker millioner av kroner for å perfeksjonere et album.
    Hva er det som gjör ditt arbeide så mye mere viktigere enn oss musikere?
    Hva gir deg rett til å tjene penger og si at musikere bör väre fornöyd hvis de har tjent en million?

En musiker må da vitterlig få tjene penger på det han/hun skaper akkurat som alle andre. Man skal ikke avstå å tjene de penger man har all rett på bare fordi noen ikke synes det er nödvendig å betale for andres produkter.
    Trump er rik nok, da skal det liksom ikke väre nödvendig å betale for hotellrommet på hans hotell?
    Hvorfor skal alt väre så luksus uten like for deg kontra virkelig fattige?
    Har du ikke råd til å höre all musikken du har lyst på bör du kanskje fölge ditt eget råd og "jobbe litt ekstra" for å få råd til dette?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Dette må väre noe av det mest nedlatende og arrogante jeg har sett her inne.
    Musikk er like mye arbeid som noe annet.
    Men du mener altså at musikk og annen kunst bare er en hobby?
    jeg elsker både kunst og musikk, kanskje hobby var feil ord, men som det stod føre, noe dere virkelig brenner for! Du ble vell ikke musiker for og tjene penger? du ble det fordi du likte det du gjorde. og kjempe bra er det! kan man tjene penger på noe man virkelig liker, så er det en kjempe bra situasjon! det kaller jeg for en hobby, fordi du hadde gjort det selv om du ikke hadde tjent penger på det eller lagd plater.

Har du idé om hvor mye arbeid og penger som skal til for å skape et album? For noen er dette et livsverk. Mange bruker millioner av kroner for å perfeksjonere et album.
    Hva er det som gjör ditt arbeide så mye mere viktigere enn oss musikere?
    Hva gir deg rett til å tjene penger og si at musikere bör väre fornöyd hvis de har tjent en million?
    Det jeg ville få frem var att jeg syns det er utrolig fokus på pengene, og veldig lite på gleden ved og vite att så mange hører på musikken din. Er det ikke derfor dere gjør det? så om noen fjortisser og datanisser laster ned musikken deres, så vill folk flest fortsatt dra på konsert og kjøpe cdene deres.

Har du ikke råd til å höre all musikken du har lyst på bör du kanskje fölge ditt eget råd og "jobbe litt ekstra" for å få råd til dette?
    så om man er, i mitt tilfelle, student med en liten side jobb og dårlig råd, ikke lov till og høre på musikk? jeg ballanserer fulltids studier og 100-140 timers jobb i måneden. jeg kjøper den musikken jeg vill høre på, og har jeg ikke råd akkurat der og da laster jeg ned cden, for og kunne høre på den, og kjøper den senere når jeg har råd, for og virkelig få opplevelsen av bra kvalitet. så jeg er kanskje ikke peke fingern på.
    hadde jeg vært musiker hadde jeg villet att folk skulle hørt musikken min, og tjent litt mindre enn att et mindre antall skulle hørt på musikken min og intekten var en brøkdel høyere.. og i lengden kommer man nok til og tjene på att flere hører på musikken, da flere får øyene opp får deg, så skulle man lage flere cder, har man et større publikum og kan spille på større arenaer, om man vill det! mange band har blitt kjente og tjent penger ved og legge ut albummene sine gratis på internett.

det var ikke meningen og høres arogant ut, jeg syns att noen ganger det blir tullete når f.eks. lars ulrich klager over att han ikke får de pengene han har krav på, selv om han har så mye penger att han ikke klarer og bruke opp alle, og kommer til og tjene penger resten av livet sitt.. så klart har ikke alle det sånn..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg elsker både kunst og musikk, kanskje hobby var feil ord, men som det stod føre, noe dere virkelig brenner for! Du ble vell ikke musiker for og tjene penger? du ble det fordi du likte det du gjorde. og kjempe bra er det! kan man tjene penger på noe man virkelig liker, så er det en kjempe bra situasjon! det kaller jeg for en hobby, fordi du hadde gjort det selv om du ikke hadde tjent penger på det eller lagd plater.
    Jeg ble musiker fordi jeg elsker musikk og jeg elsker å skape musikk. Jeg ble musiker fordi det var det töffeste jeg kunne tenke meg.
    Jeg har värt musiker siden 1986. Jeg forstår poenget ditt denne gang.

Det jeg ville få frem var att jeg syns det er utrolig fokus på pengene, og veldig lite på gleden ved og vite att så mange hører på musikken din. Er det ikke derfor dere gjør det? så om noen fjortisser og datanisser laster ned musikken deres, så vill folk flest fortsatt dra på konsert og kjøpe cdene deres.
    Her er jeg uenig.
    Det er pengene som gjör at vi faktisk har råd til å drive med det vi gjör.
    Skulle du väre villig til å gi slipp på betalingen for din jobb bare fordi noen setter pris på det du gjör?
    Jeg er i den situasjon at jeg ikke lenger har mulighet til å spille konserter med mitt band. Ikke alle liker å spille konserter heller. Det er også urelevant i denne saken.

så om man er, i mitt tilfelle, student med en liten side jobb og dårlig råd, ikke lov till og høre på musikk? jeg ballanserer fulltids studier og 100-140 timers jobb i måneden. jeg kjøper den musikken jeg vill høre på, og har jeg ikke råd akkurat der og da laster jeg ned cden, for og kunne høre på den, og kjøper den senere når jeg har råd, for og virkelig få opplevelsen av bra kvalitet. så jeg er kanskje ikke peke fingern på.
    hadde jeg vært musiker hadde jeg villet att folk skulle hørt musikken min, og tjent litt mindre enn att et mindre antall skulle hørt på musikken min og intekten var en brøkdel høyere.. og i lengden kommer man nok til og tjene på att flere hører på musikken, da flere får øyene opp får deg, så skulle man lage flere cder, har man et større publikum og kan spille på større arenaer, om man vill det! mange band har blitt kjente og tjent penger ved og legge ut albummene sine gratis på internett.
    Klart du skal få lov til å höre på musikk, det er da ingen som skal nekte deg det. Det er heller ikke slike som deg som jeg synes er problemet siden du kjöper musikken etterhvert. Men det betyr heller ikke at du skal ha rett til å få all musikk gratis fordi du har dårlig råd.
    Som student vil du sikkert at folk skal sette pris på dine kunnskaper og det du lärer? Synes du det er grunn nok til å gi avkall på lönnen du fortjener?
    Du kunne sikkert fått jobb ganske mange flere steder om du hadde forlangt halvparten av lönnen, for å sette ting litt på spissen. Jeg skjönner dog poenget ditt her, men det er forskjell på å prise produktet ditt litt lavere for å selge mer, enn å ikke ta betalt.

det var ikke meningen og høres arogant ut, jeg syns att noen ganger det blir tullete når f.eks. lars ulrich klager over att han ikke får de pengene han har krav på, selv om han har så mye penger att han ikke klarer og bruke opp alle, og kommer til og tjene penger resten av livet sitt.. så klart har ikke alle det sånn..
    Jeg skjönner at du ikke ville väre arrogant eller nedlatende nå, men jeg synes fremdeles innlegget kom frem slik.
    Jeg er igjen sterkt uenig i det du skriver. Fordi om Lars Ulrich er rik betyr det ikke at han skal drite i å ta betalt for sine tjenester. Og igjen, når er man i dine öyne så rik at man ikke skal ta betalt?
    Når du engang er ferdig med utdannelsen og får en relatert jobb vil du mest sannsynlig tjene langt mere penger enn mange, mange andre i verden. Disse vil se på deg som styrtrik. Jeg synes allikevel at du bör kreve inn de pengene du faktisk har rett på, så kan du heller da avgjöre hva du vil med dem. Kanskje Lars Ulrich gir sine til veldedighet for alt det vi vet.

Som nevnt tidligere så er jeg ikke nödvendigvis imot nedlasting da jeg absolutt ser positive sider i det, men når andre gjör business ut av det eller velger å laste ned masse musikk bare for å få musikken gratis, blir jeg provosert.
    Jeg ser heller ingen grunn til å måtte laste ned hele låter eller hele skiver. Prövesnutter bör holde da dette burde gi en meget bra innsikt i hvordan låtene er.
    Har man ikke råd til noe, så får man vente til man faktisk får råd, spör du meg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rune Bakke
    Da vil jeg gjerne vite HVA som er skivebom!
    For du er vel av de som jobber gratis du?
    Og som mener at "ekte" kunstnere ikke skal ta betalt for det de lager?
    Skivebommen består nettop i det samme som du også svarte med i spørsmålstillingen din til mitt inlegg her.

Dvs, å tillegge meddebattanter et helt annet syn og personlige egenskaper rundt dette med piratkopiering.....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært morsomt med en poll så vi kunne sett svart på hvitt om hvor mange på dette forumet som kun laster ned musikk, hvor mange som laster ned musikk og senere kjøper skiva, og hvor mange som ikke laster ned i hele tatt...?

Hvilket band er det du spiller i AndreWerdenskrieg? Har dere hjemmeside?

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler med dere artister som lever av å spille musikk, det er synd at de små plateselskapene må gi tapt på grunn av dette.

MEN, tilgjengeligheten iallefall her i Bodø er helt elendig. Den eneste platebutikken vi har her oppe kan man si er bensinstasjoner, og de har ikke akkurat noe bra utvalg.
    Platebutikkene ble for noen år siden kjøpt opp av GamesMix eller noe lignende så her er det svært lite tilgjengelig musikk.

Den eneste måten jeg kan få tak i musikk er enten fra Cdon eller lignende, fra amazon(utlandet mao) og iTunes (mp3), eller hold dere fast, via torrents.

I usa er det allerede svært gode musikk/film butikker på nett som selger musikk i .flac format (tilogmed 24bit!) og hd filmer i 1080p oppløsning i .mkv format eller lignende, som er svært bra, og burde være fremtiden.
    Men, dette er da bare tilgjengelig for personer som bor i USA, så da er det ikke akkurat mulig å få tak i det.

Har prøvd å finne nettbutikker som selger musikk i .flac format, men ikke noe som er tilgjengelig for en stakkar bosatt i Norge.

Bransjen legger altfor lite tilrette for forbrukerne, iallefall entusiastene.
    En cdplate til 150-180kr blir for mye, og mp3 album prises altfor høyt samt at det som selges av mp3 eks fra cdon er for dårlig kvalitet og for dyrt for min del.
    Dersom 200kr grensen på import hadde vært løftet ville det åpnet iallefall for min del å handle som en gal!

Kan ikke tenke meg at vi skal gå vekk fra oppløsningen til cd og mot mp3 i 192kbps.. Det blir feil. Har vært så mye snakk om HD ditt og HD datt men musikk låter bare værre og værre for hvert år som går (ref. Loudness war).

Det var min side av saken.
    Ha en fin dag!

Rune Bakke
    Guest

Tillegger jeg deg noe?

Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Skivebommen består nettop i det samme som du også svarte med i spørsmålstillingen din til mitt inlegg her.

Dvs, å tillegge meddebattanter et helt annet syn og personlige egenskaper rundt dette med piratkopiering.....
    Jeg spør!
    Jeg tillegger deg ingenting!
    Og du omgår spørsmålene på en elegant måte...

Så, jobber DU gratis?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lager man et album og bruker enorme summer på det så bør man ha såpass selvinnsikt at man vet man lager noe andre ønsker .
    Man kan ikke lage gull av gråstein selv om man betaler millioner for det.

Det som fildeles er ingen faktiske tall for rent tap av salg av musikk.
    Ville faktisk alle album , sanger blitt kjøpt om fildeling ikke hadde eksistert ?
    eller øker salg blandt dem som fildeler?
    Ville de som aldri kjøper musikk men laster den ned gratis begynt å kjøpe om fildeling forsvant?

Dette får man aldri eksakt svar på med mindre all fildeling stopper i et halvt år men jeg tror neppe salget øker om fildeling opphørte.

Vår digitale hverdag er kraftig endret på 15 år og online spill . spillkonsoller . mobiltelefon , mediaspillere , mange radiokanaler , mange tv kanaler osv viser at mange nedprioriterer CD kjøp til fordel andre utgifter til media glede (også sin tid de bruker vil CD bli nedprioritert til fordel for amdre interesser , man kjøper jo ikke en CD om man ikke har tid til å høre på den eller den ikke passer inn i hvordan man ønsker avspilling)
    (unge kjøper faktisk heller en mp3 sang de liker og world of warcraft spill istedenfor å kjøpe en hel CD)

Fra den tiden man hadde bare P1 og NRK og alle løp beina av seg når Genesis , Queen , Pink Floyd kom med ny CD til dagens situasjon er mye endret.
    Man hadde noen One hits grupper før men langt flere kjøpte en hel CD bare for denne ene sangen en de som gjør det i dag.
    Det tar tid å bygge opp en gruppe som merkenavn
    Den store andelen av grupper som når et stort publikum er redusert å flere grupper er innenfor sjangere som oppfattes som interesant for få personer.
    Som musikk lytter kunne man bare ut fra kjente navn gå og kjøpe nyeste album før da det nesten var garantert en nytelse.
    Det kan man ikke stort sett i dag og følge med for å finne ok kjøp i dag er utrolig vanskelig
    Ukens singleliste - VG-lista. Offisielle hitlister fra og med 1958
    Her er det få bankers

Fra før i tiden ble mye musikk en slager , om musikkere er mindre kreative eller om musikk er mettet er ikke godt å si men folk får ferre aha opplevelser ut fra hva som gis ut.
    At VG singel liste pr i dag toppes av noen som gir ut en U2 kopi må være trist for platebransjen da deres musikkere ikke har større kreativitet til å kunne greie å lage egenprodusert musikk i samme kaliber.

Platebransjen er for fokusert over andre en seg selv
    Salget går normalt sett bra men hvordan det selges er endret
    Det blir feil av en musikkbransje å klage på fildeling da faktisk salgsrekorder ennå settes
    2008 U.S. Music Purchases Exceed 1.5 Billion; Growth in Overall Music Purchases Exceeds 10%

Dette er omstridt men ikke usansynlig
    Piratene er de beste kundene - Kultur - Musikk - Aftenposten.no

Rune Bakke
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Interessant artikkel. Jeg må muligens revurdere noe av det jeg har trodd, men jeg vil aldri revurdere at det er artistene (via plateselskapene) som selv må bestemme over sin eiendom!

Hva med å legge ut nye plater og filmer i lav kvalitet? Pre-release? Og gjøre det så tidlig som mulig! Før fildelere får tak i det. Dermed blir det ikke interesant å legge det ut. Skal man ha bedre kvalitet, så må man betale.

Det bør komme alternativer til TPB og de andre så fort som f...! Ellers vil alt dette være fånyttes...

Problemet med alt dette er at ingenting kan konkurrere med gratis....

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør komme alternativer til TPB og de andre så fort som f...! Ellers vil alt dette være fånyttes...

Helt enig!

Har jo tidligere vært snakk om å lage en tjeneste hvor man la oss si får x antall sanger og x antall episoder/filmer i måneden for en månedtlig abonnementpris.

Men platebransjen bruker for mye energi på å hindre piratvirksomhet istedetfor å faktisk lage et alternativ. Er litt redd de bare blir å fortsette slik..
    Blir ikke å tjene artistene på noen måte.

De 30.millionene som skal betales av TPB gutta vil ikke akkurat merkes hos noen enkelte artister vil jeg tro.
    Noen av de norske artistene som har vært i media ang piratkopiering har tydeligvis håp om at de 30.mill skal "drysse" på dem også..

Søksmålene har egentlig lite for seg hvis man måler det opp mot hva artistene tjener på det.

Det blir bare å dukke opp nye sider andre plasser, evt at serverne flyttes til andre land. Har absolutt ikke tro på at piratkopiering blir å ta slutt.
    Virker som at bransjen heller bensin på bålet hvis man ser på signalene man får fra piratsamfunnet.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    De 30.millionene som skal betales av TPB gutta vil ikke akkurat merkes hos noen enkelte artister vil jeg tro.
    Noen av de norske artistene som har vært i media ang piratkopiering har tydeligvis håp om at de 30.mill skal "drysse" på dem også..

Søksmålene har egentlig lite for seg hvis man måler det opp mot hva artistene tjener på det.
    De 30 millionene blir nok aldri betalt, hvor skal de hente pengene liksom?

Tipper det erstatningsbeløpet blir å stå og rente seg latterlig stort som inkassokrav igjennom hele livet til de dømte...

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke de fleste gratis snylterene er potensielle kjøpere om de ikke har fildeling som alternativ.

(men den gangen de sitter med egen inntekt og er kjøpekraftige så kan faren ved å tilegne seg musikk gratis gjøre at de ikke blir noen storkjøpere av ekte vare om noen år)

Selvsagt har unge folk penger men ferre bruker dette på musikk , de som bruker penger på musikk kjøper oftere sanger de liker en hele album .

(hvorfor jeg nevner unge folk er at de er den gruppen som fildeler mest og samtidig også den gruppen som bruker mindre penger på kjøpt musikk fordi spill osv opptar deres hverdag mere en musikk)

Det har eksistert mange ulike fildelingsnettverk som har vært utrolig populære men som har stoppet opp (Napster , kazaa , eDonkey osv) men selv i faser der nettverk stopper av ulike årsaker til nye nettverk har tatt seg opp er ikke musikk salg økt i de periodene da fildelings alternativ til de som bruker det har vært mangelfullt.
    (da er de vel kanskje ikke å regne som potensielle kjøpere heller da de ikke blir musikkbransjens kunder selv i fildelings nedgangstider)

Det er selvsagt ikke greit at de som ikke ønsker betalt musikk henter det gratis men platebransjen får neppe flere kunder av dagens heksejakt.

For å gi et tilbud til de som ikke ønsker betale men alikevel tjene penger på det burde de starte med reklame osv
    (selvsagt er løpet kjørt i hovedsak da plateselskapene er på et nivå de burde vært i 1999 for så utvikle seg og ta kontroll de siste 10 år istedenfor å sitte til slik de gjør i dag der de anklager alt og alle for manglende inntjening)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega

Tipper det erstatningsbeløpet blir å stå og rente seg latterlig stort som inkassokrav igjennom hele livet til de dømte...
    jeg trror det blir en større insamlingsaksjon, på tba, hvor de som støtter tba kan donere litt penger.. skal ikke mye til for og samle opp 30 millioner, world wide..

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega

Nei, det var vel rent hypotetisk.

(Lurer egentlig på hvem som skal få pengene, hvem som får ansvaret til å dele de ut.. ?)

Tror ikke de blir å havne i fengsel egentlig, tror den blir henlagt lengre opp i systemet. Men det er bare meg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne vrien?
    det er en limited edition cd boks av artisten "X", som er veldig verdifull og bare finns i 100 eksemplarer. cd boksen ligger i pris rundt 3000kr brukt, og inneholder en masse spesielle og ikke før sluppet materialet. det blir bare solgt et håndfull brukt av disse vært år (les: f.eks 3 stk), og det er en av eierne som legger den ut som torrent.

er det feil og laste ned den cd-boksen, da det er umulig for mange og eie den?
    cd-boksen ble jo ikke sluppet for og tjene penger.

Rune Bakke
    Guest
    Hva med denne vrien?
    det er en limited edition cd boks av artisten "X", som er veldig verdifull og bare finns i 100 eksemplarer. cd boksen ligger i pris rundt 3000kr brukt, og inneholder en masse spesielle og ikke før sluppet materialet. det blir bare solgt et håndfull brukt av disse vært år (les: f.eks 3 stk), og det er en av eierne som legger den ut som torrent.

er det feil og laste ned den cd-boksen, da det er umulig for mange og eie den?
    cd-boksen ble jo ikke sluppet for og tjene penger.
    Se det på en annen måte, om jeg som artist mener at dette skal være ekslusivt for noen, skal jeg eller du bestemme det?
    bør det være opp til deg eller den som eier det å ta den avgjørelsen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se det på en annen måte, om jeg som artist mener at dette skal være ekslusivt for noen, skal jeg eller du bestemme det?
    bør det være opp til deg eller den som eier det å ta den avgjørelsen?
    +1, godt poeng!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg trror det blir en større insamlingsaksjon, på tba, hvor de som støtter tba kan donere litt penger.. skal ikke mye til for og samle opp 30 millioner, world wide..
    Det skal du ha rett i, men jeg tror det er verre med viljen til å betale.

De har jo sagt offentlig at de ikke føler skyld for noe og er uenig i hele dommen. Og pengene skulle de ikke betale tilbake...

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spør!
    Jeg tillegger deg ingenting!
    Og du omgår spørsmålene på en elegant måte...

Så, jobber DU gratis?
    Hvis ikke du selv kan se hva spørsmål som

"For du er vel av de som jobber gratis du?"
    "Og som mener at "ekte" kunstnere ikke skal ta betalt for det de lager?"
    "jobber DU gratis?"

i en tråd som omhandler piratkopiering og fildeling impliserer overfor den som blir spurt, da vet jeg ikke helt hvordan jeg skal forklare dette for deg.

Må vel utifra det si at jeg kanskje forstår litt mer dine svar på mine og andres innlegg her.

Hvis du vil ha et bevis på skivebom, kan jeg vel egentlig bare utheve hva jeg tolker som budskapet til FE3T i det svaret DU selv ga. (skivebommene er i rødt)

Sitat:
    Opprinnelig skrevet av FE3T
    Vet du hva et Demokrati er? slikt jeg ser det kan det kort å godt beskrives som "Frihet under Ansvar"

Nei, slik du beskriver det, så er det frihet UTEN ansvar! Det du beskriver er anarki, der du driter i demokratiske lover.

Sitat:
    Jeg vil ha friheten til å bruke internett slik jeg finner det for godt, om nettet gir muligheter for lovbrudd, vil jeg ha friheten til selv å bestemme om jeg skal bryte loven eller ei, Jeg er etter Norsk lov myndig, og jeg tar mer enn gjerne ansvaret for mine egne handlinger (noe jeg også har gjordt i mer enn 20 år

Du vil gjøre som du vil ja, uten å måtte tenke på at andre betaler for "gildet" ditt, at andre taper penger på at du laster ned deres eiendom. Det har jeg da skjønt for lenge siden! Du tar ansvaret for dine handlinger og du er kriminell ved å laste ned. Det er ikke verre enn det :smile:

Sitat:
    Jeg vil ha friheten til å gå inn på Piratebay å laste ned feks Linux, noe som helt lovlig, om jeg skulle velge å misbruke den friheten og laste ned et Metallica album, tar jeg selv ansvaret for eventuelle konsekvenser dette kan medføre.
    Men dette er du tydeligvis ikke enig i.

Er vel ingen som sier at du ikke kan få laste ned alt du vil av lovlige programmer og musikk? Men det handler ikke om frihet å laste ned et Metallica album, det handler om egoisme og latskap! Og igjen, du er kriminell som følge av det, men du tar jo ansvaret... :smile:

Sitat:
    Vil du at myndigetene skal detaljstyre ditt liv?
    Vil du ha fartssperre på bilen din, eller motorsykkelen din?
    Vil du ha et internett der Myndigetene, Mediaselskapene eller kanskje tom religiøse organisasjoner detaljstyrer hva du skal ha tilgang til?

Nei, men jeg vil at man skal følge lover og regler. Jeg vil ikke betale for deg når jeg kjøper en CD, jeg vil ikke ha folk som kjører i 200 rundt på veien og jeg vil ikke vil ikke at andre skal ta mitt arbeide, som jeg har lagt mange timer/uker/år i uten å betale for det!
    Hvorfor i all verdens rike blander du inn religion her? Av alle usakligheter...
    Det er ingen som skal kontollere deg, det er ingen som detaljstyre deg, det er derimot mange som vil at du skal betale for det du faktisk får/tar!!

Sitat:
    Tilsist vil jeg også nevne at siden døgnet har bare 24 timer er selve internett en fiende av media selskapene, bruker du 3 timer på å surfe på nett daglig er dette 3 timer mindre å bruke på å se film, jo mindre film du ser av den grunn er ensbetydene med å kjøpe færre filmer.

Kjøpe? Du vet jo vel ikke hva det betyr en gang.... :grin:

Sitat:
    Lykkes de, via utspekulert lobbyvirksomhet å redusere internetts verdi og dermed folks interesse for internett, vil dette bety høyere omsetning

HÆ?
    Kan du f.eks fortelle meg hvordan du kan se på FE3T som en kriminell utifra dette inlegget som jeg hovedsakelig tolket å omhandle "Frihet under Ansvar"? Frihet til å velge og å bryte loven men også være ansvarlig og ta eventuelle straffereaksjoner for sine egene handlinger.

Greit nokk å pynte på enkelte utsagn med :grin: og :smile:, men når du kriminalliserer og stille veldig ledende spørsmål som hentyder at alle som ikke er enig med deg eller platebrangsjen osv, da blir jeg som lovlydig betalende kunde og da også på mange måter som en av dine mange "arbeidsgivere", ganske så trekt.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Side 91 av 133 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 111 121 131 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •