Piracy..is it a crime? - Side 89

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 89 av 133 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 ... SisteSiste
Viser resultater 1,761 til 1,780 av 2649
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rune Bakke
    Jeg er musiker, jeg vil IKKE at du skal ha musikken min gratis!
    Jeg bestemmer selv om og når jeg vil ha konserter!
    Jeg bestemmer selv hvilke plateselskap jeg vil ha hjelp av til å lage en plate!
    Jeg er avhengig av en viss inntekt for å kunne drive som musiker.
    Og alt dette gjør jeg med loven i handa!

Takk for debatten og lykke til!

Rune.
    Om dine evner som musiker er på linje med dine evner som debattant, tviler jeg sterkt på at piratvirksomhet er årsaken til ditt manglende salg.

Og ta det helt med ro, jeg skal ikke stjele musikken din, av over nevnte grunner tviler jeg på at den ville ha vært av interesse selv om du troppet opp live hjemme hos meg med en skokk nakne korpiker.

Selv takk, og Lykke til

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FE3T
    tviler jeg på at den ville ha vært av interesse selv om du troppet opp live hjemme hos meg med en skokk nakne korpiker.
    Pøh! Det har jeg ingen tro på

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum

Dette kan vel ikke stemme?

Var det ikke slik at alle lastet ned og alle artister må slutte å lage musikk? Fordi de ikke kan leve av det?

Det er jo ingen som vil betale for musikk lenger?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Rune Bakke
    Guest
    Salget av internasjonale album gikk derimot ned i mars, fra 20,4 millioner kroner i 2008 til 15,9 millioner i mars i år. Samlet ble det solgt fysiske album for 33,3 millioner kroner i mars - en økning på 39 prosent fra mars 2008.
    Norsk musikk er ikke like lett å få tak i på TPB! :-)
    Noen som har lagt merke til alle de lettere middels artistene som plutselig har kommet i reklamene på TV2? Noen som har tenkt på hvorfor de dukker opp i de mengdene nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Pøh! Det har jeg ingen tro på

Bilde av pene damer
    Vel, jeg overdrev kanskje litt der :-D

Rune Bakke
    Guest

Til info:

Pirate Bay-dommen i Sverige og vårt vedtak om å løse Lyse Tele fra taushetsplikten for å styrke rettighetshavernes undersøkelser i en konkret sak, har startet en viktig debatt. Vårt syn er glassklart:

Internett er fritt, men ikke så fritt at det er greit å gjøre ting som er helt ulovlige i den virkelige verden.

Vi har blitt kontaktet av flere engasjerte fildelere som ønsker oss til heden – og av journalister som ønsker dypere innsikt. Det er bra – engasjement og demokratisk diskusjon er nettopp noe av styrken med «samfunnet» internett. Jeg anbefaler alle å gå inn på vår nettside npt.no og lese vårt brev til advokatkontoret Simonsen, som i denne saken representerer en gruppe rettighetshavere, for å se hva vi faktisk har bestemt.

Det er nemlig IKKE slik at PT med dette vedtaket gjør hverdagen utrygg for alle dem som laster ned en musikkfil eller en film.

Vi tar ikke stilling til om dette er helt greit eller om det er et problem bransjen selv for lengst burde funnet løsninger for.

Faktum er at Ekomloven beskytter innbyggernes identitet på nettet, og vi har aldri gitt noen fritak som fører til at man kan gå etter småbrukere av materiale som gjøres tilgjengelig på internett.

Det som imidlertid er vår sak, er å vurdere om det i helt spesielle tilfeller bør åpnes for at retten kan gi fritak for taushetsplikt for å gå etter folk som med viten og vilje legger ut åndsverk ulovlig, slik at de ødelegger store verdier for dem som har produsert kunstnerisk materiale.

Jeg tror alminnelig rettsoppfatning er at det for eksempel er galt å legge ut en blodfersk film eller et musikkverk før eieren har fått sjansen til å selge sitt produkt i den kanal han har planlagt – for eksempel på kino. Hvis dette var helt greit – hvem ville da gidde å investere millioner i filmproduksjon?

PT synes det er galt at noen bare kan skjule seg bak en ipadresse og ikke risikere noe når de velger internett som arena for sin kriminelle virksomhet, og ikke det virkelige liv.

Alle skjønner at det er kriminelt å stjele et opplag av en fersk dvd og gi bort til folk på gata. Vi mener at rettsapparatet også må få mulighet til å vurdere om det er kriminelt å stjele verket og distribuere det over internett, der man åpenbart møter mange flere mottakere enn om man stod på gata. Derfor har vi gitt Lyse Tele fritak fra taushetsplikten i denne saken. Det er opp til Lyse å vurdere neste trekk.

Det er altså ikke PT som skal avgjøre om Simonsen får mulighet til å kontakte dem som står bak den ulovlige distribusjonen av åndsverk. Dette er rettens beite, men vi mener at i denne saken er det god grunn til å løse Lyse Tele fra den tausheten som er gitt i Ekomloven.

Alt bør ikke være lov på internett, og vi må tørre å diskutere hvor grensene går. Internett er nå den viktigste infrastrukturen for økonomisk vekst og demokratisk utvikling. Da må vi sikre at nettet, leverandørene og brukerne har en arena som respekterer lover som skal beskytte oss alle på grunnleggende områder – akkurat som i det virkelige liv.

Willy Jensen, direktør i Post- og teletilsynet (PT).

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xell
    Alle som lager en lenke til noe på nettet som viser seg å lede til noe som kan være kopibeskyttet skal altså i fengsel. Da kan man bure inn google-sjefen med en gang, for det er neppe noen som står bak flere lovbrudd enn han.
    Leste du overhodet det jeg skrev?
    Har Google eller andre søkemotorer torrentene på sine servere?
    Har TPB det?
    Om svaret er nei, nei og ja, da ville jeg lese de norske lovene!
    Ja jeg leste hva du skrev.

He he, uansett hvordan du vrir og vrenger på dette, det er ikke lovlig og TPB har torrenter liggende på sine servere, torrenter som inneholder linke til ulovlig opplastet materiale. Det er hverken lovlig å legge dette opp eller å medvirke til at andre får tak i det.
    en torrent i seg selv er ikke ulovlig. I alle fall ikke mer ulovlig enn en hvilken som helst lenke. Dersom en lenke fra en søkemotor fører deg til ulovlig opplastet materiale er denne like ulovlig som torrentene (linkene) som ligger på TPB

Oppsumering:
    1: en torrent er en tekst som henviser deg til et spesifikt innhold. Dette kan være lovlig eller ulovlig (innholdet ikke tektsten som henviser til den)
    2: en lenke er en tekst som henviser deg til et spesifikt innhold. Dette kan være lovlig eller ulovlig (innholdet ikke tektsten som henviser til den)

Hvorfor er lenkene (torrentene) på TPB ulovlige hvis ikke de du finner på google er det?

For å svare på spørsmålene dine. Nei, google og andre søkemotorer har ikke torrenter på serverene sine, men en torrent er ikke noe annet enn en lenke og det er akkurat dette søkemotorene også har.
    Ja TPB har torrenter på serveren sin, men dette er ikke annet en tekst på lik linjje med lenkene du finner på søkemotorene.

Så svaret er altså ja, nej og ja, med underliggende forklaring på de minimale forskjellene (som muligens har gått deg hus forbi). Når det gjelder de norske lovene så er det enda ikke noe som helst presedens på at en torrentfil er ulovlig (selv når den henviser til noe som er ulovlig). Det som det muligens kan komme presedens på de nærmeste årene er hvorvidt eier av et område på nettet (altså en offentlig server) kan ikreves en sterkere kontroll over hva disse lenkene henviser til. Jeg ser gjerne at du peker meg i riktig retning hvis du har lovverk som underbygger den påstanden jeg har uthevet i sitatet ditt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som imidlertid er vår sak, er å vurdere om det i helt spesielle tilfeller bør åpnes for at retten kan gi fritak for taushetsplikt for å gå etter folk som med viten og vilje legger ut åndsverk ulovlig, slik at de ødelegger store verdier for dem som har produsert kunstnerisk materiale.

Jeg tror alminnelig rettsoppfatning er at det for eksempel er galt å legge ut en blodfersk film eller et musikkverk før eieren har fått sjansen til å selge sitt produkt i den kanal han har planlagt – for eksempel på kino. Hvis dette var helt greit – hvem ville da gidde å investere millioner i filmproduksjon?

Willy Jensen, direktør i Post- og teletilsynet (PT).
    Virker som mannen har god kontakt med virkeligheten.

Det er jo nok av eksempler på at fildeling heller øker salg av kinobilleter osv...

Som nevnt - Max Manus ser jo ut til å sette rekord i solgte kinobilletter....
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Rune Bakke
    Guest
    Jeg ser gjerne at du peker meg i riktig retning hvis du har lovverk som underbygger den påstanden jeg har uthevet i sitatet ditt.
    Åndsverksloven!
    Loven om medvirkning til en forbrytelse!

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ser ikke helt va det var jeg først skrev til deg (som du så trigget så godt på). Jeg påpekte at lenkene (torrentene) på TPB ikke er mer ulovlige enn lenkene på Google. Så hvis det er grunnlag for å bure noen ikke for å ha lenket til kopibeskyttet materiale så burde google-sjefen ligge dårlig ann. Kan du forklare hvorfor du mener det er forskjell på disse to typer lenker?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsk musikk er ikke like lett å få tak i på TPB! :-)
    Kan det muligens skyldes mangel på erkjennelse fra Piratenes side ;-)

God Norsk musikk ser da visserligen ikke ut til å mangle på TPB ivertfall,
    Jeg fant alle de artistene som jeg har kjøpt plater av ved et kjapt søk

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tull at norsk musikk ikke er lett å få tak i. Her ser vi nok et utslengt utsang fra en som er overbevist om at ulovlig nedlasting er svaret på all hans motgang og at alt som går bra er bevis på det motsatt. Kan ikke annet enn å trekke på skuldrene og riste på hodet til sånt.

Rune Bakke
    Guest
    Du ser ikke helt va det var jeg først skrev til deg (som du så trigget så godt på). Jeg påpekte at lenkene (torrentene) på TPB ikke er mer ulovlige enn lenkene på Google. Så hvis det er grunnlag for å bure noen ikke for å ha lenket til kopibeskyttet materiale så burde google-sjefen ligge dårlig ann. Kan du forklare hvorfor du mener det er forskjell på disse to typer lenker?
    Hva skjer om TPB serverene er nede?
    Kan du finne disse torrentene på Google om de er nede?
    Kan du finne torrentene om Google er nede?

Om jeg deler ut et kart av Oslo med piler til alle som selger heroin, da er jeg medvirkende til en forbytelse. Om jeg deler eller lager ut et kart uten henvisninger, så har er det lovlig.

Men jeg innser at jeg snakker for døve ører her. Dere vil ha det gratis og ingenting kan stoppe det!

Det er bare det at ingenting kan konkurrere med gratis!

Rune Bakke
    Guest
    Det er tull at norsk musikk ikke er lett å få tak i. Her ser vi nok et utslengt utsang fra en som er overbevist om at ulovlig nedlasting er svaret på all hans motgang og at alt som går bra er bevis på det motsatt. Kan ikke annet enn å trekke på skuldrene og riste på hodet til sånt.
    Nok en gang fortsetter vi med våre hersketenikker...
    Eldre norsk musikk er ikke lett å finne! Heldigvis! Nyere musikk blir selvsagt lastet opp på samme måte som alt annet!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer om TPB serverene er nede?
    Kan du finne disse torrentene på Google om de er nede?
    Kan du finne torrentene om Google er nede?

Om jeg deler ut et kart av Oslo med piler til alle som selger heroin, da er jeg medvirkende til en forbytelse. Om jeg deler eller lager ut et kart uten henvisninger, så har er det lovlig.

Men jeg innser at jeg snakker for døve ører her. Dere vil ha det gratis og ingenting kan stoppe det!

Det er bare det at ingenting kan konkurrere med gratis!

Ok, prøver igjen - det finnes ingen entydig bevis for at fildeling betyr synkende platesalg - eller dvd/BD, kinobillett salg!

Opphavsretten JA! Det er et problem!

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men i alle dager. TPB er da ikke den eneste kilden til kopibeskyttet materiale på nettet! hvis du tror det og er overbevist om at denne dommen, og en stenging av TPB er løsningen på priatvirksomheten er du sannelig mer naiv enn jeg trodde. Om TPB er nede så kan jeg fortsatt finne uendelig mange linker gjennom googel som henviser til ulovlig materiale. Det er dette jeg har prøvd å si deg hele tiden som var meningen med kommentaren om at google-sjefen antakelig er ansvarlgi for adskilig flere ulovlige lenker enn TPB-gjengen, men døvhet er vist smidtsomt skjønner jeg.

Ja jeg skjøner at grunnlaget for TPB dommen er medvirkning, men gud bedre hvis det er medvirkning å ha en søkemotor med hvor man kan finne lenker til opphavsrettbeskyttet materiale, så send ut en arrest ordere på google-sjefen med en gang, for han må da være den værste av de alle.

Skjønner du poenget mitt nå? (jeg er evig opptimist, men holder ikke pusten)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en gang fortsetter vi med våre hersketenikker...
    Eldre norsk musikk er ikke lett å finne! Heldigvis! Nyere musikk blir selvsagt lastet opp på samme måte som alt annet!
    Jeg søkte etter, og fant med en gang.

Dumdum Boys
    Bel Canto
    De Lillos
    Jokke og Valentinerne
    Backstreet Girls
    Åge Aleksandersen

Dette er vel ikke akkurat siste nytt i Norsk musikk historie er det vel.

Til og med Alf Prøysen finner jeg lett på TPB.

Mener du musikk fra 1800 tallet eller lengre tilbake, når du skriver eldre musikk?

Rune Bakke
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Ok, prøver igjen - det finnes ingen entydig bevis for at fildeling betyr synkende platesalg - eller dvd/BD, kinobillett salg!

Opphavsretten JA! Det er et problem!
    Men se det, det er jeg ikke uenig i! :-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jokke ruler!

Har selvsagt mesteparten av sakene på cd :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jokke ruler!

Har selvsagt mesteparten av sakene på cd :-D

HVA, Har du ikke ALT av det på cd, altså noe av det du har er IKKE på orginale plater???

Hvor er Gapestokken?? her må det straffes ;-)

Side 89 av 133 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •