Piracy..is it a crime? - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 88 av 133 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 ... SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 2649
    Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er igjen stråargumenter brukt av TPB disiplene! Jeg skjønner ikke når det skal gå inn...

Ja, bransjen har driti seg ut. De har ikke fulgt med i timen.
    Ja, bransjen har svin på skogen i forhold til artistene, men sånn er det ikke lenger. Artistene har nå advokater og andre for å passe på sine krav.
    Ja, artistene trenger plateselskapene! Noen MÅ investere i artister for å klare å lage plater.
    Nei, vi diskuterer ikke hvorvidt torrent teknologien skal overleve eller ikke, for det gjør den. Det er en genial måte å formidle filer på.
    Ja, det er ulovlig å legge en plate ut for nedlasting.
    Ja, det er ulovlig å tilrettelegge for nedlasting.
    Nei, det er ingen menneskerett å få laste ned gratis alt man vil.
    Ja, artistene taper på dette. Spesielt små artister og bedrifter!
    Ja, man kan høre på plater/sanger før man kjøper de! Det finnes mange steder på nettet og det finnes sågar plate butikker som har denne muligheten også!
    Ja, det er i dag de som kjøper plater som betaler for alle som laster ned.
    Nei, de som laster ned kjøper ikke musikken etterpå! Jeg kjenner MANGE som laster ned og jeg vet ikke en eneste av de som NOENGANG har kjøpt noe etter å ha lastet det ned. Mulignes filmer, men det er bare fordi disse tar lang tid å laste ned og det er ikke 100% like bra kvalitet som på pirat-filene.

Det er mye som er gærnt, men det er ikke dermed sagt at man skal kunne gå til disse skrittene for å få mest mulig musikk.

Du må gjerne laste ned, men vit konsekvensene og ikke fremstill det som positivt for oss hifi amøber og for artistene. Det er vi som taper på dette...
    Ferdig
    Bra!

Newcomer Thrawn sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rune Bakke
    Nei, de som laster ned kjøper ikke musikken etterpå!
    *HOST*pisspreik*HOST*

Siste mnd. har jeg kjøpt 5 CD plater ene og alene grunnet muligheten til å laste ned musikken og lytte til denne før jeg bestemmer meg for å kjøpe.
    Jeg hadde aldri giddet å dra ned på f.eks. platekompaniet å høre gjennom alle disse 5 platene. Måtte i så fall tilbrakt en hel arbeidsdag der ned da.

Så ikke kom her å slå alle over en kam.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NEI OG ATTER NEI! TPB er ikke bare en søkemotor, de har liggende torrentene på sine servere og er dermed direkte implisert i å videreformidle ulovlig nedlastet materiale. Uten torrenter, ingen nedlasting!

Og så? En Torrent fil er i seg selv ikke noe ulovlig, filen inneholder ikke annet enn informasjonen et program som feks Bitcomet trenger for å laste ned et program, mediafil osv

Du kan feks legge opp en zippet mappe med rippede mp3 filer på en ftc server .
    Etterpå sender du en tekst fil med en beskrivelse av innholdet i over nevnte .zip fil, samt en url, til samtlige av dine kontakter i ditt email program

Betyr dette at tekst filer og zippede mapper er ulovlige også? eller for den saks skyld vedlegg i emailer??

De KAN jo som beskrevet over brukes til å gi andre muligheten til å laste ned ulovlig kopiert materiale uten at synderen tar noen stor risiko

Så denne nå, er ikke dette svar godt nok?
    Har det ikke falt deg inn at selv om Dotshop kanskje legges ned så kan Anders Bersten fremdeles være aktiv i bransjen og ha et ønske om å bidra til Lobby virksomheten for å begrense vår frihet på nett.

Den egentlige grunnen til at Dotshop har solgt for dårlig kan like gjerne være at kundene ikke vil ha produktene deres, da ser det jo unektelig bedre ut for Bersten`s rennome som leder om han kan overbevise media om at de som har sluttet å handle hos Dotshop stjeler varene istedenfor

Rune Bakke
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av FE3T
    Betyr dette at tekst filer og zippede mapper er ulovlige også? eller for den saks skyld vedlegg i emailer??

Har det ikke falt deg inn at selv om Dotshop kanskje legges ned så kan Anders Bersten fremdeles være aktiv i bransjen og ha et ønske om å bidra til Lobby virksomheten for å begrense vår frihet på nett.
    He he, uansett hvordan du vrir og vrenger på dette, det er ikke lovlig og TPB har torrenter liggende på sine servere, torrenter som inneholder linke til ulovlig opplastet materiale. Det er hverken lovlig å legge dette opp eller å medvirke til at andre får tak i det. La oss ta vekk serverene til TPB, hva tror du skjer da? :-)

Begrense frihet? Frihet til hva? Laste ned alt du vil, gratis? La alle andre betale for deg og laste ned andres eiendom, er det frihet for deg?

Newcomer Thrawn sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok et eksempel på platebransjens saklighet. "Ble kalt drittunge av platebransjen"

De fornekter seg jammen ikke.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thrawn
    *HOST*pisspreik*HOST*

Siste mnd. har jeg kjøpt 5 CD plater ene og alene grunnet muligheten til å laste ned musikken og lytte til denne før jeg bestemmer meg for å kjøpe.
    Jeg hadde aldri giddet å dra ned på f.eks. platekompaniet å høre gjennom alle disse 5 platene. Måtte i så fall tilbrakt en hel arbeidsdag der ned da.

Så ikke kom her å slå alle over en kam.
    Generalisering er nyttig, men treffer av og til feile mennesker. At det finnes unntak fra beskrivelsen over er det liten tvil om.
    Nå vi jo også fått tjenester som Spotify som tillater lytting og forhåndslytting før man kjøper en plate, behovet for nedlasting skulle etter alt å dømme bli mindre.
    Om du ikke har det og trenger en invite kan du sende meg en PM.

Som medlem av AVforum er du mer eller mindre entusiast å regne etter min bok, og således faller du gjerne utenfor beskrivelsen som var gitt over av Rune, som var myntet på den velkjente gruppen "folk flest" :-D

Rune Bakke
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Thrawn
    Nok et eksempel på platebransjens saklighet. "Ble kalt drittunge av platebransjen"

De fornekter seg jammen ikke.
    Er det ikke flest drittunger som laster ned da? :-)

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er VANLIGE folk i alle aldre som laster ned, du har sikkert gjort det selv også.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men denne drittungen ville betale for musikken. Han ble oppfordret av plateselskaptoppen å laste den ned ulovlig.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Det er VANLIGE folk i alle aldre som laster ned, du har sikkert gjort det selv også.
    Helt sikkert, men det har blitt argumentert tidligere i denne tråden for at ulovlig nedlasting ikke er et problem da er bare er fjortisser og drittunger som bedriver slikt.

Rune Bakke
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Åjada, men jeg kan ikke forsvare det! :-)

Poenget var bare at retorikken som ofte brukes, kan virke noe barnslig! Så jeg kan skjønne utbruddet. Men at han dreit seg ut er jo helt sikkert!

Men hadde flere gått den veien, rett på selskapene og prøvd å påvirke på den måten, så tror jeg endringene som nå MÅ komme, hadde kommet fortere!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Begrense frihet? Frihet til hva? Laste ned alt du vil, gratis? La alle andre betale for deg og laste ned andres eiendom, er det frihet for deg?
    Vet du hva et Demokrati er? slikt jeg ser det kan det kort å godt beskrives som "Frihet under Ansvar"

Jeg vil ha friheten til å bruke internett slik jeg finner det for godt, om nettet gir muligheter for lovbrudd, vil jeg ha friheten til selv å bestemme om jeg skal bryte loven eller ei, Jeg er etter Norsk lov myndig, og jeg tar mer enn gjerne ansvaret for mine egne handlinger (noe jeg også har gjordt i mer enn 20 år

Jeg vil ha friheten til å gå inn på Piratebay å laste ned feks Linux, noe som helt lovlig, om jeg skulle velge å misbruke den friheten og laste ned et Metallica album, tar jeg selv ansvaret for eventuelle konsekvenser dette kan medføre.

Men dette er du tydeligvis ikke enig i.

Vil du at myndigetene skal detaljstyre ditt liv?
    Vil du ha fartssperre på bilen din, eller motorsykkelen din?
    Vil du ha et internett der Myndigetene, Mediaselskapene eller kanskje tom religiøse organisasjoner detaljstyrer hva du skal ha tilgang til?

Tilsist vil jeg også nevne at siden døgnet har bare 24 timer er selve internett en fiende av media selskapene, bruker du 3 timer på å surfe på nett daglig er dette 3 timer mindre å bruke på å se film, jo mindre film du ser av den grunn er ensbetydene med å kjøpe færre filmer.

Lykkes de, via utspekulert lobbyvirksomhet å redusere internetts verdi og dermed folks interesse for internett, vil dette bety høyere omsetning

Rune Bakke
    Guest
    Vet du hva et Demokrati er? slikt jeg ser det kan det kort å godt beskrives som "Frihet under Ansvar"
    Nei, slik du beskriver det, så er det frihet UTEN ansvar! Det du beskriver er anarki, der du driter i demokratiske lover.

Jeg vil ha friheten til å bruke internett slik jeg finner det for godt, om nettet gir muligheter for lovbrudd, vil jeg ha friheten til selv å bestemme om jeg skal bryte loven eller ei, Jeg er etter Norsk lov myndig, og jeg tar mer enn gjerne ansvaret for mine egne handlinger (noe jeg også har gjordt i mer enn 20 år
    Du vil gjøre som du vil ja, uten å måtte tenke på at andre betaler for "gildet" ditt, at andre taper penger på at du laster ned deres eiendom. Det har jeg da skjønt for lenge siden! Du tar ansvaret for dine handlinger og du er kriminell ved å laste ned. Det er ikke verre enn det :-)

Jeg vil ha friheten til å gå inn på Piratebay å laste ned feks Linux, noe som helt lovlig, om jeg skulle velge å misbruke den friheten og laste ned et Metallica album, tar jeg selv ansvaret for eventuelle konsekvenser dette kan medføre.
    Men dette er du tydeligvis ikke enig i.
    Er vel ingen som sier at du ikke kan få laste ned alt du vil av lovlige programmer og musikk? Men det handler ikke om frihet å laste ned et Metallica album, det handler om egoisme og latskap! Og igjen, du er kriminell som følge av det, men du tar jo ansvaret... :-)

Vil du at myndigetene skal detaljstyre ditt liv?
    Vil du ha fartssperre på bilen din, eller motorsykkelen din?
    Vil du ha et internett der Myndigetene, Mediaselskapene eller kanskje tom religiøse organisasjoner detaljstyrer hva du skal ha tilgang til?
    Nei, men jeg vil at man skal følge lover og regler. Jeg vil ikke betale for deg når jeg kjøper en CD, jeg vil ikke ha folk som kjører i 200 rundt på veien og jeg vil ikke vil ikke at andre skal ta mitt arbeide, som jeg har lagt mange timer/uker/år i uten å betale for det!
    Hvorfor i all verdens rike blander du inn religion her? Av alle usakligheter...
    Det er ingen som skal kontollere deg, det er ingen som detaljstyre deg, det er derimot mange som vil at du skal betale for det du faktisk får/tar!!

Tilsist vil jeg også nevne at siden døgnet har bare 24 timer er selve internett en fiende av media selskapene, bruker du 3 timer på å surfe på nett daglig er dette 3 timer mindre å bruke på å se film, jo mindre film du ser av den grunn er ensbetydene med å kjøpe færre filmer.
    Kjøpe? Du vet jo vel ikke hva det betyr en gang.... :-D

Lykkes de, via utspekulert lobbyvirksomhet å redusere internetts verdi og dermed folks interesse for internett, vil dette bety høyere omsetning
    HÆ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, slik du beskriver det, så er det frihet UTEN ansvar! Det du beskriver er anarki, der du driter i demokratiske lover.
    Det jeg beskriver er Individets rett til å velge, ikke noe sted har jeg forsvart å velge det ulovlige alternativet

Du vil gjøre som du vil ja, uten å måtte tenke på at andre betaler for "gildet" ditt, at andre taper penger på at du laster ned deres eiendom. Det har jeg da skjønt for lenge siden! Du tar ansvaret for dine handlinger og du er kriminell ved å laste ned. Det er ikke verre enn det :-)
    Om jeg vil bruke Bittorrent teknologien på lovlig vis, gjør jeg det og om jeg vil søke etter lovlige filer på Piratebay så burde jeg også få lov til det, men siden det også går an å laste ned ulovlig materiale der så mener enkelte mentalt hemmede individer at dette automatisk gjør enhver TPB bruker til en kriminell

Er vel ingen som sier at du ikke kan få laste ned alt du vil av lovlige programmer og musikk? Men det handler ikke om frihet å laste ned et Metallica album, det handler om egoisme og latskap! Og igjen, du er kriminell som følge av det, men du tar jo ansvaret... :-)
    Klart jeg tar ansvaret, hele livet er fullt av valg mellom rett og galt, og heldig vis er disse valgene opp til hver enkelt av oss, men du mener tydeligvis at siden noen forsvarer retten til å velge, så er det automatisk de gale valgene vi forsvarer

Nei, men jeg vil at man skal følge lover og regler. Jeg vil ikke betale for deg når jeg kjøper en CD, jeg vil ikke ha folk som kjører i 200 rundt på veien og jeg vil ikke vil ikke at andre skal ta mitt arbeide, som jeg har lagt mange timer/uker/år i uten å betale for det!
    Hvorfor i all verdens rike blander du inn religion her? Av alle usakligheter...
    Det er ingen som skal kontollere deg, det er ingen som detaljstyre deg, det er derimot mange som vil at du skal betale for det du faktisk får/tar!!
    Om du ikke godtar at folk skal ha retten til å selv velge om de følger disse lovene og reglene, så må jo det bety at du er for begrensninger i den friheten vi alle vil ha, Jeg er heller ikke for at folk skal flise rundt i 200KM/T men om vi skal eliminere ennhver mulighet for at folk bryter reglene er desverre fartssperrer og et sensurert internett eneste muligheten.
    Er det VIRKELIG det du vil ha?

Religion er noe jeg tok med for å sette tingene på spissen.
    Om Myndigeten skal styre hva vi får tilgang til på nett, er veien til begrensninger i talefriheten kort, om Mediaselskapene får bestemme blir det meste som er underholdende nok til å avstå fra å se en film i fare.
    OG om de religiøse får bestemme vil ALT som sår tvil om deres budskap bli utilgjengelig.

Kjøpe? Du vet jo vel ikke hva det betyr en gang.... :-D
    Kan du i detalj forklare hva du mener med dette?

HÆ?
    Var det så vanskelig å forstå?

Istedenfor å kaste bort tid med å forklare i detalj, kan jeg heller si at TPB saken bare var en start

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg eller er det er mye rar tolking av innlegg her inne nå ?

Svaret ditt til FE3T tolker jeg som en skivebom Rune Bakke.....

Ellers så synes jeg at musikk/underholdnings brangsjen som sier at de er så skadelidende hele tiden pga fildeling, faktisk snart kan se at folket ikke bare er kunder, men faktisk oppdrag og arbeidsgivere.

Den dagen musikk/underholdnings brangsjen tar kundene på alvor og faktisk velger også å se på ulovlig fildeling også som en gratis markedsføring, og velger å se på det som en investering i fremtidige betalende kunder, da tror jeg man har kommet langt.

Pr. i dag går budskapet fra brangsjen ofte ut på kontroll og flest mulig restriksjoner for kunden.

Selfølgelig skal man betale for seg som kunde og for å kunne dyrke sin AV interesse, men da må man også ha fordeler av å være det. Det er jo ikke annet enn sone indelinger, foreldede moms. bariærer, trusler med søksmål, straff og annen anti pirat propaganda. Dette er ting kundene sliter med i dag, men er noe fildelerene ikke opplever i det hele tatt.....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, uansett hvordan du vrir og vrenger på dette, det er ikke lovlig og TPB har torrenter liggende på sine servere, torrenter som inneholder linke til ulovlig opplastet materiale. Det er hverken lovlig å legge dette opp eller å medvirke til at andre får tak i det. La oss ta vekk serverene til TPB, hva tror du skjer da? :-)

Alle som lager en lenke til noe på nettet som viser seg å lede til noe som kan være kopibeskyttet skal altså i fengsel. Da kan man bure inn google-sjefen med en gang, for det er neppe noen som står bak flere lovbrudd enn han.

Saken kjerne (når det gjelder TPB) er hvor strenge krav man skal stille til de som stiller et område på nettet til disposisjon for slike filer. Filer som potensielt kan inneholde informasjon om hvor man finner materale som er uterrsmessig distribuert.

Hvis man stenger ned TPB så sitter man med en falsk følelse av å ha fjærnet et problem. Det man egentlig har gjort er å fjærne det fra allmuen. Folk flest (primært de som ikke har lastet ned noe særlig) sitter med en formening om at TPB er det stedet hvor man kan laste ned kopibeskyttet materiale. Piratvirksomheten vil fortsatt eksistere fordi piratene fortsatt er der. Piratene i denne situasjonen er de som i første omgang tar en ulovlig kopi og gjør den tilgjengelig. Og som tidligere poengtert i denne tråden er dette primært et bransjeproblem. De som tar kopien er først og fremst folk i bransjen som har tilgang på materiale før release.

At et Indi-selskap går under overrasker meg ikke. Det ligger vel i Indie'ens natur at det er små selskap som til en hver tid lever på grensen av overlevelse. Men i de siste årene blir det blåst om med utelukkende en årsak; piratkopiering. Men i alle dager? Indie-selskapene har da i alle år stort sett gitt ut materiale som folk flest ikke er intressert i, men som selger til et fåtall entusiaster. Når de nå ikke klarer å selge nok så er det for alle kundene deres, en kundegruppe som i alle år har hatt interesse av å støtte sin "sære og snevre" interresse (ikke vondt ment), nå katergoriserer som tjuvradd og kriminelle!? Snakk om å skyte seg selv i foten. Men det overrasker meg ikke. Musikkbransjen har de siste årene, mer eller minder konsekvent, angrepet sine beste kunder.

Og den siste saken nå er da bare med på å understreke dette. En ung gutt uttrykker sin frustrasjon over å ikke få kjøpt et produkt han har gledet seg til skulle komme, og svaret han får er at da får han vel bare laste ned en priatkopi og skryte av det etterpå. Igen; !?!?!? i alle dager!

Rune Bakke
    Guest
    Det jeg beskriver er Individets rett til å velge, ikke noe sted har jeg forsvart å velge det ulovlige alternativet.

Om jeg vil bruke Bittorrent teknologien på lovlig vis, gjør jeg det og om jeg vil søke etter lovlige filer på Piratebay så burde jeg også få lov til det, men siden det også går an å laste ned ulovlig materiale der så mener enkelte mentalt hemmede individer at dette automatisk gjør enhver TPB bruker til en kriminell

Klart jeg tar ansvaret, hele livet er fullt av valg mellom rett og galt, og heldig vis er disse valgene opp til hver enkelt av oss, men du mener tydeligvis at siden noen forsvarer retten til å velge, så er det automatisk de gale valgene vi forsvarer

Om du ikke godtar at folk skal ha retten til å selv velge om de følger disse lovene og reglene, så må jo det bety at du er for begrensninger i den friheten vi alle vil ha, Jeg er heller ikke for at folk skal flise rundt i 200KM/T men om vi skal eliminere ennhver mulighet for at folk bryter reglene er desverre fartssperrer og et sensurert internett eneste muligheten.
    Er det VIRKELIG det du vil ha?

Religion er noe jeg tok med for å sette tingene på spissen.
    Om Myndigeten skal styre hva vi får tilgang til på nett, er veien til begrensninger i talefriheten kort, om Mediaselskapene får bestemme blir det meste som er underholdende nok til å avstå fra å se en film i fare.
    OG om de religiøse får bestemme vil ALT som sår tvil om deres budskap bli utilgjengelig.

Var det så vanskelig å forstå?

Istedenfor å kaste bort tid med å forklare i detalj, kan jeg heller si at TPB saken bare var en start
    Dette er siste gang jeg orker å svare en som ikke klarer å lese det jeg skriver.
    Som jeg sa, du kan få laste ned ALT du vil og TPB må gjerne leve og brukes til lovlige torrenter. Det er ikke det denne debatten handler om!

Men jeg tør vedde på at de fleste som laster ned fra TPB, laster ned ulovlig materiale. Jeg gidder ikke diskutere hva du gjør, men i generelle vendinger!

Begrensningene, som du så fint kaller det, heter lover! Uten lover, anarki!
    Du må gjerne bryte de, men da må du faktisk fint finne deg i å bli stemplet som kriminell.

Ja, det er vanskelig forstå at du etter alt som er skrevet her inne fremdeles ikke klarer å se forskjell på rett og galt...men det er vel sånn din generasjon tenker.

Jeg er musiker, jeg vil IKKE at du skal ha musikken min gratis!
    Jeg bestemmer selv om og når jeg vil ha konserter!
    Jeg bestemmer selv hvilke plateselskap jeg vil ha hjelp av til å lage en plate!
    Jeg er avhengig av en viss inntekt for å kunne drive som musiker.
    Og alt dette gjør jeg med loven i handa!

Takk for debatten og lykke til!

Rune Bakke
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Er det bare meg eller er det er mye rar tolking av innlegg her inne nå ?

Svaret ditt til FE3T tolker jeg som en skivebom Rune Bakke.....
    Da vil jeg gjerne vite HVA som er skivebom!
    For du er vel av de som jobber gratis du?
    Og som mener at "ekte" kunstnere ikke skal ta betalt for det de lager?

Rune Bakke
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Xell
    Alle som lager en lenke til noe på nettet som viser seg å lede til noe som kan være kopibeskyttet skal altså i fengsel. Da kan man bure inn google-sjefen med en gang, for det er neppe noen som står bak flere lovbrudd enn han.
    Leste du overhodet det jeg skrev?
    Har Google eller andre søkemotorer torrentene på sine servere?
    Har TPB det?
    Om svaret er nei, nei og ja, da ville jeg lese de norske lovene!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Salget av nasjonal musikk økte med 660 prosent i mars, målt mot samme måned i fjor. Det drar det samlede musikksalget til en økning på 37 prosent.
    Kraftig økning i musikksalget i mars - VG Nett

Side 88 av 133 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •