Piracy..is it a crime? - Side 87

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 87 av 133 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 117 127 ... SisteSiste
Viser resultater 1,721 til 1,740 av 2649
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg skulle nok tro at denne grensen hadde blitt økt.

Man trenger ikke å være rakettforsker for å innse at underholdningsbransjen nok hadde en avgjørende rolle her.
    Nå er ikke jeg noen rakettforsker ;-) kan du underbygge denne påstanden?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Grensen på 200kr ble bestemt på 70-tallet. Sikkert en svimlende sum da en bugg kostet 25 øre i kiosken, men ganske marginalt nå.
    Ok, da blir neste spørsmål - Hva har platebransjen til fordel/bakdel for denne 200kr-grense kontra andre i handelstanden?? Åssen har platebransjen påvirket grensen?

Selv trodde jeg grensen ikke var ment for bedriftene/handelstanden, men for forbrukerene.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Nå er ikke jeg noen rakettforsker ;-) kan du underbygge denne påstanden?
    Nei - som nevnt du trenger ikke å være rakettforsker for å forstå at det er en meget stor sannsynlighet for at underholdningsbransjen står bak.

Det er jo kjent at bransjen utøvet påtrykk og fikk posten til å foreta den tollkontrollen vi har på alle småpakker i dag.

Man trenger ikke å være fan av Micael Moore eller konspirasjonsteorier for å sette ting i sammenheng.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men de trenger selvsagt ikke være alene om dette. Finnes nok andre bransjer som også ikke har sans for at publikum handler billig utenlands.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Ikke uenig i at markedskreftene i langt større grad synes å styre lovgivningen enn menigmann, generelt.
    Personlig mener jeg likevel at det er bransjens/opphavsmanns rett til å kontrollere egne utgivelser og utøve eierskap til et åndsverk mht, distribusjonform (inkl. fil-format), pris etc. (til tross for at også jeg synes de er bakstreberske).
    Og i mine øyne var det aldri bransjen som startet denne krigen (enten man ser 1998 eller -78), det var forbrukerne som tok i bruk teknologi til egen vinning (besparelse).

Fordi om man eier en mp3-spiller betyr ikke det at det er en folkerett at noen skal tilby mp3-filer for salg (selv om det unektelig er smart).

Jeg er dog helt enig i at vi må vokte oss vel for ny lovgivning som trer i kraft rundt omkring, og personvern og privatliv må ivaretaes. Dette er opinionens oppgave. Men jeg tror ikke man løser det ved å fortsette og eventuelt oppfordre fler til piratvirksomhet.
    +1 - kan ikke få sagt meg noe annet enn veldig enig i det du sier her.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei - som nevnt du trenger ikke å være rakettforsker for å forstå at det er en meget stor sannsynlighet for at underholdningsbransjen står bak.

Det er jo kjent at bransjen utøvet påtrykk og fikk posten til å foreta den tollkontrollen vi har på alle småpakker i dag.

Man trenger ikke å være fan av Micael Moore eller konspirasjonsteorier for å sette ting i sammenheng.
    Ok, kan godt hende at du har rett. Nå har ikke jeg satt meg inn 200kroners grensen, så for meg blir det bare syning og propaganda det du sier. Jeg kan ikke se hva platebransjen/filmbransjen har med dette å gjøre, og heller ikke hva dem har å vinne/tape på dette.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tror ikke det var kontroll av post tidligere? Når mener du denne kontrollen ble innført? Har nemlig jobbet i posten og fikk en gang i tiden en liten omvisning + forklaring rundt tollbehandlingen av post/pakker inn i landet.

Newcomer Thrawn sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    For oss som ikke gidder bestille så mye film fra utlandet på grunn av 200kr-grensen, var det for noen år siden et parti som ville ha denne grensen øket. Klart de fikk stemmer fra mange unge, film- og musikkinteresserte som syntes dette var en bra sak. (Var det venstre tro?)
    Både høyre, venstre og Frp har tidligere foreslått å heve denne grensen, da den mot all sunn fornuft har stått uendret siden 1975.
    Men har noe skjedd? Nei.
    Det hele er mest sansynlig politisk spill og valgflesk.

Denne satsen burde være tett opp mot kr. 1000 i dag, hadde den fulgt den økonomiske utviklingen siden 1975.

Rune Bakke
    Guest
    Dette er litt av den samme propagandaen som platebransjen prøver seg på.

Av de undersøkelsene jeg har lest så er det et flertall av de som viser at fildeling gir pluss i kassa hos artistene.

WOW! Nå tar det av her...
    Si meg hvor den undersøkelsen ligger! At artistene tjener på nedlasting? Er du klar over hvor idiotisk det høres ut? Joda, enkelte ukjente som ikke legger penger i hverken markedsføring, produksjon, turneer eller noe annet vil tjene på det. Men de som VELGER å bruke et plateselskap, de vil IKKE tjene på dette.

For det er artistens valg! Ingen andres og han har mulighet til å velge blandt mange selskaper og kan velge det som passer han. Etter all nedlastingen vil nok flere små plateselskaper gå dukken og den valgmuligheten vil etterhvert forsvinne.

Ikke ta på dere rollen som artistenes beskytter, den kler dere ikke!

Dere er stort sett egoistiske og bruker all verdens stråargumenter for å promotere deres egen sak!

Men etter de fantastiske teoriene om posten og andre mindre gode teorier, gir jeg meg her inne. Dette er ikke verdt tiden jeg bruker på det...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rune Bakke
    WOW! Nå tar det av her...
    Si meg hvor den undersøkelsen ligger! At artistene tjener på nedlasting? Er du klar over hvor idiotisk det høres ut? Joda, enkelte ukjente som ikke legger penger i hverken markedsføring, produksjon, turneer eller noe annet vil tjene på det. Men de som VELGER å bruke et plateselskap, de vil IKKE tjene på dette.

For det er artistens valg! Ingen andres og han har mulighet til å velge blandt mange selskaper og kan velge det som passer han. Etter all nedlastingen vil nok flere små plateselskaper gå dukken og den valgmuligheten vil etterhvert forsvinne.

Ikke ta på dere rollen som artistenes beskytter, den kler dere ikke!

Dere er stort sett egoistiske og bruker all verdens stråargumenter for å promotere deres egen sak!

Men etter de fantastiske teoriene om posten og andre mindre gode teorier, gir jeg meg her inne. Dette er ikke verdt tiden jeg bruker på det...
    Jeg har faktisk linket til et par steder som bekrefter det jeg skriver. Hvis du går tilbake et par sider så finner du dette.

Men jeg har også skrevet at det dermed ikke trenger å være slik. Det er vel slik i denne saken at man egentlig kan finne undersøkelser som støtter sitt syn - uansett hvilken side man står på.

Det største problemet med fildeling er at artistene mister kontollen over sitt materiale. Det er ikke bra. Her håper jeg at bransjen får til såpass bra nedlastingstjenester at folk heller velger dette enn piratopplegget.

Men jeg synes det er feil å legge skylden på kundene, folk har benyttet piratopplegget fordi det ikke har funnets bra alternativer.

Her er et typisk eksempel på hvordan ting foregår:

Warner kalte Even en drittunge - DinSide Data

Her er det en som gjerne vil støtte sin favorittartist - men bransjen hjelper ikke akkurat til.

Newcomer Thrawn sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke overraskende. "Pirate Bay-dommeren er inhabil"

Bare dommerens egen kommentar til saken sier sitt.
    "Jeg har ikke vurdert det slik at jeg er inhabil på grunn av mine engasjementer, sier Thomas Nordström til radiokanalen."

Inhabilitet er ikke noe du selv avgjør.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thrawn
    Ikke overraskende. "Pirate Bay-dommeren er inhabil"

Bare dommerens egen kommentar til saken sier sitt.
    "Jeg har ikke vurdert det slik at jeg er inhabil på grunn av mine engasjementer, sier Thomas Nordström til radiokanalen."

Inhabilitet er ikke noe du selv avgjør.
    Hvis dette er tilfelle så er det vel en skandale?

Høres ikke bra ut.... :?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At dommeren selv ikke skjønner at han ikke bør ta denne saken er helt utroligt!

Domaren i rättegången mot The Pirate Bay - en rättegång om upphovsrättbrott - är medlem i Svenska Föreningen för Upphovsrätt (SFU) och därmed sannolikt jävig. I denna förening har också målsägandes advokater, Monique Wadsted, Peter Danowsky och Henrik Pontén medlemskap. Men domaren är inte bara medlem, han sitter dessutom i styrelsen för föreningen.
    Piratpartiet LIVE!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rune Bakke
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av vegus
    Sveriges (og kanskje Nordens) klart beste Indie-distributør Dotshop.se kaster inn håndklet:

Dotshop to close down
    20/04/2009, 15:25

// For immediate release //

It is with sadness that we today must inform you that we are closing down our operation. The sales have dropped radically due to all the illegal file sharing going on, and we can no longer survive.

We have learned many things and we are proud and happy to have been able to represent so many great labels and artists, and we would like to thank each and everyone of you for a good collaboration and for the good music you have released. We wish you the very best of luck and fortune in the future.

We sincerely hope that all artists and musicians around the world start to speak up and fight for their professions and careers, or else we are afraid it's all gloom and doom from here. Unless you find a way how to monetize chaos.

This whole scene we are witnessing is a circus where pirates have hi-jacked concepts that are too important to be misused the way they are: democracy, freedom, bright future. These entities, it seems, are beyond their grasp and comprehension, as they truly have absolutely nothing to do with piracy.

File sharing without the permission of the owner of the copyright is a real killer. It is killing us. And it is killing the labels we work with. It is a fight for our livelihoods, and for free culture. Because without a strong copyright law we risk to be caught in a patronage and sponsoring web (and that is a kick-back by 200 yrs). We need copyright laws. And we need people who respect the law and pays the author.

We wish that everyone had the same respect for the creator as the many customers of Dotshop. And to all of you, our loyal music loving customers from all over the world - we thank thee graciously for your support, love and intelligence. Thank you!

You will all have a final op to purchase great music. Starting in May we shall have a BIG SALES CAMPAIGN to empty our shelves. This campaign will go on until we have cleared the shelves or till the end of August, whichever occurs first.

Anders Bersten, on behalf of team Dot.

Så denne nå, er ikke dette svar godt nok?

Rune Bakke
    Guest
    Poenget er vel ikke hvordan du får søkt det opp, poenget er vel at torrentene ligger på TPB sine servere? :-)

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men jeg synes det er feil å legge skylden på kundene, folk har benyttet piratopplegget fordi det ikke har funnets bra alternativer.
    Jeg vet ikke hvor du har dette fra, men det gjelder ikke min omgangskrets:

Så og si ALLE jeg kjenner som laster ned ulovlig gjør det fordi de slipper å betale. Kun et svært lite antall (mindre enn 5) gjør det pga. filformat, kvalitet etc. Det samme lille antallet er også de som betaler for nedlasting når ønsket format er tilgjengelig.

SAMTLIGE av dem kunne kjøpt cden og rippet låten til ønsket format i stedet.

Jeg vet ikke hvordan det står til i deres vennekrets, men hos meg er det altså entusiastene som betaler, eller ønsker å betale, resten gir f@en.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rune Bakke
    Poenget er vel ikke hvordan du får søkt det opp, poenget er vel at torrentene ligger på TPB sine servere? :-)
    Pirate Bay er vel en søkemotor som tar ibruk sider som MiniNova, TorrentPortal, Torrentz ++++++, har vel ingen torrentfiler på sine egne servere? Eller har jeg misforstått?

Det er vel derfor folk blir provosert at Google.com ikke blir saksøkt på lik linje med TPB når man finner torrents via google.com

Rune Bakke
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Pirate Bay er vel en søkemotor som tar ibruk sider som MiniNova, TorrentPortal, Torrentz ++++++, har vel ingen torrentfiler på sine egne servere? Eller har jeg misforstått?

Det er vel derfor folk blir provosert at Google.com ikke blir saksøkt på lik linje med TPB når man finner torrents via google.com
    NEI OG ATTER NEI! TPB er ikke bare en søkemotor, de har liggende torrentene på sine servere og er dermed direkte implisert i å videreformidle ulovlig nedlastet materiale. Uten torrenter, ingen nedlasting!

Rune Bakke
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Dette er igjen stråargumenter brukt av TPB disiplene! Jeg skjønner ikke når det skal gå inn...

Ja, bransjen har driti seg ut. De har ikke fulgt med i timen.
    Ja, bransjen har svin på skogen i forhold til artistene, men sånn er det ikke lenger. Artistene har nå advokater og andre for å passe på sine krav.
    Ja, artistene trenger plateselskapene! Noen MÅ investere i artister for å klare å lage plater.
    Nei, vi diskuterer ikke hvorvidt torrent teknologien skal overleve eller ikke, for det gjør den. Det er en genial måte å formidle filer på.
    Ja, det er ulovlig å legge en plate ut for nedlasting.
    Ja, det er ulovlig å tilrettelegge for nedlasting.
    Nei, det er ingen menneskerett å få laste ned gratis alt man vil.
    Ja, artistene taper på dette. Spesielt små artister og bedrifter!
    Ja, man kan høre på plater/sanger før man kjøper de! Det finnes mange steder på nettet og det finnes sågar plate butikker som har denne muligheten også!
    Ja, det er i dag de som kjøper plater som betaler for alle som laster ned.
    Nei, de som laster ned kjøper ikke musikken etterpå! Jeg kjenner MANGE som laster ned og jeg vet ikke en eneste av de som NOENGANG har kjøpt noe etter å ha lastet det ned. Mulignes filmer, men det er bare fordi disse tar lang tid å laste ned og det er ikke 100% like bra kvalitet som på pirat-filene.

Det er mye som er gærnt, men det er ikke dermed sagt at man skal kunne gå til disse skrittene for å få mest mulig musikk.

Du må gjerne laste ned, men vit konsekvensene og ikke fremstill det som positivt for oss hifi amøber og for artistene. Det er vi som taper på dette...
    Ferdig :-)

Side 87 av 133 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 117 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •