Piracy..is it a crime? - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 79 av 133 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 129 ... SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 2649
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Hva så?? Jeg er helt sikker på at det ikke alle artister er tjent med dette, uansett så tar dere vekk artistens rettigheter til å bestemme selv hva som er best for dem. Det er ikke er sort/hvit, jeg vil heller påstå det motsatte.

Hva så?? Det er like mye ulovelig om det er 80% eller 3% som driver med ulovelig fildeling, det er like ulovelig. Jeg vil påstå at 95 % alle som kjører bil har kjørt for fort, jeg kan da ikke håndheve loven fordi mange mange andre gjøre det.

Hvilken gråsoner er det du prater om? Disse gutta er blitt med dømt for medskyldighet som i all annen kriminalitet i samfunnet, og rettightene til artistene er ulovlig krenket. Men kan da ikke skylden på teknologien at den er for god og derfor er det ikke et lov brudd. Forøverig så synes jeg ikke du på ingen måte forklare ditt standpunkt, og din måte å dømme andre på synes jeg heller ikke noe om - Alt tyder på at du er for disse ulovlighetene, og det selv om du påstår at du betaler for din musikk, men det er ikke noe jeg tror på.
    Er litt usikker på hva du er ute etter? Jeg har vel ganske greit forklart hvor jeg står i denne saken.

Virker som du prøver å få i gang en krangel med meg ved å påstå at jeg lyver angående hvordan jeg skaffer musikk. Men jeg tror du heller får finne noen andre å bråke med hvis du absolutt vil krangle. Som sagt jeg orker ikke sandkassenivå på diskusjonen.

Tror du heller får tåle å være uenig med meg - jeg respekterer at du har en annen mening.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Trenger og trenger, problemet er at en aldri blir kvitt det: Lev med det!
    Ja, helt riktig. Ulovelig fildeling er absolutt noe jeg kan leve, men jeg kan ikke akseptere det. Uheldigvis er det mye annet jeg må leve med som feks vold, mord, voldtekt, kidnapping, skattesnylting osv.... men heldigvis er det noe vi kan begrense :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke for piratkopiering.
    Denne saken er prinsipiell....................

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Er litt usikker på hva du er ute etter? Jeg har vel ganske greit forklart hvor jeg står i denne saken.

Virker som du prøver å få i gang en krangel med meg ved å påstå at jeg lyver angående hvordan jeg skaffer musikk. Men jeg tror du heller får finne noen andre å bråke med hvis du absolutt vil krangle. Som sagt jeg orker ikke sandkassenivå på diskusjonen.

Tror du heller får tåle å være uenig med meg - jeg respekterer at du har en annen mening.
    Jeg ønsker på ingen måte å krangle med deg, hvis du mener det er sandkassenivå så er det noe du selv har vær med å bidra til hvor jeg mener du er på samme nivå. Jeg også respekter deg og dine meninger, men du må tåle at dem blir satt på prøve :wink: ellers er det vel ingen poeng å diskutere her.

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå må jeg le..

Sitat fra nrkbeta.no:

"På forum, Twitter, Facebook, nettaviser og blogger skriver folk rett ut at de aldri kommer til å kjøpe en eneste CD eller DVD mer. Plate- og filmbransjen har altså klart å gjøre sine beste kunder enda sintere, og risikerer boikott og enda dårligere salg."

Piratene truer med å ikke kjøpe musikk!! :shock:

Kjenner ingen pirater som kjøper musikk jeg, får stadig vekk kommentarer av bekjente når de ser jeg henter pakker fra Platekompaniet eller CDON. "Kjøper du musikk!! du kan jo laste det ned gratis fra nettet"

Her er foresten en likn til HELT lovlig fildeling

Endelig lovlig fil-deling - DinSide Data

Go Elg

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper musikk bl.a. fra 7digital og klicktrack. Gode nettsider. Men jeg laster ned først, og kjøper etterpå.

Platebransjen er så forvrengt i hodet at de burde hatt juling. For å markere mitt ståsted: Hvis jeg noen gang treffer Marte Thorsby IFPI, "så ska æ finn ei vedski å slåe BENT IHJEL". Makan til naut....

Det er greit at PLATEbransjen ikke liker at folk stjeler musikken, men de burde SERIØST klare å få fingern utav rævva og ta i bruk en fornuftig forettningsmodell som tross alt blir lagt i hendene deres på sølvfat. Men NEEEEIDA.

Det de driver med er på linje med å prøve å nekte bankkort betaling i butikkene, eller stoppe biltrafikk til fordel for hest og vogn. Hvor dum går det egentlig an å bli? Marte Thorsby: DU ER DUM DU!
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SveinS
    Piratene truer med å ikke kjøpe musikk!! :shock:
    Hehe

0 + 0 = 0

Ingen som kommer til å merke noe av det uansett

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Synes prinsipielt at dette er en merkelig dom.
    Hvis de da ikke er dømt på markedsføring. Vet litt lite om dette.

2. Synes det er avskyelig å laste ned og stjele musikk.

Så står jeg i manges øyne i begge leirer. Er det bare meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av en eller annen grunn tviler jeg på at denne saken hadde fått dette utfallet om ikke Platebransjen hadde Milliarder på bok OG Obama i ryggen.

Det Svenske rettsystemet besitter tydeligvis ikke mer ryggrad enn det Norske ville hatt i samme situasjon :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Haha... jeg lo godt når jeg leste den komentaren.....:lol: :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JKJK
    Det de driver med er på linje med å prøve å nekte bankkort betaling i butikkene, eller stoppe biltrafikk til fordel for hest og vogn. Hvor dum går det egentlig an å bli? Marte Thorsby: DU ER DUM DU!
    Den samligningen din har ingenting med saken å gjøre. Og etter min mening og antagligvis i følge retten så har dette ingenting med teknologi å gjøre. Teknlogien kan brukes lovelig eller ulovelig det er opp til deg som bruker som bestemmer åssen den brukes. Men ikke skyld på teknologien når du bruker den ulovelig.....

Selv så er jeg av motsatt oppfattning av noen her inne, det er musikk-elskerene som driver med ulovlig fildeling som skytter seg selv i foten...

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er greit at PLATEbransjen ikke liker at folk stjeler musikken, men de burde SERIØST klare å få fingern utav rævva og ta i bruk en fornuftig forettningsmodell som tross alt blir lagt i hendene deres på sølvfat. Men NEEEEIDA.

Det de driver med er på linje med å prøve å nekte bankkort betaling i butikkene, eller stoppe biltrafikk til fordel for hest og vogn. Hvor dum går det egentlig an å bli?
    +1

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+2

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Msport: Hvor har jeg skrevet at jeg er for piratkopiering ?
    Man kan få inntrykk av det...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +3

-1

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper musikk bl.a. fra 7digital og klicktrack. Gode nettsider. Men jeg laster ned først, og kjøper etterpå.

Platebransjen er så forvrengt i hodet at de burde hatt juling. For å markere mitt ståsted: Hvis jeg noen gang treffer Marte Thorsby IFPI, "så ska æ finn ei vedski å slåe BENT IHJEL". Makan til naut....

Du for sikkert en invitasjon til Spotify her: Spotify invitasjoner!. Da kan du lytte til musikken der vet du, så slipper du å gjøre deg til en simpel kjeltring vet du

Jeg er helt sikker på at det hadde vært koslig for deg å invitert Marte Thorsby hjem til sandkassa de - dere ville nok fått en fruktbar invitasjon.

Sitat Opprinnelig postet av FE3T
    Av en eller annen grunn tviler jeg på at denne saken hadde fått dette utfallet om ikke Platebransjen hadde Milliarder på bok OG Obama i ryggen.

Det Svenske rettsystemet besitter tydeligvis ikke mer ryggrad enn det Norske ville hatt i samme situasjon :roll:
    Rettsaker avgjøres med gode argumenter og korrekte lovhenvisninger samt gode bevis. Jeg synes den svenske retten virkelig hadde ryggrad og ikke bukket under for det massive presset fra brukerene :roll:

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    En kommentar til akkurat dette med kostnader etc:
    Hvor mye tid og penger tror du musikerne har lagt ned i å skrive, öve inn og spille inn musikken?
    En låt kan ofte ta mange hundre timer å finslipe för den er slik den skal väre.
    Et studiobesök kan koste vanvittige summer. Jeg spiller i et relatvit ukjent band, men allikvel betalte vi godt over 200.000 sist vi var i studio. Da snakker vi om 3 uker i et studio i Texas. Mange band er i studio i flere mnd med produsenter som tar vanvittige summer for sine tjenester.
    Leie av et proffstudio kan koste helt vanvittige summer, vi snakker kanskje flere 1000 i timen.
    En produsent koster godt med penger. Studioteknikere koster godt med penger. Medhjelpere i studioet koster penger. Man skal spise, drikke og sove når man er i studio, dette koster penger. Utstyret koster godt med penger. Reise til og fra studio koster penger, spesielt hvis dette gjöres i utlandet. Et cover koster penger, samt opptrykk og distribusjon.
    De som legger ut disse pengene vil gjerne ha dette tilbake. I de fleste tilfeller er det til syvende og sist bandet selv som må betale dette og de tjener ikke penger för dette er tilbakebetalt, siden det ofte er et lån fra plateselskapet.

Poenget mitt er at det er ofte veldig mange innvolvert i en utgivelse og de skal alle lönnes. Mange artister selger mye og tjener fort inn pengene, men enda flere band selger veldig lite og tjener ikke inn pengene. Dette må balanseres. Derfor koster også CD-ene penger.
    Det er klart at det er mange involvert i et slikt prosjekt og at de fleste tjener helt normalt. Det er vel også ingen hemmelighet at det er låtskrivere og produsenter som kongene på haugen i denne bransjen når det gjelder personlig inntekt. Artistene kommer langt ned på lista. Men hvis produsenter og låtskirvere tar seg så godt betalt at man ikke har mulighet til å tjene inn kostnadene på produksjonen av produktet sitt uten å prise seg ut av markedet så får man ta det opp med pordusenten. Det er vel heller ingen tvil om at man kan legge seg på forsjellige kostnadsnivåer her så man må jo rette seg litt inn etter forventet market.

"Forklaringen" din på et dyrt produkt er reell nok, men det hjelper lite å ha en forklaring når svaret fra den gjevne forbruker i målgruppen "hva så, det er ikke snakk om at jeg betaler det for dette produktet". Og før noen bastant legger skylden på manglene på betalingsvilje på ulovlig kopiering; nei man kan desverre ikke gjøre det når statestikken viser at vi kjøper mer musikk i dag en før, men vi kjøper den til en billigere penge. Det er ikke bare ulovlig kopiering som gjør at man ikke tjener inn produktet sitt. Det er faktisk også at folk ikke kjøper produktet til full pris, men velger å vente noen måneder og hvis de ikke er dritlei så kjøper de det når de finner den på tilbud ett eller annet sted. Det samme gjelder filmer.

Til alle som ler av "pirater skal nå slutte å kjøpe" tror dere vikelig at alle som har lastet ned en sang eller en film ikke har en eneste cd eller dvd i hylla? Jeg er film entusiast og kan godt slutte å gå på kino. For den gjevne filmpirat tror jeg legger igjenn mye penger i norske kiner hvert år. Adskillig mer enn de som aldri har lastet ned. Det betyr selvsagt ikke at det er noe mer lovlig å laste med, men det viser at folk som er dritt lei å bli hasselert med faktisk har en reel økonomisk påvirkning. Jeg har heller ikke noe problemer med å drøye inkjøpene mine noen måneder. Film- og tv-serie-samlinga mi hadde vel kostet 3-4 ganger så mye hadde jeg kjøpt den til de prisene bransjen ønsker at jeg skal gjøre det.

Men jeg går mindere og mindere på kino må jeg inrømme. nå blir jeg med 5-10 ganger i året og da kun av sosiale grunner. Kvaliteten på norske kinoer suger. Folk flest som bruker mye penger på dvder o.l. har gjerne en bedre filmopplevelse i sitt eget hjem. På lik linje med musikkensusiaster som fnyser av at folk synes kvaliteten på medlastet materiale er bra nok.

Her er konkuransen knallhard og at man har forklaring på hvorfor man må prise seg ut av markedet gir en desverre ikke noe større livsrett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xell
    Og før noen bastant legger skylden på manglene på betalingsvilje på ulovlig kopiering; nei man kan desverre ikke gjøre det når statestikken viser at vi kjøper mer musikk i dag en før,
    Mye bra refleksjoner her Xell, men viser virkelig statikken at det kjøps mer musikk idag enn før? Man kan skylde betalingvilje, men til syvende og sist spiller det ingen rolle hvem eller hva man skylder på......

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Man kan få inntrykk av det...
    Er jeg et eksempel på at verden ikke er så sort-hvit som du skal ha det til

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Er jeg et eksempel på at verden ikke er så sort-hvit som du skal ha det til
    Loven er sort/hvit. Personlig er jeg ikke det, men overskriften til denne tråden er "Piracy..is it a crime?" - og ja, i følge loven er det nettopp det.

Det er dermed ikke sagt at bransjen ikke kan tenke nytt og tilby bedre løsninger enn de har i dag. At det ikke tilbys løsninger som "folket" liker, betyt ikke at man skal ta det i egne hender for å skape illegale tjenester som er "gode nok". Og ærlig talt - hvem kan konkurere med tjenester som er gratis? Selv om mange sier at de vil betale for lovlige tjenester, vil dem gjøre det hvis tjenesten er der? Jeg er usikker på om majotiteten vil det selv om mange påstår det, noe jeg innbiller meg er fordi det er mer politisk korrekt å si at man faktisk ønsker å betale for seg.

Spotify er en ny, god tjeneste. Denne er gratis hvis man godtar reklame. benyttet den på kontoret når jeg jobbe overtid i går (i går var vi bare 3 stk som jobbet og liten belastning av ASP løsningen og lavere krav til båndbredde) og synes det var mer reklame nå enn tidligere. Bla for en Nokia telefon hørte jeg. Ønsker man ikke reklame, kan man betale kr 9 pr dag eller kr 99 pr måned. For meg er det ikke aktuelt å betale, da jeg bare benytter den en kveld nå og da eller på lørdager når jeg jobber overtid og få folk på kontoret. Slike tjenester er jeg sikker på at det kommer til å komme flere av. Men ønsker folk å betale for seg? Vil dem godta reklamen? Dette med tanke på de illegale tjenestene tilbyr reklame løse.

Før man for gode legale løsninger, tror jeg man må få slukket lyset hos de større illegale løsningene. Rett og slett fordi for mange ønsker ikke å betale for seg.

Side 79 av 133 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 129 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •