Piracy..is it a crime? - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 78 av 133 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 128 ... SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 2649
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    ...men innrømmer du ikke her at TPB drev/driver med svindel?
    Jeg synes Hygen her skriver meget godt i de siste par inleggene sine - det gjenspeiler også min mening om dette.

Jeg har ikke noe sort-hvitt forhold til dette - det er en god del faktorer som gjør at det blir en del gråsoner her.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg synes Hygen her skriver meget godt i de siste par inleggene sine - det gjenspeiler også min mening om dette.

Jeg har ikke noe sort-hvitt forhold til dette - det er en god del faktorer som gjør at det blir en del gråsoner her.
    Og jeg ser mere sort/hvitt på det. Det er ulovlig, basta bom.
    Og jeg er mest opptatt av at det er rettighetsinnehaverne, musikerne/komponistene, som taper på ulovlighetene. I det lange løp er det også meg som musikkelsker som taper på det, ved at musikere ikke får lønnen de fortjener for jobben de gjør og kanskje ender opp med andre inntektsbringende yrker.

Og jeg tror du ville vært lei deg om du kan sette deg inn i denne tenkte situasjonen: skru tiden tilbake - dengang Star Trek serien var i sin begynnelse - tenk deg at serien måtte legges ned etter 10-12 episoder fordi ulovlig kopiering medførte for lite salg og tap av inntekter til skuespillere og produksjonsansatte......

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg er mest opptatt av at det er rettighetsinnehaverne, musikerne/komponistene, som taper på ulovlighetene. I det lange løp er det også meg som musikkelsker som taper på det, ved at musikere ikke får lønnen de fortjener for jobben de gjør og kanskje ender opp med andre inntektsbringende yrker.

Og jeg tror du ville vært lei deg om du kan sette deg inn i denne tenkte situasjonen: skru tiden tilbake - dengang Star Trek serien var i sin begynnelse - tenk deg at serien måtte legges ned etter 10-12 episoder fordi ulovlig kopiering medførte for lite salg og tap av inntekter til skuespillere og produksjonsansatte......
    +1

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Feks dem som har leid ut lokaler til prostituerte, har blitt dømt etter "hallik pragrafen". Dem tjente penger på en aktivitet som var ulovlig og la til rette for det. Jeg er faktisk ikke overrakset over dommen i det hele tatt, da jeg hele tiden har vært overbevist at dem er dømt.

Det å oppdage nye artister ved nedlasting, for så å kjøpe dem er dødt. Nå har vi Spotify som man kan finne nye artister for så å kjøpe plata. Sitter med Spotify på radioen på jobbe nå - helt super løsning.
    The Pirate Bay leier ikke ut noe område, eindom, lagrinsplass som i ditt eksempel. De setter kun opp "skilter" som sier hvor bygningene, områdene, filene befinner seg. The Pirate Bay legger like godt til rette for lovlig fildeling. En gps kan både ta deg til kirken til ett horehus eller en bank....
    "don't kill the messenger".

Jeg vil også få lov til å si at jeg ikke på noen måte syntes det er hyggelig at musikere og andre skal få sitt åndsverk frastjålet, men dette er et problem platebransjen har, ikke TPB. De er teknologiske sinker som kun skal melke hvert eneste ledd for det de kan. Og alle de små dedikerte musikerne som ikke håver inn penger er heller ikke voldsomt utsatt for piratkopiering.

Spotify er et produkt nok en gang utviklet av svenske hjerner som tenker på noe annet en profitt. Det samme med Google, det finnes andre måter å få inntekter på enn å melke sluttbruker slik det ofte fungerer i dag.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Respekterer selvsagt at du synes dette.

Men leser i undersøkelser at noen mener at nedlasting har ført til økt interesse for både film og musikk - og dermed økt total omsetning?? Har også lest det motsatte.

Men har ikke hørt om noen serie som har blitt lagt ned på grunn av nedlasting? Er dette relevant?

Også kvier jeg meg for å kategorisere 80% (eller hva tallet er) av Norges befolkning som kriminelle.

Jeg synes plateselskapene har stor skyld i opplegget vi har havnet i.

Jeg håper at vi etterhvert finner frem til ordninger som gjør at artister og andre får betalt for det de gjør.

Han her er jo en morsom fyr:

PIRATE BAY - - Husk vaselin, gutter! - Nettavisen
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    The Pirate Bay leier ikke ut noe område, eindom, lagrinsplass som i ditt eksempel. De setter kun opp "skilter" som sier hvor bygningene, områdene, filene befinner seg. The Pirate Bay legger like godt til rette for lovlig fildeling. En gps kan både ta deg til kirken til ett horehus eller en bank....
    "don't kill the messenger".

Jeg vil også få lov til å si at jeg ikke på noen måte syntes det er hyggelig at musikere og andre skal få sitt åndsverk frastjålet, men dette er et problem platebransjen har, ikke TPB. De er teknologiske sinker som kun skal melke hvert eneste ledd for det de kan. Og alle de små dedikerte musikerne som ikke håver inn penger er heller ikke voldsomt utsatt for piratkopiering.

Spotify er et produkt nok en gang utviklet av svenske hjerner som tenker på noe annet en profitt. Det samme med Google, det finnes andre måter å få inntekter på enn å melke sluttbruker slik det ofte fungerer i dag.
    Finnes norske nettsider som er nedlagt og stengt fordi de hadde annonser til prostituerte så vidt jeg husker.... Uansett hvordan du vrenger og vrir på det - TPB tilrettelegger til brud på opphavsretten. Selv om bakmennen bak siden tror dem blir firkjent, kan man ikke lure seg unna loven bare fordi man har mange tilhengere....

BTW: Denne sjokkerer meg - Tusen mennesker deltok i Pirate Bay-demo - kultur - Dagbladet.no. Beklager at jeg høres usaklig ut, men dette er jammen meg en gjeng rett ut bortskjemte "unger" som gråter over at dem nå må bruke "ukepengene" sine på å faktisk betale for musikk og film. Gå i tog for fri musikk og film..... Tror dem med hell kunne engasjert seg i noe mer viktig å gå i tog for. Feks krigen i midt-østen. Men den er kanskje ikke like viktig som at en gruppe mennesker skal slippe å betale for sitt konsum av film/musikk....:?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men leser i undersøkelser at noen mener at nedlasting har ført til økt interesse for både film og musikk - og dermed økt total omsetning?? Har også lest det motsatte
    For å ha det på det rene: Jeg har lastet ned en gang, fordi plata var forsinket.

Det du skriver er nok todelt ja. For min egen del har jeg kjøpt komplette backkataloger av band etter å ha fått filer av venner. Dette er det jo bare min egen samvittighet (og ønske om "pakka") som styrer. Mange mennesker er fornøyd med filene sine og forstår ikke hvorfor de skal sende penger for noe de allerede har.

Personlig ser jeg på filer der jeg ikke har kjøpt produktet som "lånte". Akkurat som i en platebutikk. Jeg tilbringte før i tiden 3-4 timer flere ganger i uka der for å høre. Nå gjør jeg det hjemme, men kjøper..

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste dere forresten om han som sendte penger til Metallica fordi han sang "Enter Sandman" på bussen og fikk dårlig samvittighet fordi han underholdt med deres produkt? Usannsynlig bra. Finner det sikkert på nett. Sjelden vare ;-)

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen greier å stoppe all ulovlig fildeling, (tviler på at det er mulig) men hvis det var tilfelle, er jeg sikker på at de som greide å stoppe dette samt plate/filmbransjen selv vil angre bittert. TPB og andre torrent sider har en enorm reklameverdi for bransjen!

Husk også at veldig mye, av det som blir lastet ned aldri hadde blitt kjøpt uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dem med hell kunne engasjert seg i noe mer viktig å gå i tog for. Feks krigen i midt-østen. Men den er kanskje ikke like viktig som at en gruppe mennesker skal slippe å betale for sitt konsum av film/musikk....:?
    Dine politiske ytringer kan du ta i et annet forum :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA.. jeg utbasunerer ett J A!!

for det første er det tyveri, for det andre låter komprimert musikk rævva og film med digitale dropouts er kjipt..

nagle tpb og alle de andre til veggen..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Dine politiske ytringer kan du ta i et annet forum :twisted:
    Ingen politisk yttring. Nevnte ikke noe side. Bare et eksempel på hva som kanskje er mer verdt å gå i tog for..... Men du synes kanskje retten til piratkopiering er noe av det viktigste i verden :?:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC

Hodene bak Internett burde vell egentlig saksøkes de og, .
    Eeeh?? kan man saksøke postverket for de tvilsomme brev som er sendt? Kan i ytterste konsekvens "vår herre" saksøkes for våre tanker??

kan telenor saksøkes for alle slibrige telefonsamtaler som er ført??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Hvis noen greier å stoppe all ulovlig fildeling, (tviler på at det er mulig) .
    gjeninnføre det gamle systemet med at man betaler pr mb nedlastet.. da slutter de fleste med dette..

genialt system det som var..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Msport: Hvor har jeg skrevet at jeg er for piratkopiering ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor trenger man the Pirate Bay og alle de stedene hvor rippet, cracked og annet tyveri skjer?

hva med oss andre som betaler for deres manglende moralske ryggrad?

ikke kom med poenger om at det er for dyrt, for utilgjengelig etc etc etc.. pisspreik! vi andre klarer oss..

det finnes alt for mange mennesker i Norge som mener det er ingen vits å betale for mat, betale skatt men samtidig heve sosialtrygd..

jeg blir fly forbannet på alle snyltere.. sosialsnyltere burde ..... skal ikke si mer..

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gtbikes
    hvorfor trenger man the Pirate Bay og alle de stedene hvor rippet, cracked og annet tyveri skjer?
    Trenger og trenger, problemet er at en aldri blir kvitt det: Lev med det! Samtidig som det kansje har større positiv innvirkning på musikk/film bransjen enn negativ. Jeg tror at å fjerne det vil være det samme som å skyte seg selv i foten.
    Har ingen problemer med å si at jeg er av de som laster ned musikk, og etter at jeg begyntemed det har jeg også kjøpt mer musikk enn det jeg ellers ville ha gjort. Har samtidig sluppet å ødelegge masse penger på musikk som jeg ikke liker og kunne brukt mer penger på musikk som er verdt å betale for.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Msport: Hvor har jeg skrevet at jeg er for piratkopiering ?
    Jeg tror ( og håper ) at flere kommer til å laste ned mere i tiden framover, bare pga. dommen i dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes norske nettsider som er nedlagt og stengt fordi de hadde annonser til prostituerte så vidt jeg husker.... Uansett hvordan du vrenger og vrir på det - TPB tilrettelegger til brud på opphavsretten. Selv om bakmennen bak siden tror dem blir firkjent, kan man ikke lure seg unna loven bare fordi man har mange tilhengere....

BTW: Denne sjokkerer meg - Tusen mennesker deltok i Pirate Bay-demo - kultur - Dagbladet.no. Beklager at jeg høres usaklig ut, men dette er jammen meg en gjeng rett ut bortskjemte "unger" som gråter over at dem nå må bruke "ukepengene" sine på å faktisk betale for musikk og film. Gå i tog for fri musikk og film..... Tror dem med hell kunne engasjert seg i noe mer viktig å gå i tog for. Feks krigen i midt-østen. Men den er kanskje ikke like viktig som at en gruppe mennesker skal slippe å betale for sitt konsum av film/musikk....:?
    +1 :-D :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men leser i undersøkelser at noen mener at nedlasting har ført til økt interesse for både film og musikk - og dermed økt total omsetning?? Har også lest det motsatte.
    Hva så?? Jeg er helt sikker på at det ikke alle artister er tjent med dette, uansett så tar dere vekk artistens rettigheter til å bestemme selv hva som er best for dem. Det er ikke er sort/hvit, jeg vil heller påstå det motsatte.

Også kvier jeg meg for å kategorisere 80% (eller hva tallet er) av Norges befolkning som kriminelle.
    Hva så?? Det er like mye ulovelig om det er 80% eller 3% som driver med ulovelig fildeling, det er like ulovelig. Jeg vil påstå at 95 % alle som kjører bil har kjørt for fort, jeg kan da ikke håndheve loven fordi mange mange andre gjøre det.

- det er en god del faktorer som gjør at det blir en del gråsoner her.
    Hvilken gråsoner er det du prater om? Disse gutta er blitt med dømt for medskyldighet som i all annen kriminalitet i samfunnet, og rettightene til artistene er ulovlig krenket. Men kan da ikke skylden på teknologien at den er for god og derfor er det ikke et lov brudd. Forøverig så synes jeg ikke du på ingen måte forklare ditt standpunkt, og din måte å dømme andre på synes jeg heller ikke noe om - Alt tyder på at du er for disse ulovlighetene, og det selv om du påstår at du betaler for din musikk, men det er ikke noe jeg tror på.

Side 78 av 133 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 128 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •