Piracy..is it a crime? - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 133 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 126 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 2649
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jeg er helt og holdent enig med deg.... I utgangspunktet så snakker ikke jeg heller plateselskapenes sak, kun artistens rettigheter til sitt eget verk og åndsverksloven.
    Åndsverksloven er verdt mye for selskaper og superstjerner, og fint lite for de uetablerte. Dersom målet med loven er å ivareta artistens interesser, trengs en ganske kraftig revisjon. Å tale "åndsverkslovens sak" per idag, er å tale plateselskapenes sak.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Når det gjelder slike ting som ikke direkte går ut over personer - som for eksempel innbrudd osv gjør... - så synes jeg det er greit at man passer på seg selv...
    Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Hvis jeg driver skattesvindel, stjeler fra butikk, kjører for fort og driver med ulovelig fildeling så er det greit så lenge jeg passer på meg selv (ikke blir tatt)??

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk litt i skattelistene på norske artister - det er nok ikke mange med millioner i formue eller inntekt.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du utmerket godt forstår hva vi mener? ;-)
    Jeg gjør faktisk ikke det! Forklar meg hva du mener? Jeg innbiller meg at det muligens ligger noe i samme gate som at "Rimi-Hagen" har tjent så mye penger, at det ikk gjør noe at jeg tar et brød." (jada - man kan ikke sammenlikne tyveri av brød med fildeling/eksemplarfremstilling).

Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Ja buhu, de har kanskje tapt noen milliarder kroner til nå i år. De har jo bare tjent noen "usle" få hundre milliarder, kanskje billioner kroner samtidig. Er jo sååååååå synd idem! :lol:
    Hvilken verden lever du i? Tror du plateselskapene sitter igjen med en profit på "noen få hundre milliarder" i året? Kanskje greit å forsøke å forklare seg litt og forholde seg til reelle tall.

Bare en har nok penger, så er det tydeligvis ok å stoppe deler av penge flommen in til dem. Man er jo grisk om man tjener penger!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Hvis jeg driver skattesvindel, stjeler fra butikk, kjører for fort og driver med ulovelig fildeling så er det greit så lenge jeg passer på meg selv (ikke blir tatt)??

Ja? Pass på deg selv, gjør det du synes er rett! Følg din egen overbevisning?

Men - slutt å henge deg opp i hva andre gjør?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Søk litt i skattelistene på norske artister - det er nok ikke mange med millioner i formue eller inntekt.
    Selvsagt er det det! Bare se hvor mye Britney Spears tjener. Selvsagt ligger Ole Ivars, Jonas Fjeld, Hellbillis, DumDum Boys (Preple jobber feks med folk som skal ut i jobb igjen i Oslo Kommune... Han er ikke musiker på heltid), Surferosa, Madrugada osv på samme lønn som Britney, The Boss osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Åndsverksloven er verdt mye for selskaper og superstjerner, og fint lite for de uetablerte. Dersom målet med loven er å ivareta artistens interesser, trengs en ganske kraftig revisjon.
    Hva mener du? Uetablerte kan vel kan legge ut så mye gratis musikk dem bare vil dem.

Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Å tale "åndsverkslovens sak" per idag, er å tale plateselskapenes sak.
    Ja, det kan det være, det kommer helt an på hvilken avtale artisten har gjort med plateselskapet. Ser i utgangspunktet ikke noe problem med den fremstillingen, artisten kan velge..... Ulovelig fildeling hindrer i større eller mindre grad dette valget.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

At folk snyter på skatten, er trygdesnyltere stjeler strøm, kjøre uhensynsløst på veien osv - går faktisk ut over deg og meg. Det vet du - jeg vet du tenker såpass langt

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hvilken verden lever du i? Tror du plateselskapene sitter igjen med en profit på "noen få hundre milliarder" i året? Kanskje greit å forsøke å forklare seg litt og forholde seg til reelle tall.

Bare en har nok penger, så er det tydeligvis ok å stoppe deler av penge flommen in til dem. Man er jo grisk om man tjener penger!
    Jeg sier ikke at hvert plateselskap sitter igjen med så mye i fortjeneste, jeg snakker om hele bransjen samlet.

Man er ikke grisk når man tjener penger, men når det kommer opp i så store beløp at man ikke har hensiktsmessig bruk for dem synes jeg bare at det blir unødvendig og teit. Som å tjene penger er en sport liksom...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    At folk snyter på skatten, er trygdesnyltere stjeler strøm, kjøre uhensynsløst på veien osv - går faktisk ut over deg og meg. Det vet du - jeg vet du tenker såpass langt
    Skal si du har et reflektert syn på dine medmennesker :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kutt og nedleggelse er nok ikke fraverende i musikkbransjen heller:

fvn.no > Én igjen i Lynor

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, det overrasker meg litt at du synes det.... og det vær ærlig sakt!

Hva hadde du sakt hvis du dama di hadde blitt kjørt ned pga en kar holdt for høy hastighet?
    Eller hvis myndighetene ikke hadde råd til å gi deg behandling av en dødelig sykdom i tide pga for lite budskjett(du har skattesvindelet staten).
    Hva om bilen din blir stjålet?

Jeg bryr meg heller ikke hva andre gjøre bare det ikke går utover meg men en dag går en annen eller en annes handling utover meg på en eller annen måte.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier ikke at hvert plateselskap sitter igjen med så mye i fortjeneste, jeg snakker om hele bransjen samlet.
    Så du stjeler bare fra den delen av bransjen som tjener mest du da :lol: :lol:

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det overrasker meg litt at du synes det.... og det vær ærlig sakt!

Hva hadde du sakt hvis du dama di hadde blitt kjørt ned pga en kar holdt for høy hastighet?
    Eller hvis myndighetene ikke hadde råd til å gi deg behandling av en dødelig sykdom i tide pga for lite budskjett(du har skattesvindelet staten).
    Hva om bilen din blir stjålet?

Jeg bryr meg heller ikke hva andre gjøre bare det ikke går utover meg men en dag går en annen eller en annes handling utover meg på en eller annen måte.
    Jeg skrev da: "ikke direkte går ut over personer" - altså meg selv og andre mennesker? Vi kan jo ta med dyr og planter også da ;-)

Så kanskje slutte å sette seg på sin høye hest og dømme andre?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev da: "ikke direkte går ut over personer" - altså meg selv og andre mennesker? Vi kan jo ta med dyr og planter også da ;-)

Så kanskje slutte å sette seg på sin høye hest og dømme andre?
    Du svart nå ja til mine spørsmål, som gikk både på deg selv og andre.... selv så er jeg fremdeles usikker på hva du egentlig mener.

Jeg "dømmer" verken deg eller noen andre siden jeg ikke kjenner dere, men det kan høres ut som du gjør det. Men jeg er overrasket over noens holdninger ja....

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du stjeler bare fra den delen av bransjen som tjener mest du da :lol: :lol:
    Nei ifra alle i bransjen!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss ta en hytte, det er det vel sikkert noen som har her inne?

Altså du har hytte xyz, i langtvekk i stan. Du kommer dit for å slappe av og ha ferie. En hytte du har betalt 2 mill. for, relativt beskjeden hytte, men din og privat. Så oppdager du at du har hatt besøk av den uinviterte sorten. De har brutt opp døren, drukket litt av XO, rotet litt rundt, bladd i dine fotoalbum, sett på familievideoen din, rotet rundt i sengeregionen og funnet alle dine "intime" detaljer. Det eneste som du savner er litt XO, mat og ved, samt en ødelagt lås. Det meste får du igjen på forsikringen. Det er helt greit at folk har vært inne i hytten ikke sant? De hadde sikkert ikke råd til sin egen hytte, eller leie en hytte. De hadde sikkert en triveligt opphold, og de medførte ikke noe store utgifter, siden forsikringen dekket skadene. Du tenker sikkert, hvorfor ha lås, hvorfor ikke bare dele hytten med alle som har lyst når du ikke benytter den? Det koster jo ingenting...

/S

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du aldri hørt om Flac rune? :roll:
    Det jeg har vært i stand å finne i lossless på nettet,som i tillegg ikke koster penger har så langt vært rimelig uinteressant mtp min musikksmak.-men det finnes sikkert sider ikke jeg har funnet...
    -Uansett tviler jeg sterkt på at det utgjør majoriteten av det totale gratismaterialet på nettet.Det er det absolutt ingenting som tyder på.Det er heller ingenting som tyder på at majoriteten av brukerne av nettmusikk har høykvalitetsfiler på sine avspillere!
    Mvh Rune

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ulfsn
    at majoriteten av brukerne av nettmusikk har høykvalitetsfiler på sine avspillere!
    ... eller bryr seg om god lyd. Min bror synes spotify og laptoplyd er helt topp.

At spotify/mp3 brukes på et anlegg til 50k++ er merkelig bruk av penger.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dommen i dag er en skam. Er 100% sikker på at dommen blir endret i høyesterett om ikke før. Dommernes konklusjon er helt på trynet, de innrømmer det forsvaret har sagt hele tiden: dette er et Internett problem! De har ikke selv brutt åndsverksloven, men lagt til rette for dette på en så god måte at de "objektivt sett" er skyldige. Det vil si at mennene som ga oss Google, tonnevis med webhotell og et mylder av andre bransjer og teknologier "objektivt" sett er skyldige i en hel rekke kriminelle handlinger andre har begått.
    At svenske domstoler lar seg presse av en STOOOOR bransje som absolutt ikke lider av pengemangel, bare mangel på gode hoder og gode produkter er en skam for rettsvesenet og demokratiet.

Hodene bak Internett burde vell egentlig saksøkes de og, Internett er jo møteplassen til pedofile, terrorister, svindlere og annet avskum. Å saksøke de som driver ett nettverk for folk som deler filer med hverandre sier hva som er drivkraften: økonomisk grådighet, ikke rettferdighet. At teknologien like godt kan brukes til å dele lovlige filer og er en enormt effektiv og fornuftig måte å flytte data på har ingen ting å si.

Lenge leve PirateBay.

Side 76 av 133 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 126 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •